EST. 2002

MotoCzysz

Amerikában valami igazán forradalmit készít ugyanis a lengyel származású
Michael Czysz
. Valójában formatervez?ként szerzett magának hírnevet, többek
között olyan ügyfelekkel volt dolga, mint Lenny Kravitz, Rande Gerber vagy Cindy
Crawford (a képen Kravitz úr nappalija).

Czysz úr egy négyhengeres prototípust fejlesztett ki, aminek szíve tulajdonképpen
két, 15 fokos eltéréssel egymás mellé helyezett kéthengeres motor, többé-kevésbé
hosszantilag a vázba építve. Bizony: két karter, két kuplung, mintha valóban
két különálló er?forrás lenne
. A járm? ennek a megoldásnak köszönhet?en
nagyon kompakt és mer?ben más menettulajdonságokkal rendelkezik, mint az ismert
MotoGP-bringák, hiszen a blokk mindössze 6,5 hüvelyk széles: pont amekkora
a hátsó gumiabroncs!

A futóm? is tartogat meglepetéseket: a váz anyaga karbon, a koaxiális kormánym?
pedig egy szintén nem mindennapi rajzolatú villával m?ködik együtt
. Ez utóbbit
Rich Oliver designer és tesztpilóta tervezte és próbálta ki: állítólag remekül
ellensúlyozza az aszfalt egyenetlenségeit, és kiváló kontrollt biztosít kigyorsításoknál.
A hátsó felfüggesztés is radikálisan új: két Öhlins lengéscsillapító dolgozik
párhuzamosan, jókora d?lésszöggel.

A kezdeményezés szponzorai közt találjuk Freddie Spencer motoros iskoláját,
a Red Bullt és a neves tengerentúli motoros folyóiratot, a Cycle World-öt. Ez
már jelez valamit, de hogy valóban m?ködne-e? Úgy t?nik igen, mert a pályán
jól teljesít, bár az id?eredmények egyel?re titkosak
.

www.motoczysz.com

Fotók: Jay McNally/Cycle world

ugrás fel