A MotoCzysz teljes szívvel és lélekkel dolgozik elektromos projektjein, mert hogy nem csak egy van nekik, arról megbizonyosodtunk már. Az amerikai m?hely azonban azt az ágát er?síti a zéróemissziónak, amely kifejezetten a sportos, gyorsaságis, versenyzéses vonulat. Ennek szellemében kezdtek bele egy új blokk fejlesztésébe, amelyet D1-10 néven ismerhetünk – egy vízh?téses, elektromos er?forrás ez, mintegy 100 LE-s legnagyobb teljesítménnyel, amely azonban b?dületes forgatónyomaték-értékkel tarol: 338 Nm.
A D1-10 m?ködés közben – tesztpadon – az alábbi videón látható és hallható. Amellett, hogy minden bizonnyal a valaha motorkerékpárba szerelt legnyomatékosabb elektromos blokkal állunk szemben, a MotoCzysz mérnökei nagyobb hatótávolságról is beszélnek a korábbi, ugyancsak általuk jegyzett E1pc-hez képest, ami az eltér? konstrukciónak köszönhet?.
Egyel?re elképzelhetetlen – talán még a fejleszt?k számára is – , hogy egy széria-hatszázas teljesítményével és egy nyolchengeres brutálcirkáló nyomatékával megáldott sportmotor miként képes megmaradni két kerékkel az aszfalton, hiszen az egyenáramú villanymotor forgatónyomatéka elméletben a f?tengelyen azonnal rendelkezésre áll, gyakorlatban pedig a teljes Nm-mennyiség ott van a hátsó keréken 8-900 percenkénti fordulatnál… és jó ideig ott is marad.
A blokkot egyébként árustani kezdték Czyszék, 24 ezer dollárba kerül az alapkivitel telepek nélkül, utolsó generációs lítiumos akkululátorral szerelve 42 ezret kérnek érte.
Legutóbbi hozzászólások