Nem csak az új motorok, új gumik, új egyen-elektronikák miatt a pályán várható csaták miatt néz elképeszt? szezon elé néz a kétkerek? gyorsasági világbajnokság. Minden új alapokra került az idei technikai el?írások bevezetésével, és a téli IRTA tesztek után a MotoGP technikai szintje kiegyensúlyozottabb, mint – ki merjük-e mondani? – valaha.
Most mégsem az új, mindenki számára kötelez?en el?írt elektronikai csomagról akarok beszélni, sem a már most (most még) min?ségéért kritizált, francia Michelin gumikról, vagy hogy ezeknek milyen várható hatása lesz az er?viszonyokra, hanem arról, hogy miután idén mind a 18 versenyt leintették, világbajnokot avattunk, hurrá, MotoGP16 vége, meg blabla úgysem érdekel senkit, ez’tán kvázi mindenkinek lejár a szerz?dése. Az összes nagy versenyz?nek. Egyszerre.
Jó, kivétel Vignales és Miller, de el?bbi, a jelek szerint jól jár, ha él „maradási feltételével’ a Suzukinál mert meglep?en jól muzsikáltak a Philip Island-i teszteken a GSX-RR-rel, Millerrel viszont – egyel?re – nincs megelégedve a HRC. Az ifjú ausztrálnak bizonyítania kell az idén, hogy érdemes a gyári Hondára jöv?re.
Na, de a többiek. Rossistul, Marquezestül, Lorenzóstul, mindenki kapható lesz, nyit a hentes, szabad a húsárú! És ez, visszakanyarodva, annál is érdekesebbé teszi a szezont, már a legels? versenyt?l kezdve. Vajon képesek-e imádott sztárjaink a – részben az új, egyszer?bb elektronika miatt szelídül?, de leginkább a Michelin gumik által – legyalult feltételeket a javukra fordítani? Melyik csapat lesz a leghatásosabb abban, hogy egyszerre megfejtse a francia abroncsok nyitját és hogy azt a „tuti kódot is bepötyögje’ az elektronikába hétvégente, amire a többiek még nem jöttek rá?
Mindeközben pedig még a lejáró szerz?dés? versenyz?ket is le kéne stoppolni – nem irigylem a GP- menedzserek inggallérját az idén. Szerencsére egyes top nevek „szeretnének miel?bb pontot tenni szerz?déshosszabbításukra!’ – legalábbis Jorge Lorenzo már januárban így nyilatkozott. A Yamaha régi / újdonsült világbajnoka ezek szerint fittyet sem hányva rázza le a Phillip Morris zsetoncunamiján szörföz? Ducatit, akik nyíltan beszélnek róla, miként környékezik a spanyolt. A konkrét összegr?l természetesen nem beszélnek, de Rossinak évente 19 millió eurót adtak, hogy a GP11-en és 12-?n szívjon. Ezt biztosan nem éri el a Lorenzo-ajánlat, de a tízet, évente már könnyedén, azt rebesgetik.
JLo várhatóan mégsem csábul el a millióknak, neki a valaha élt legsikeresebb spanyol MotoGP- versenyz? cím a célja. Ha ez igaz, még sok évig szívesen látná a Yamaha. Akárcsak Valentino Rossit, aki a Yamahától fog nyugdíjba vonulni. A szerz?dése idén lejár, ugyan, de ez még nem jelent semmit.
A minap írta alá azt a szerz?dést, ami VR46 Riders Academy-jáját kvázi a Yamaha által gyárilag támogatott gyerek versenyz?képz?vé tette – a kis ragazzi eddig is sorban állt a nagy Rossi sulijának bejáratánál az olaszoknál. Pénzügyi háttére miatt eddig sem aggódtunk, Rossi számára ígyhát az egyetlen kérdés az, tud-e még nyerni. Ett?l függ számára minden. Ha tud, marad a hangvillás japánoknál, ez zicher. Hosszabbít és megy a 10., 11-ik, ki tudja hányadik világbajnoki cím felé. Vajon már a 2016-os szezonban ismét Vale fejére kerül a korona?
Marc Marqez nagyon reméli, hogy nem… A dupla világbajnokik után nyugodtan nevezhet? katasztrofálisnak a kis spanyol tavalyi szezonja, ámde leckének se volt utolsó, nála f?leg, amilyen szivacsként tanulja a szakmát. Igazság szerint szinte semmi esélye annak, hogy Marqez és a Honda megváljon egymástól év végén, a kérd?jel, igazából egyedül a Repsol másik kis spanyolja, Pedrosa feje fölött lebeg egyedül. Hittük már mi nem egyszer, hogy Dani ezúttal tényleg repül a Honda gyári csapatától, ami aztán nem jött be, Dani maradt. Ne [mi] mondjuk, az idén is simán benne van ez a pakliban, és itt most f?leg a spanyolságokra, az ? pénzükre, a Dorna-Repsol összefonódásra, meg a Spanyolországban eladott Hondák számára, és ilyesmi jelleg? dolgokra érdemes asszociálni, nem Marc vagy Dani motorozási tudására…
A többi pedig most már tényleg kérd?jel. Tehát megfejtettük, hogy Rossi és Lorenzo, illetve Marquez és Pedrosa szerz?dést hosszabbítanak az idei szezon végéig legkés?bb. A többiekre pedig jöhetnek a tippek!
Fotó: Yamaha Racing, HRC, Ducati, facebook.com/JackMillerAus
Legutóbbi hozzászólások