Assenben a furcsa id?járási körülmények extra kihívás elé állították a MotoGP mez?nyt, de Marc Marquez végig meg?rizte hidegvérét, és zsinórban nyolcadik futamgy?zelmét is bezsebelte, ezzel megdöntve Giacomo Agostini 1971-es rekordját.
„A körülmények miatt elég nehéz volt, és elég veszélyes is, de a csapat nagyon okosan csinálta, nyugodt voltam, és tudtam a versenyzésre figyelni” – kezdte Marquez a futamot követ?en. „Természetesen nehéz verseny volt, mert gyorsan fogyott a gumi, aztán a pálya elkezdett felszáradni. Körr?l körre jobban éreztem magam, és a tempóm is jó volt. Jó érzés volt Dovi nyomába eredni, üldözni és megel?zni. A csapat kézben tartott mindent, ami rengeteget segített, mert ha pánikhangulat lett volna, az rád is hatással van, de a csapatnak köszönhet?en nyugodt tudtam maradni. Természetesen kérdés volt, hogy slickkel vagy vizes gumival induljunk, de a slicket túl veszélyesnek gondoltuk, így vizessel mentünk.”
„Nagyon jól alakul most minden, nagyon er?snek érzem magam, minden jó irányba halad. Természetesen ez a verseny kérd?jel volt és aggódtam is, de megnyertük a versenyt, ráadásul elég nagy fölénnyel, ami önbizalmat ad. Sosem tudhatod, a következ? verseny mit hoz” – nyilatkozta a világbajnok futamgy?ztes.
A második helyezett Andrea Dovizioso egy ideig vezetett, de mikor Marquez beindult, bár nem adta harc nélkül, nem tudott igazán ellenállni. A Desmosedicivel végül idén másodszor állhatott a dobogóra.
„A gumi rendben volt. Marquez sokkal gyorsabb volt, nem volt esélyem követni” – mondta Dovizioso. „Két körön át igyekeztem, de a második hely is sokkal több, mint amire számítottunk. A pálya nagyon vizes volt, így leginkább az volt a cél, hogy a pályán maradjunk, és elég nehéz volt követni, hol vizes és hol száraz, mert mindenhol ugyanúgy nézett ki.
Szerintem huszonhat kör túl sok volt nekünk. A pálya gyorsan felszáradt, és a tempóm is jó volt, Marc el?tt tudtam menni, de mikor egy kicsit esni kezdett, két körig nem húztam annyira, de az es? miatt, csak úgy döntöttem, kicsit visszafogom magam.
Nyilvánvalóan fontos ez a helyezés, de még mindig nem vagyunk olyan gyorsak, mint szeretnénk.”
Dani Pedrosa, a harmadik helyezett a körülményeket ismerve elégedett a harmadik helyével. Aleix Espargaróval folytatott küzdelmükben végül ? bizonyult jobbnak.
„Jót meccseltünk Aleix-sal, el?zgettük egymást, egyszer ? volt elöl, aztán én, klassz volt” – mondta Pedrosa. „Igyekeztem nagyon, mert a verseny vége felé a pálya sokkal jobb volt, és örülök, hogy a dobogón végeztem egy ilyen versenyen, hisz bármi történhetett volna. Az els? körökben jobban nyomulhattam volna, mikor a pálya kezdett felszáradni, de nem ezt választottam, hátha esik még kés?bb.”
Pedrosa nyugalma meg?rzésére összpontosított a verseny elején, mikor a versenyz?ket a gumiválasztás dilemmája szorította: nem esett, de a pálya helyenként még vizes volt.
„Nagyon nehéz verseny volt, és el?ször kissé kaotikus is, mikor a gumit illet?en kellett választanunk. Higgadt maradtam, és a vizes gumit választottam, mert a pálya nedves volt. Most a németországi versenyre összpontosítunk” – fejezte be a hidegvér? Dani Pedrosa.
Valentino Rossi az ötödik helyen futott be, a verseny után a rossz gumiválasztásról beszélt. A felvezet? kör után döntött slick helyett a vizes gumi mellett, amiatt a boxutcából, az utolsó helyr?l kellett rajtolnia. Talán azóta is azon gondolkozik, mi lett volna, ha.
„Nagyon nehéz verseny volt, nehéz körülmények mindenki számára. A kérdés mindig az, mennyit vagy hajlandó kockáztatni, a verseny el?tt a slick mellett döntöttem, ami abban a pillanatban a helyes választás volt. Kockázatos persze, de a pálya gyorsan száradt” – mondta a tavalyi asseni gy?ztes. „Kockázatos volt, de ha az id?járás olyan maradt volna, jól jártunk volna. Sajnos a rajtrácson esni kezdett, csak néhány percig tartott, de nekem nagyon rosszul jött, mert rosszul választottam gumit. Azt hiszem, abban a pillanatban jól döntöttem, hogy a verseny el?tti gumicserét választottam, így vesztettem a legkevesebb id?t. Sajnos az utolsó helyr?l kellett rajtolnom, de legalább vizes gumim volt fent.’
‘Elég gyors voltam az es?ben, de nagy volt a tömeg, és öt vagy hat kör után ki kellett jönnöm motort cserélni, ami szintén befolyásolta a végerdeményt. A verseny második fele jó volt a száraz motorral, jól mentünk, volt pár gyors köröm és odatettem magam. Feljöttem néhány helyet, így ötödik lettem.”
Rossi azért dobogós eredményben reménykedett. „Ez elég szégyenletes, mert egész héten versenyképes voltam és jól éreztem magam a motoron. Egy normál versenyen biztos vagyok benne, hogy dobogós helyért harcoltam volna, és ez jó. A vizes pályán is jó voltam, de sajnos nem a dobogón végeztem, ahogy a legutóbb azt hiszem, négy versenyen tettem. Ebben a helyzetben rosszabb is lehetett volna, az ötödik helyért tizenegy pontot kaptam. Most Daninak ugyanannyi pontja van, mint nekem, de most a következ?, sachsenringi futamra összpontosítok.”
Rossi csapattársa, Jorge Lorenzo a tizenharmadik helyen végzett. A kétszeres világbajnok tavalyi asseni balesete után nem állt készen a komplikált körülményekre, ami Rossi szerint teljesen érthet?.
„Veszélyes volt a verseny, f?leg, ha slick gumikkal mész fel, ismerned kell a határokat. Minden kanyar veszélyes, ha egy kicsit is vizes, biztosan elesel, szóval megértem Jorgét” – mondta Rossi Lorenzóról.
Marquez sikerér?l és kockázatvállalásáról Rossi azt mondta: „Marc a karrierje érdekében sokat kockáztat, nagyon fiatal, tehát bátor is. De szerintem a siker f? oka az, hogy Marquez és a Honda együtt gyorsabbak a pályán mindenki másnál. Minden vasárnap a gy?zelemre hajt, okos és céltudatos, helyesen cselekszik, ezért nyert, így most a célja minden versenyt megnyerni. Számunkra pedig hogy legalább egyszer legy?zzük, ez a cél.”
Legutóbbi hozzászólások