EST. 2002

MotoGP Ausztrál Nagydíj: Marquez akkor is nyer ha nem Ő a leggyorsabb

Már az időmérők is tele voltak meglepetésekkel és jól mutatták az erőviszonyokat, az esetleges jövőt több versenyző számára. Jorge Lorenzo közel 1 évnyi szenvedés után még mindig képtelen eredményt felmutatni, az első napot a 19. helyen zárta, míg az ideglenes beugró Zarco a 14. helyig jutott az első próbálkozásra.

Bár a napokban erősítették meg, hogy a Honda és Lorenzo tovább dolgoznak, könnyen elképzelhető, hogy egy jó teljesítményt nyújtó Zarco belekavarhat ebbe az együttműködésbe.

Az időmérő második érdekes szála, hogy Quartararo ismét hihetetlen gyors tudott lenni. A francia srácnak szinte mindegy milyen pályát adnak, komoly ellenfél minden körülmények között. Azonban most márka társa Vinales még nála is gyorsabb volt, sőt mindenkinél. Közel 0.5 másodperces előny egy időmérőn elég meggyőző.

A múlt héten lehetett elősszőr hallani arról, hogy a Ducati kinézte magának a tehetséges spanyolt. Érthető is, Marquezre hiába fáj a foguk, bolond lenne mozdulni, egy neki fejlesztett motorról és csúcs fizetés mellől. Míg Quartararo szintén hibát követne el ha mozdulna, jól megy neki a Yamaha csapatnál, fekszik neki a motor és a légkor is rendben van.

Vinales már nem ennyire egyértelmű, nem illik a Yamaha a stílusához és sokat szenved a technikával. Ráadásul most már egy szatelit motorral száguldó első éves fiú is jobban teljesít nála több pályán is.

De térjünk vissza a versenyre, erős Yamaha kezdés tehát, elöl Vinales, Quartararo, Marquez trió, de mögöttük ott van Rossi is. Az öreg a 400. nagydíját teljesítette ezen a hétvégén, ami elképesztő szám és teljesítmény, egy ennyire kiélezett világban.

Persze hátrébb is van élet a mezőnyben, és még hozzá milyen élet! Feltámadt végre az Aprilia, mind két versenyzőjük aktívan motorozott már az időmérőkön is. A Ducati új motorral érkezett a futamra, de áttörő eredményt nem lehetett várni tőlük az időmérők alapján. Bár Petrucci ott volt Rossi mellett, a különbség hatalmas volt az élen motorozó Vinaleshez képest.

A verseny már az első percekben hatalmas izgalmakat hozott, a kemény gumikeverékre szavazók a második kanyarban szinte ugyan azt a hibát vétették, volt a kisebb és volt, aki nagyobb mértékben. Petrucci nagyobb mértékben és ezzel eltalálta az ugyancsak hibázó Quartararo motorját. Mind ketten elestek de a francia nem hibáztatja olasz versenytársát, mivel véleménye szerint saját hibájából is fűre került volna. Petrucci is látta, hogy Fabio motorja megcsúszik de mire észlelte már Ő is tapadást vesztett és átrepült a motoron. Úgy tűnik megúszták az esést zúzódásokkal.

A futam persze nem állt meg, és a rajtot legjobban elkapó Rossi végre újra vezetett egy futamot, ráadásul Crutchlow mögött az Aprilia fenegyereke Andrea Iannone is tartani tudta a tempót. Sőt, meglepetésre az eddig csak utolsó helyeken statisztikai számként nyilván tartott olasz márka motorja, az első helyért versenyzett egy Honda csapat versenyzőjével, maga mögött hagyva Valentino Rossit.

A további körök alatt megékezett Marquez és Vinales is, akinél szerintünk ember nem rajtol rosszabbul. Rajtuk kívül képbe került még a rég nem hallott Rins a Suzukival és a második Aprilia versenyző Aleix Erpargaro.

A verseny második felében aztán jött a matek és Vinales elkezdte növelni a tempót és kínozni a stoppert. Marquez azonnal tudta, hogy menni kell honfitársa után ha az elején akar végezni. A két spanyol teljesen más tempóra volt képes, igaz Marc közel sem volt olyan gyors mint Mavrick, viszont jól használta kia szélárnyék adta lehetőséget. Mivel egyedül ment a spanyol után, így mással nem kellett küzdeni és tartania a leszakadástól.

Közben hátul öldöklő csata alakult ki, a Ducati ereje kezdett kidomborodni, míg Rossi egyre hátrébb csúszott és Iannone és Rins is legyűrte az utolsó körökre.

Marc az utolsó körig tartogatta a támadást, Vinales hiába készülödött és védekezett több körön át, a világbajnok megtalálta a rést. Persze a jóval gyorsabb spanyol nem hagyta magát, de a kopott gumik már nem voltak társak a támadásban, és a Lukey Heights kanyarban hatalmasat esett. Így ismét Marquez lett az első, holott messze nem Ő volt a leggyorsabb a versenyen, viszont jól taktikázott és kímélte a gumikat a megfelelő pillanatra.

Miller hazai pályán ért fel a dobogó harmadik fokára. Joan Mir végre jobban ment Alex Rins a Suzuki csapatnál, míg Iannone végre bejutott az első 10-be.

Borítókép : Twitter Prtscreen

ugrás fel