EST. 2002

MotoGP – befagyasztott fejlesztések, anyagi segítség a csapatoknak

A járvány az ember életeken túl, a gazdasági és sport élet szereplői között is hatalmas pusztítást okoz. A csapatok bevételei, a szponzori pénzekből és megjelenésekből tevődnek össze és csak az aktív futamok után lehet a megjelenéseket számolni.

Érthető hát, hogy Carmelo Ezpeleta az első pillanattól harcol a versenyek megrendezésért, a csapatok és a sorozat érdekében. Sajnos az elmúlt napokban már Ő is tett olyan nyilatkozatot, melyben felmerül a teljes idei év törlése a Covid-19 okozta világjárvány miatt.

Még semmi sem biztos, Európa több országa a napokban jelentette be, hogy lazítanak a szigorításon és megpróbálnak  lépéseket tenni a megszokott élet felé. Ezek persze koránt sem azt jelentik, hogy tömegrendezvényt vagy sporteseményt lehetne tartani. A GP szervezők és versenyzők részéről is megjelent több olyan nyilatkozat, ami nem zárná ki, hogy egy hétvége alatt akár két versenyt is bonyolítsanak.

A promoter legnagyobb kihívása ebben az évben mégsem a versenyek megszervezése, hanem a csapatok életben tartása. Egy MotoGP szintű csapat, rengeteg embert foglalkoztat, akinek akkor is jelentkezik a bérköltsége ha nincsenek futamok. Nem beszélve az egyéb kötelezettségekről, amik a beszállítók felé jelentkeznek.

A Dorna már jelezte, hogy minden eszközével a csapatok mellett áll és a lehetőségeihez mérten támogatni fogja a csapatok fennmaradását. Ezért a független MotoGP csapatok áprilisban, májusban és júniusban pénzügyi támogatást kapnak.

Azért, hogy csökkenteni lehessen a kiadásokat befagyasztották az erőforrás és aerodinamikai fejlesztéseket 2022-ig. Ez azt jelenti, hogy a motorok akár még jövőre is, az idei csomaggal tudnak versenyezni. A korlátozás nincs kihatással az Aprilia és a KTM koncessziós csapataira.

A háttérben az anyagi veszteségek csökkentése mellett más ok is lehet. Az elemzők már hetek óta beszélnek róla, hogy a japán székhelyű csapatok előnyt szerezhetnek a Ducati és az Aprilia csapataival szemben. Ennek fő oka, hogy az ázsiai országban nem olyan szigorúak korlátozások és tudnak dolgozni a fejlesztők, akik ráadásul a visszaesés miatt most szabad kapacitásokkal is rendelkeznek. Ezért hatalmas fejlesztési előnyre tehetnek szert bizonyos csapatok.

Tehát marad a 2020 motor specifikáció, amit március 25-én homologizáltak, és a csapatok bemutatták fejlesztési terveiket. A vázra és az elektronikára azonban nem vonatkozik a fejlesztési korlátozás.

Összességében jó döntések születnek egy nehéz időszakban, a promoter valóban a szereplők mellett ál és együtt próbálják átvészelni a mindenki számára nehéz időszakot. Mi nézők semmit nem veszítünk azzal, hogy a csapatok kevesebbet költenek technikai csomagjaik fejlesztésére. Remélhetőleg hamarosan újra éledhet a sportág, még ha nézői korlátozások mellett is.

Addig is hamarosan megrendezik a MotoGP Virtual Race2 futamát, bövebben a MotoGP oldalán vagy a twitteren

Nyitókép: diariodejerez.es

ugrás fel