EST. 2002

MotoGP – jön az amerikai nagydíj

A Marc Marquez és Valentino Rossi közötti elképeszt? katari csatát követ?en mindenki izgatottan várja a folytatást, vajon mit hoznak ki magukból a srácok a Circuit of the Americas kemény pályáján. Marquez, aki két hónappal ezel?tt eltörte a lábát, tavaly ezen a versenyen szerezte meg élete els? MotoGP gy?zelmét, így számíthatunk rá, hogy ezúttal is hasonló nagyszer? cél lebeg a szeme el?tt.

‘A katari verseny óta a lábamat er?sítem és edzek, készülök a hétvégi austini versenyre. Ez a pálya az egyik kedvencem, nagyszer? volt a tavalyi verseny, szép emlék az els? MotoGP gy?zelmem.” – nyilatkozta Marquez. „Meglátjuk, mit hoznak a szabályváltozások (a csökkentett üzemanyag), de addig is dolgozunk tovább. Szerencsére a nehéz kanyarok túlnyomó része ezen a pályán balos, ami kedvez a lábamnak, ami még mindig nem 100%-os.”

Rossi számára keményebb lehet a dió, jó lenne, ha meg tudná mutatni, hogy a katari második helyezése nem volt véletlen.

‘Nagyon várom Austint, f?leg a katari els? verseny után. Az évad jól kezd?dött, de meger?sítésre van szükségünk.” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok. „Tavaly az év egyik legrosszabb versenyét Texas-ban futottam, idén azt szeretném látni, hogy mindenhol versenyképesek vagyunk. Egy austini jó eredmény rengeteget jelentene nekem és a Yamahának is. Azt bizonyítaná, hogy jó irányba haladunk. Megteszünk mindent az austini pályán is. Szeretném, ha olyan jó verseny lenne, mint Katarban volt.”

MotoGP

Rossi csapattársa, Jorge Lorenzo a három héttel ezel?tti eredményénél gyakorlatilag csak jobbat tud, az els? körben bemutatott esése teljes mértékben szokatlan volt t?le. A váratlan nullázás ezúttal bizonyára még jobban fogja ösztönzi.

‘A katari elkeserít? eredmény után várom az austini versenyt, szeretnék jó helyen végezni és minél gyorsabban elfelejteni, ami a losaili pályán történt.” – mondja Lorenzo. „A COTA tavaly nem volt a kedvenc pályáink között. Problémát okozott a motor pályához való beállítása, és a tapadás sem volt megfelel?, de a versenyre végül megoldottuk. Jó eredménnyel zártunk, csak három másodperccel maradtunk le a gy?ztes mögött.”

‘Szerintem idén még jobbak lehetünk, a motor sokkal jobb lett az új váltóval, és a váz is nagyon jó. Én majdnem tökéletes formában érzem magam, fizikailag 100%-os vagyok, ami nagyon fontos a gy?zelemért való küzdelemben.”

Tavaly az austini pálya a Hondáknak „lejtett”, Dani Pedrosa a Repsol Honda hátán szorosan Marquez mögött lett második, így ezúttal bizonyára a dobogó legfels? fokát veszi célba.

Az élmen?kön túl is rengeteg izgalomra számíthatunk, gondoljunk csak Alvaro Bautistára (GO&FUN Honda Gresini), Stefan Bradlra (LCR Honda MotoGP) vagy Bradley Smith-re (Monster Yamaha Tech3), akik a katari futamon mindhárman nagyot villantottak, miel?tt a sóderágyban végezték volna. Ha ezúttal sikerül tempójukat a teljes verseny alatt meg?rizniük, a gyári csapatok pilótái jobb, ha komolyan veszik ?ket. A Ducati színeiben Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow is szép fejl?dést mutatott, ki tudja, hova futnak be az amerikai futamon.

Az Aleix Espargaróban (NGM Forward Racing) rejl? potenciál is érdekes kérdéseket vet fel. A spanyol megmutatta, hogy rövidtávon, egy-egy kör erejéig lépést tud tartani a leggyorsabbakkal, ha ennek megfelel?en teljesít Austinban, a dobogós helyezés sem kizárt a számára. Öccse, Pol számára szinte bizonyosan jobb eredményt ígér a hétvégi futam, miután Katarban m?szaki probléma miatt kényszerült feladni a versenyt. Andrea Iannone (Pramac Racing) elesett, mégis célba ért legutóbb, t?le is számíthatunk meglepetésre ezúttal.

Az amerikai rajongók két honfitársuknak is szurkolhatnak a hétvégén. Colin Edwards (NGM Forward Racing) és Nicky Hayden (Drive M7) katari eredményei is bizakodásra adnak okot, bár Edwards úgy érzi, még alakítania kell a stílusán, Hayden pedig nem bánná, ha lenne néhány plusz lóer? a Hondájában.

‘Várom a hazai nagydíjat.” – kezdi Edwards. „Rengeteg barát és családtag jön el, hogy lássa a versenyt, nagyszer? lesz amerikai rajongók el?tt motorozni. Nem lesz könny? verseny, mivel a pálya elég megterhel?, az egyik legváltozatosabb és technikásabb, gyors egyenesekkel, lassú kanyarokkal, amiket egyesben kell bevenned, és kemény féktávokkal.”

MotoGP

‘Egy GP otthon mindig különleges, és már nagyon várom, azt is, hogy lássam a rajongókat, ahogy nekem szurkolnak, és hogy ismét a pályán legyek. Austin nagyszer? pálya, igazán korszer? helyszín: biztonságos, hosszú, széles, bár ?szintén szólva tavaly nem mentem valami jól, képtelen voltam gyorsan menni, f?leg a pálya els? felén. Idén ezen változtatnunk kell, és bár tisztában vagyok vele, hogy a lassú kanyarokból való kigyorsítás nem kedvez nekünk, a változtatások az én javamat és a motor javát szolgálják. Bízzunk benne, hogy az eredményünkre büszke lehet a hazai közönség.” – nyilatkozta Hayden.

MotoGP

Circuit of the Americas

A pálya hossza: 5513 m
Szélessége: 15 m
Bal kanyarok: 11
Jobb kanyarok: 9
A leghosszabb egyenes: 1200 m
Épült: 2012

ugrás fel