A Moto2-es SAG Team, a csapat, amelynek színeiben a pénteken tragikusan elhunyt versenyz?, Luis Salom versenyzett, kielemezte a Luis Kalex motorjából származó adatokat, és nyilvánosságra hozta a vizsgálat konklúzióját, ami egyben a baleset okára is magyarázatot ad.
Az adatok elemzésében részt vett a csapat tulajdonosa, Edu Perales, a csapatmenedzser Jordi Rubio, Luis Salom f?szerel?je, menedzsere, Luis csapattársa és annak f?szerel?je.
„A második szabadedzés során Luis Salom megtette els? köreit, majd megfutotta legjobb köridejét (1’48.608), miel?tt el?ször állt volna ki a boxba, hogy a motorján hátsó kereket cseréljenek. Ezt követ?en Salom visszament a pályára, és abban a körben balesetet szenvedett.
Luis a 12-es kanyar el?tti fékezési ponthoz 6 km/h sebességgel lassabban érkezett, mint a leggyorsabb körében, a telemetria szerint azért, mert a 11-es kanyarból lassabban gyorsított ki. A kisebb sebesség miatt Luis 9 méterrel kés?bb kezdett fékezni, hogy a 12-es kanyarba a megfelel? sebességgel érkezzen meg.
A kanyar bejáratánál van egy szabálytalanság (bukkanó) az aszfaltban, amit a versenyz?k mind ismernek. A késleltetett fékezés miatt Luis behúzott fékkel érkezett a bukkanóra, miközben az el?z? körökben ezen a ponton már elengedte a féket.
Mindezek együtt és a sebesség, ami megegyezett a FP2-ben futott legjobb körének sebességével, nyomást helyeztek az els? gumira, ami az aszfalt szabálytalanságon elveszítette a tapadását. A tapadásvesztés okozta azt a tragikus kimenetel? bukást, amir?l mindannyiunknak tudomása van.
A telemetria adatai minden szakember számára hozzáférhet?ek, aki elemezni kívánja azt.’
Salom halálát valószín?leg az okozta, hogy összeütközött a saját motorjával, ami el?tte csúszott neki a leveg?vel felfújt kerítéselemnek.
A baleset után azonnal megváltoztatták a pálya nyomvonalát, és a hétvége hátralév? részében a Forma-1 versenyeken használt lassabb sikánt használták a versenyz?k. A bukótér Salom esésének helyszínén aszfaltozott volt, nem kavicságyas. Carmelo Ezpeleta Dorna-fejes szerint szükség lesz a jöv?ben néhány módosításra a pályán.
Legutóbbi hozzászólások