Elég izgalmas versenyt futott a MotoGP mez?nye vasárnap Barcelonában, és majdnem annyira érdekesek a kockáz zászló utáni események.
Valentino Rossi er?s formát mutatott, magabiztosan tudta legy?zni Marquezt és a többieket, az pedig már csak hab a tortán, hogy Jorge Lorenzo elesett – Andrea Iannone kiütötte alóla a motort -, így egyrészt változott a sorrend a világbajnoki pontversenyben, másrészt csökkent a különbség a Yamaha két riválisa, Rossi és Lorenzo között, így a világbajnokság eggyel izgalmasabb helyzetb?l folytatódik.
Ha a legutóbbi két rundot nézzük, az olasz futamon Rossi, a spanyolon Lorenzo nullázott, mindketten a hazai közönségük el?tt húztak szerencsétlen lapot. Míg Itáliában Rossi alatt a motor füstölt el, addig Barcelonában Lorenzónak Andrea Iannonéval gy?lt meg a baja, az olasz a verseny 17. körében féktávon bombázta ki mindkett?jük alól a vasat.
Miután felálltak, Iannone els? kérdése Lorenzóhoz az volt, hogy valami probléma volt-e a motorjával, ami akár szalonképesebb megfogalmazása is lehetne annak, hogy: „Hé, Jorge, minden zsír? Bocs, hogy neked mentem, de hát úgy fordultál, mint nagyanyám!’
Lorenzo látszólag a kérdésen jobban megsért?dött, mint a mal?rön.
„Hihetetlen, hogy Iannone ismét elkövette ezt a hibát, és ahelyett, hogy bocsánatot kért volna, azt kérdezte, valami gond volt-e a motorral vagy történt-e valami különös a kanyarban. Mindenki hibázhat, ahogy Dani (Pedrosa) is hibázott Austinban, de aztán oda kell menni, és vállalni. Mikor Iannone felkelt a földr?l, és csak annyit mondott: „Jorge, valami történt a motoroddal, furcsa volt, ahogy fékeztél, sokkal hamarabb fékeztél’. Ahelyett, hogy azt mondta volna „Jorge, bocsánat, hibáztam’, a motoromról kérdez. Ez a lehet? legrosszabb’ – panaszkodott Lorenzo Iannone modorára.
Az éremnek persze mindig két oldala van. Iannone azt mondja, Lorenzo váratlanul lelassított el?tte.
„Nagyon sajnálom, ami Lorenzóval történt, mert jó verseny volt a korlátozott tapadásomhoz képest. Az esetet illet?en csak azt tudom mondani, nem tehettem semmit, hogy elkerüljem. Ugyanott fékeztem, ahol az el?z? körökben is, de ? nagyon lassú volt abban a pillanatban, én pedig sajnos nekimentem, és mindketten elestünk. Úgy t?nhet, hogy túl gyorsan érkeztem meg és meg akartam el?zni, de nem így volt, és ezt meger?sítik a telemetria adatok is, amiket kielemeztünk’ – védte álláspontját Iannone.
Az biztos, hogy Iannone imidzsnek nem tett jót, hogy az idei Argentín Nagydíjon már bemutatott egy hasonló bakit, akkor saját csapattársát, Andrea Doviziosót vitte a földre, ráadásul mindketten dobogós helyen motoroztak. Így könnyen mondja Lorenzo, hogy Iannone „már csak ilyen’.
„Mindig van egy versenyz?, aki nem tör?dik a veszéllyel, és azzal, hogy a tettei súlyos sérüléseket okozhatnak’ – folytatta Lorenzo.
„És ha a versenyigazgatóság nem szab ki rá kemény büntetést, ahogyan rám kiróttak 2005-ben, ezek a versenyz? nem fogják megérteni, hogy változtatniuk kell a hozzáállásukon. Ezért gondolom, hogy az utolsó helyr?l rajtolás nem elég, mert öt vagy hét körön belül a mez?ny elején lesz, hiszen megvan hozzá a tempója.’
Pedig úgy t?nik, a versenyigazgatóság beéri ennyivel.
Egyébként nem titkolja Lorenzo sem, hogy ezúttal nem volt a topon.
„Jól kezdtem, az új gumikkal többé-kevésbé lépést tudtam tartani a többiekkel. De tudtam el?re, hogy ha elkezd morzsolódni a gumi oldala, szenvedni fogok. Így is történt’ – mesélte Lorenzo a magához képest lassú tempó okáról.
A barcelonai futam után úgy t?nik, több fronton is olvadni kezdett a jég. Egyrészt Rossi diplomatikusan fogalmazott a csapattársa és Iannone közötti szituációról.
„Azt hiszem, Iannone hibázott, Jorge pedig nagyobbat lassíthatott. Bárki hibázhat, Iannone talán megpróbálhatott volna a bels? ív helyett a küls?n kerülni, mert megérkezel, aztán amikor észleled, hogy nem tudsz megállni, akkor meg kell próbálnod kívülr?l kikerülni. De ezt könny? egy székben ülve mondani. A motoron nehezebb, és természetesen gyalázatos, ha egy versenyz? hibázik, és így belemegy valaki másba.’
(Hogy Iannone bosszút állt volna Lorenzón, amiért neki kell átadnia a Ducatiját 2017-re? Ez csak a mi fantáziánk szüleménye. Ahogyan az is, ahogy elképzeljük, amint Rossi küld egy kis kólát meg két nagymell? sz?két Iannonénak péntek este, hogy megköszönje az akciót…)
Lorenzo is elismer?en nyilatkozott Rossi versenyér?l:
„Rossinak ugyanazon a motoron nem kopott úgy az els? gumija. Úgy t?nik, más stílusban motorozik, mint én, és általában jobban kíméli az els? gumit. És ? nehéz körülmények között nagyon jó, amikor nincsen tapadás. Ma hihetetlen versenyt futott. Nem tudtam volna úgy menni, mint ?, nem tudtam volna egyetlen hétvége alatt változtatni a stílusomon, hogy elkerüljem a gondokat az els? gumival. Ez az igazság.’
Rossi és Marquez voltak egyértelm?en a leggyorsabbak, végig egymás nyakában ment az adok-kapok.
„?szintén, ma a limiten motoroztam végig Valentino mögött. A T1-ben és T2-ben rengeteg id?t veszítettem. A T3-ban sikerült tartanom a távolságot, de csak a T4-ben voltam er?s’ – mondta Marquez. „Aztán a verseny közepén volt egy nagy pillanatom. Majdnem elestem. Aztán amikor láttam, hogy Lorenzo kiesett, meggondoltam magam. (…) A vége el?tt két körrel megint volt egy pillanat, amikor majdnem elestem, így azt mondtam, oké, 20 pont elég lesz. Vezetjük a világbajnokságot, és ez a fontos ezen a hétvégén.’
„A szezon els? felében az a cél, hogy a lehet? legjobban ellépjek az els? helyen állótól. Most vezetem a bajnokságot, és olyan pályák jönnek, amiket jobban kedvelek’ – mondta Marquez.
Rossi a hétvégi futamot a 2009-es Lorenzóval való küzdelméhez hasonlítja.
„A küzdelem a végén nagyszer? volt. Nagyon tetszett. Mert amikor láttam, hogy Marc megel?z, észrevettem, hogy neki is gondjai vannak a tapadással. Attól a pillanattól a maximumra törekedtem, és az utolsó körre sikerült egy kis el?nyt szereznem. Meg kell néznem a tévében, de szerintem ez a meccs ahhoz volt hasonló, amit 2009-ben Lorenzóval vívtunk, végig el?zgettük egymást, aztán a végén szoros volt a befutó’ – mondta Rossi.
És a nagy pillanat: a 2015-ös balhé óta el?ször Rossi és Marquez kezet fogtak egymással, majd Marquez megszorongatta Rossi vállát. Micsoda megkönnyebbülés!
„Amióta a MotoGP-ben vagyok, most a leger?sebb’ – mondta Marquez Rossiról. „Tavaly er?s volt, de idén szerintem még jobb. Megvan a tempója. Nagyon jól megy.’
Úgy t?nik, Luis Salom halála segített emlékeztetni a srácokat, hogy mir?l is szól ez az egész.
A dobogón ezúttal nem volt pezsg?durrogtatás. Az összetettet Marquez vezeti, mögötte Lorenzo, majd Rossi következik.
Folytatás június 26-án Assenben.
MotoGP, Barcelona, végeredmény:
A világbajnokság állása:
1. Marc MARQUEZ Honda SPA 125 pont
2. Jorge LORENZO Yamaha SPA 115
3. Valentino ROSSI Yamaha ITA 103
4. Dani PEDROSA Honda SPA 82
5. Maverick VIŃALES Suzuki SPA 72
6. Pol ESPARGARO Yamaha SPA 59
7. Aleix ESPARGARO Suzuki SPA 49
8. Hector BARBERA Ducati SPA 48
9. Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 43
10. Andrea IANNONE Ducati ITA 41
11. Eugene LAVERTY Ducati IRL 39
12. Bradley SMITH Yamaha GBR 29
13. Stefan BRADL Aprilia GER 29
14. Alvaro BAUTISTA Aprilia SPA 29
15. Danilo PETRUCCI Ducati ITA 24
16. Cal CRUTCHLOW Honda GBR 20
17. Michele PIRRO Ducati ITA 19
18. Scott REDDING Ducati GBR 16
19. Tito RABAT Honda SPA 13
20. Jack MILLER Honda AUS 8
21. Loris BAZ Ducati FRA 8
22. Yonny HERNANDEZ Ducati COL 3
Legutóbbi hozzászólások