EST. 2002

MotoGP Katar: Lorenzo kezdi, vagyis ugyanúgy folytatja

MotoGP

Feszültségekkel teli évet zárt tavaly a sorozat. Minden résztvev? lenyilatkozta a téli pihen?ben, hogy semmit nem bánt meg, és mindent meg fog tenni, hogy idén ? legyen a legjobb. A média kell?en hájpolta a sztorit, és a versenyt nemes egyszer?séggel is csak „vendetta’ fed?név alatt hirdették az egyik népszer? sportcsatornán.

Az id?mér?n már volt egy kisebb Rossi-Marquez villantás, de mindenki a versenyt várta. Jól jellemzi a sorozat népszer?ségét, hogy a bográcsozással egybekötött versenynézésre összegy?lt barátaink között a Forma-1 rajongók is teljes odaadással beszéltek egy olyan versenyr?l, amir?l tavalyel?tt jó esetben is csak messzir?l hallottak.

Az id?mér?t Lorenzo uralta, de Marquez is stratégiai közelségben volt, ahogy Pedrosa is hozta a szokásos formáját. Meglepetésre a képzeletbeli dobogóra egy Suzuki is felfért, ami hatalmas el?relépést jelent és versenyképes technikát sugall.

Rossinak kicsit nehezen indult, de végül az ötödik helyig küzdötte fel magát, ami egy ilyen tapasztalt versenyz?nél teljesen megfelel? hely lehet, hogy felvegye a tempót.

A verseny el?tt megkérdezték a Ducatinak tesztel? Casey Stonert, hogy mit gondol a motorról. Stoner a t?le megszokott udvarias módon szinte semmi érdemlegeset nem mondott, csak hogy a csapat keményen dolgozik, még túl rövid id? telt el ahhoz, hogy konkrétumokról tudjon beszélni. Elhangzott az a kérdés is, hogy milyen a pálya szélén állni és nem motorra szállni. Kicsit beszélt a stresszr?l, és továbbra is diplomatikusan terelt, így semmit nem tudtunk meg t?le. Pedig az év dobása lenne, ha újra motorra ülne, ráadásul üt?képesre.

Casey Stoner Ducati MotoGP Katar 2016

Rajt

Lorenzo jön el els?nek, és Rossi is feljön a negyedik helyre, azonban szinte azonnal vissza is csúszik egy helyet. Yamaha, majd két Ducati és újra Yamaha a sorrend.

Ianonne es Dovizioso tökéletesen zárnak, és egyenesben szó szerint körbemotorozzák Lorenzót. Ducatik, Yamahák, majd Hondák a sorrend. A mez?ny eleje teljesen együtt, a Ducati er?fölénye szemmel látható.

Pedrosa kicsit lemarad húsz körrel a vége el?tt. A Ducatik elöl, majd Lorenzo és Rossi, a sort Marquez zárja.

Marquez nem sokat vár, sikeresen támadja Rossit, és zárkózik fel Lorenzóra. A Ducatik elöl minden célegyenesben felülmúlják a japán flottát. Közben Marquez megfutja a leggyorsabb kört.

Marc Marquez Honda MotoGP Katar 2016

Féktávon és kanyarban is gyorsabb a Yamaha és a Honda a Ducatiknál, de ezen a pályán ez 19 körrel a vége el?tt nem elegend? az el?zéshez.

Kicsit hátrébb Pedrosa küzd a suzukis Vinalesszel, aminek láttán örömmel könyveljük el, hogy a Suzuki képes tartani a lépést az élmez?nnyel.

Közben a 17 körrel a vége el?tt a két ducatis elöl majdnem összeakad, de aztán Dovizisiónak sikerül gond nélkül végrehajtania az el?zést, és átveszi a vezetést, de alig pár kanyarral kés?bb fordul a kocka, és a két ducatis magára húzza Lorenzót, majd pár kanyarral kés?bb Iannone elcsúszik és kiesik a versenyb?l.

Dovi továbbra is elöl, mögötte a japán légió. A top négy teljesen együtt van, és bár Rossi zárja a sort, szemmel láthatóan képes tartani a tempót, és képes bármikor felzárkózni Marquezre, de nem támad.

Közben Lorenzo elkezdi támadni a Dovit, és keresi a helyet, ahol meg tudja fogni az er?s Ducatit. 14 körrel a vége el?tt be is teszi a Yamahát a Ducati mellé, és hiába a plusz er?, átveszi a vezetés. Lorenzo megpróbál elnyúlni, Marquez pedig Dovit támadja, de hiába, az olasz jól harcol, egy perce sem engedi elnyúlni Lorenzót, és Marquez nyomásától sem omlik össze. S?t, a célegyenesben újra megpróbálja elsütni a Ducati erejét, de Lorenzo ezúttal résen van. Rossi hátulról csendben nézi az eseményeket. Az olasz technika 330 fölé jut a célegyenesben.

Valentino Rossi MotoGP Yamaha Katar 2016

Hátrébb Pedrosa lerázza a suzukis Vinalest, és mindketten nyugodtan motoroznak tovább.

1.55.306-tal Dovizioso megfutja a leggyorsabb kört, míg hátul Stefan Bradl elcsúszik. A Ducati kamerájából tisztán látszik, hogy a célegyenesben képes eltüntetni Marquezt és a Hondát.

Közben Rossi átveszi a leggyorsabb kört 1.55.281-gyel. Ha esetleg valaki leírta volna az öreg taljánt, az most szomorú lehet.

Lorenzo közben elöl tizedr?l tizedre összerak egy kis el?nyt, és az els? négy már stabilan követi egymást hét körrel a vége el?tt. Közben Lorenzo 1.55.109-es leggyorsabb kört abszolvál.

Hat körrel a vége el?tt Marquez agresszíven támadásba kezd, de egyel?re sikertelenül. Négy körrel a vége el?tt Rossi elkottáz egy kanyart, csupán ritmust vált, de közben Marquez megel?zi Dovit, és megmutatja miért is lett világbajnok. Gyönyör?en, tisztán féktávon. Jön a célegyenes, Dovi támad, de a spanyol olyan rövid féktávot vesz, amilyet csak lehet, irány Lorenzo után, aki tartja egyel?re az összeharcolt el?nyét.

Jorge Lorenzo MotoGP Yamaha Katar 2016

Két körrel a vége el?tt Rossi is érzi, hogy támadnia kell a Ducatit. Az elöl kialakult helyzet szinte biztosan nem fog már változni. De ahogy ezt leírom, Dovi er?b?l el?zi meg a célegyenes végén Marquezt.

Az utolsó körben Marquez még próbál egy el?zést, de besokall, és a ducatis Dovi vissza is veszi. A befutó sorrendje Lorenzo, Dovizioso, Marquez és Rossi marad.

MotoGP Katar, végeredmény:

1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42:28.452
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP16) 42:30.471
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42:30.739
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42:30.839
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42:42.535
6. Maverick Vińales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 42:43.875
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42:47.081
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42:47.104
9. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 42:49.612
10. Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 42:52.887
11. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 43:4.299
12. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 43:10.208
13. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 43:10.384
14. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 43:10.434
15. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 43:23.405

Stefan Bradl GER Factory Aprilia Gresini (RS-GP) DNF
Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) DNF
Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) DNF
Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP16) DNF
Yonny Hernandez COL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) DNF

Moto2

Már a rajt komoly izgalmakat tartogatott.

Több versenyz? is kiugrik a rajtnál, de a versenyt elindítják, majd a pole-ból induló németh Jonas Folger szinte magára hagyja a mez?nyt. Az el?nye megfelel? ahhoz, hogy kimaradjon a háta mögött zajló kavalkádból.

Közben a versenybírók áthajtással szórják meg a mez?nyt, és több versenyz? kényszerül átgurulni a boxutcán.

Alig pár körrel a rajt után váratlanul a teljesen egyedül motorozó német Sandro Cortese kicsúszik, és ezzel átadja az els? pozíciót Thomas Lüthinek, akit Morbidelli üldöz. Az olasz rendkívül keményen támadja a svájci versenyz?t, míg egy Rossi-Marquez szint? el?zéssel szinte átpréseli magát az els? helyre. Szerencsére Lüthi egy kisebb térdbehúzással és némi plusz stresszel megússza a dolgot, és néhány körrel kés?bb újra átveszi a vezetést.

De Morbidelli komolyan gondolja, hogy megtesz mindent így, a következ? pár körben már jóval szabályosabban, de szinte csak kett?jük harcáról szól a közvetítés. Annyira egymásra találnak, hogy valószín?leg még sokáig fogjuk csatornás válogatásokon visszanézni az el?zéseiket. Mintha Bayliss és Colin harca elevenedett volna meg körr?l-körre.

Kilenc körrel a vége el?tt, mindenkit leszakítva, kett?jükkel az élen, kicsit megnyugodva megy tovább a verseny. Morbidelli vezet, Lüthi úgy t?nik kivár, és az utolsó körökre tartogatja a gumit és az er?t.

A mez?nyt a büntetés teljesen feldarabolja. Vannak versenyz?k, akik magukban köröznek. Némi izgalmat hoz, hogy a 22-es rajtszámú San Lowes elhagyja a pályát, de még id?ben megfogja a motort, és vissza is tud kapaszkodni a versenybe, ahol aztán teljes magányban folytatja a harcot.

Négy körrel a vége el?tt Lüthi a célegyenes végén Marcot, vagyis Morbidellit támadja féktávon, de a 21 rajtszámú fiatal olasz profin és higgadtan zár, és tartotja meg a vezet? pozíciót.

A terv beválik, Lüthi minden körben nézi a lehet?ségeket, és az utolsóban meg is el?zi Morbidellit az általa már kiszemelt féktávon. Az olasz árnyékként követi svájci ellenfelét, de az biztosan védekezik, míg végül a célegyenesben szélárnyékból támadó Francót szinte kivezeti a pálya szélére, és megtartotja a vezet? helyet, így Svájcba került az idei els? futamgy?zelem.

Thomas Lüthi Moto2 Katar 2016

Csodálatos párharccal kezd?dött az év, és igen izgalmas versenyt láthattunk. Aki teheti és nem látta, keressen rá mindenképp!

Moto2 Katar, végeredmény:

1. Thomas Luthi SWI Garage Plus Interwetten (Kalex) 40:14.293
2. Luis Salom SPA SAG Team (Kalex) 40:23.903
3. Simone Corsi ITA Speed Up Racing (Speed Up) 40:23.958
4. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 40:27.851
5. Dominique Aegerter SWI CarXpert Interwetten (Kalex) 40:30.357
6. Danny Kent GBR Leopard Racing (Kalex) 40:30.407
7. Franco Morbidelli ITA Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (Kalex) 40:34.340
8. Alex Rins SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 40:34.463
9. Sam Lowes GBR Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 40:36.312
10. Luca Marini ITA Forward Team (Kalex) 40:38.542
11. Miguel Oliveira POR Leopard Racing (Kalex) 40:38.547
12. Johann Zarco FRA Ajo Motorsport (Kalex) 40:38.863
13. Ratthapark Wilairot THA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40:39.957
14. Takaaki Nakagami JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40:41.285
15. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 40:44.029
16. Mattia Pasini ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 40:44.697
17. Marcel Schrotter GER AGR Team (Kalex) 40:52.739
18. Jesko Raffin SWI Sports-Millions-EMWE-SAG (Kalex) 41:0.656
19. Isaac Vińales SPA Tech 3 Racing (Tech 3) 41:0.836
20. Robin Mulhauser SWI CarXpert Interwetten (Kalex) 41:32.616
21. Alessandro Tonucci ITA Tasca Racing Scuderia Moto2 (Kalex) 41:39.295
22. Efren Vazquez SPA JPMoto Malaysia (Suter) 41:53.865

Axel Pons SPA AGR Team (Kalex) DNF
Xavi Vierge SPA Tech 3 Racing (Tech 3) DNF
Xavier Simeon BEL QMMF Racing Team (Speed Up) DNF
Alex Marquez SPA Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (Kalex) DNF
Jonas Folger GER Dynavolt Intact GP (Kalex) DNF
Julian Simon SPA QMMF Racing Team (Speed Up) DNF
Edgar Pons SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) DNF

ugrás fel