Újra Dovozoiso nyert 23 ezred különbséggel a címvédő, Marc Marquez előtt. A Katari Nagydíj sok meglepetést nem okozott, pedig az előtte lévő hónapok azt mutatták lehetnek változások.
Spot the difference 😉#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/Uw0BrS6yrL
— MotoGP™ 🇶🇦 (@MotoGP) March 10, 2019
Ha Rossi befejezi egyszer pályafutását, a legjobb elemző posztjára is igényt tarthat. A futamok előtt kiemelte, hogy a Suzuki csapat és Alex Rins lesz a meglepetés az idei szezonban.
First qualy of the year and couldn’t be more happy with the result. Honestly we worked really hard during the weekend with the team!! The job is done, tomorrow is the day and I am ready for it!! 😊 thanks @yamahamotogp pic.twitter.com/8JHcYlHbUT
— Maverick Viñales (@mvkoficial12) March 9, 2019
Induljunk azonban kicsit korábbról, a verseny előtti időmérőket Vinales sebessége határozta meg, bár Marquez is hasonló gyorsasággal rendelkezett a honfitárs hozta el a pole-t. Várható volt, azonban, hogy nem lesz képes a versenyen megismételni a fantasztikus teljesítményt. Ennek fő oka, hogy panaszkodott a motorerőre és szinte mindenre ami tavaly is problémát okozott, igaz azt is lehozta a spanyol sajtó, hogy sokat javult a motor bizonyos területeken. Azonban csak a nagy kanyarsebességnek köszönhette jó időket, ami nehezen kivitelezhető egy versenyzőkkel teli pályán.
Petrucci is EVOLUTION
Will we see @Petrux9 claim his first #MotoGP victory in 2019?#ThisIsMotoGP #QatarGP pic.twitter.com/O54c5AcyJy
— MotoGP™ (@MotoGP) March 5, 2019
Az esélyesek mellett, még jól teljesített Petrucci, aki első versenyén ülhetett gyári motorra. Több nyilatkozatában is kijelentette, hogy a dobogóért fog harcolni. Sőt voltak akik, úgy látták, hogy megbillenhet a csapatsorrend és akár Dovi vezető helyét is átveheti. A harmadik, komoly média érdeklődést kapott váltás, a Repsol-hoz igazolt Jorge Lorenzo volt. Bár számára az első verseny még nem lehetett igazán éles, új motor és kézsérülés is hátráltatta.
Úgy érkezett rajthoz a mezőny, hogy sokan a jelenlegi uralkodó MM háttérbeszorulását várták. Ráadásul, mivel a Superbike-ban hatalmasat ment a Ducati-Bautista páros, sokan felbátorodtak a lehetőségeken.
FP3 – P.1#QatarGP pic.twitter.com/YIjrcNr3Qz
— Marc Márquez (@marcmarquez93) March 9, 2019
Aztán az időmérőn, a regnáló világbajnok jégkockát dobált, minden olyan elemző vagy szurkoló poharába, akik túl forrón itták volna az Ő esélyeit. A vállsérüléséből tökéletesen felgyógyuló Hondás, a szokásos nyugalommal dobott körrekordot a sivatagi pálya aszfaltjára.
💨 @AndreaDovizioso, @jackmilleraus, @calcrutchlow35… Who did the best @MissionWinnow start of the #QatarGP? 🤔 pic.twitter.com/tkuBrzrisB
— MotoGP™ 🇶🇦 (@MotoGP) March 10, 2019
Eljött a verseny napja, ahol a rajtnál megmutatkozott, hogy a motorozás bizony technikai sport. A Ducati a holeshot device-nak köszönhetően lerajtolta a mezőnyt, Dovizisio és az ausztrál Miller robbant az élre. Vinales, hét helyet veszítve tudta csak elkezdeni az első kört. Miller már az elején hátra kényszerült, mint később kiderült az ülése ragasztása elengedett. Miután ledobta a motorról, képtelen volt komoly kanyarsebességet produkálni, annyira csúszkált az ülés helyén.
We hope you didn’t miss the thrilling #MotoGP race at Losail International Circuit 🔥
But in case you did… You can watch the #QatarGP now On Demand with VideoPass ➡️ https://t.co/TeQJtJX61a pic.twitter.com/VWTjB9wR9P
— MotoGP™ 🇶🇦 (@MotoGP) March 11, 2019
A verseny első felében, a Suzuki versenyzői elképesztő teljesítményt nyújtva megleptek mindenkit. Alex Rins, Dovival az első helyért küzdve többször megelőzte a későbbi győztest, aki utólag nyilatkozatában is kiemelte, hogy a spanyol versenyzőnek szenzációs kanyarsebessége volt, csak a motorjuk ereje segítette Őt ki ebből a helyzetből. Hátrébb, csapattársa az újoncnak számító Joan Mir is szenzációsan teljesített, komoly ellenfele volt Rossinak vagy később Vinalesnek.
Dovi és Rins közötti csata végén Marquez is megelőzte a Suzuki versenyzőjét, és a két fő rivális ritmusváltással jelezte, hogy elindult a harc a győzelemért. Meglepetésre azonban követők is képesek voltak növelni a tempót, így Petrucci, Rins, Crutchlow is rákapcsolt, ahogy Mir, Vinales, Rossi trió is gyorsult. A hátsó hármasból, Vale tudott nagyot hajrázni és átküzdötte magát csapattársán és Mir Suzukiján is.
Año nuevo y mismo duelo con @AndreaDovizioso. Muy contento con la segunda posición después de un invierno complicado! 💪🏼
New season and same duel with @AndreaDovizioso. Very happy with the second position after a difficult winter! 💪🏼#QatarGP @MotoGP pic.twitter.com/y2OK1WHIxt— Marc Márquez (@marcmarquez93) March 11, 2019
Dovi pár körrel a vége előtt hibázott és Marc lecsapott a lehetőségre, átvette a vezetést, ami végül az első helyébe került. Az olasz versenyzőnek volt ideje megfigyelni, hogy teljesen elhasználódott Marc hátsó gumija és a megfelelő helyen tudott támadni. Az eredmény lélegzett elállító lett, ismét Dovi nyert és szinte pont úgy mint tavaly, csak most pár ezredet még faragtak a srácok az időből.
Harmadiknak az a Cal C. érkezett, aki mindenki szerint megérdemelne gyári motort a teljesítménye miatt. Őt követte, az idei év egyik nagy reménysége a Suzuki-Alex Rins páros, majd Rossi, Petrucci és Vinales.
It turns out @ValeYellow46 IS a Sunday rider! 🙌
The Doctor made a spectacular comeback from 14th the grid to finish the day 5th, just 6 seconds adrift! 👏#MotoGP pic.twitter.com/2lQdeZlhkL
— MotoGP™ 🇶🇦 (@MotoGP) March 11, 2019
A nyolcadik helyen ért célba Joan Mir, aki ennél jobb versenyt el sem képzelhetett volna magának, szinte minden komoly esélyessel harcolt, ott volt az élen és megbízhatóan teljesített.
Van azonban még valaki, aki komoly elismerést érdemel és nyugodtan mondhatjuk a maga módján akár egy dobgós helyezést is. Aleix Espargaró tavaly jelezte az Aprilia csapatnak, ha nem fejlesztenek és lesznek eredmények kilép a csapat kötelékéből. A gyártó kivonult a Superbike sorozatból és szerződtette Andrea Iannonét. Mindenki, úgy gondolta, hogy Aleix másodhegedűs lesz a tehetséges olasz mögött. Eddig Ő vezeti a házi versenyt, ráadásul fejlődni látszik a gyártó is. Ahogy, testvére és a KTM csapat is mintha lépett volna kicsit előre, igaz Zarco és tehetsége teljesen eltűnt.
Finally a positive turnaround for @JohannZarco1 who removed some of the drama from Saturday and scored his first point on the KTM RC16. „With good work I really trust that a top ten is possible and that is the target throughout the year. Let’s see in Argentina if I can catch it.” pic.twitter.com/rFh2IxLOaS
— KTM Factory Racing (@KTM_Racing) March 10, 2019
A verseny körül volt még egy kisebb felhajtást, ami egy Ducati fejlesztés körül robbant ki. A lengővillára erősíttet kis szárny ,minden gyártónál kicsapta a biztosítékot ( kivéve a Yamahát ) és óvást nyújtottak be. Érdekessége volt az ügynek, hogy a GP technikai igazgatója ( Danny Aldridge ) pár héttel ezelőtt szabályosnak nyilvánította a fejlesztést.
The dinner of the winner! So glamourous @AndreaDovizioso! 😜#QatarGP #ForzaDucati #MotoGP pic.twitter.com/iONLZtccTV
— Ducati Motor (@DucatiMotor) March 10, 2019
Egy ideig nem vált hivatalossá az eredmény az óvás miatt, később azonban elutasították azt és Dovi megtarthatta a győzelmet. Az ügyet a MotoGP Fellebbviteli Bírósághoz küldték tovább.
Borítókép: Ducati Twitter prtscreen
Legutóbbi hozzászólások