A MotoGp versenyeket nézve , majd a nyilatkozatokat olvasva az ember nem tudja, hogy pontosan mit is gondoljon. Van egy srác, aki a világon egyedül képes megkülönböztető teljesítményre egy olyan motorral, amivel egy másik világbajnok még csak az első tízbe sem jut. Nem egyszer megy jól, hanem szinte mindig, miközben mindenki más éppen szenved valamitől. Kezdenénk is hozzászokni ehhez a világhoz, mikor jön egy másik fiatal fiú Franciaországból, és az addig csak síró top csapatok top versenyzőit úgy hagyja maga mögött, mintha egy másik bajnokságban versenyezne. Már csak imádkozni tudunk, nehogy gyári motort kapjon és eltűnjön a süllyesztőben.
54 wins in the premier class, four wins in a row (first time since 2014), 13 podiums in a row (first time ever) and some EXCELLENT @MotoGP marshals – it was a good Sunday at the #JapaneseGP for @marcmarquez93 🏆🇯🇵 pic.twitter.com/xBGadGM8Qn
— Repsol H🎱nda Team (@HRC_MotoGP) 21 October 2019
Gondolom mindenki ráismert Marquezre, és a mostanában folyamatos második Quartararora. Nos igen, a fiatal francia mindent felülmúlt az idén, és teljes joggal vehette át az Év újonca címet japánban.
HE’S DONE IT!!!! Yet another podium in second means Fabio Quartararo is the 2019 @MotoGP Rookie of the Year! 🥇🏆 #r20okie#PETRONASmotorsports | #MotoGP | #JapaneseGP | #FQ20 | #FM21 pic.twitter.com/X7xYBMkd3u
— PETRONAS SRT (@sepangracing) 20 October 2019
A futam elején még vezetni is tudott, de utána Marquez könyörtelenül magához ragadta az irányítást és a végéig meg is tartotta azt. Igaz az utolsó pár méteren majdnem kifogyott az üzemanyag a motorjából, így erősen vissza kellett venni a tempóból. A cél után mindössze 7 kanyarra elegendő benzin maradt a tankban. Amíg a spanyol az üzemanyaggal küzdött, addig Quartararo mögötte a gumikopástól lassult le, és csak 4 másodperc előnnyel csúszott be Dovozioso előtt.
The first thing that has gone wrong all day! 😂@marcmarquez93‘ Honda has stopped running, and the world champion receives a helping hand back to parc ferme from @hafizh_pescao55! 🤝#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/4hsRMyu95Y
— MotoGP™ 🇯🇵 (@MotoGP) 20 October 2019
Marquez elárulta, hogy reggel találkozott az elnökkel, aki köszönés után rögtön közölte, hogy ma szeretné megnyerni a gyártói címet. Marc lazán csak annyit válaszolt, hogy OK. A spanyol saját bevallása szerint is, szereti ha nyomás alatt van egy futamon. 26 évesen 54. győzelmét aratta Motegiben, amivel beérte Mick Doohant, és már Valentino Rossi (89) és Giacomo Agostini (68) van előtte. De a capat győzelmet megszerző HRC-nek sincs miért szégyenkeznie, hiszen ez volt a 25. gyártói győzelmük.
They say team work makes the dream work! 🏆
From the first Premier Class Constructors Championship in 1966 (with that RC181 on the right) to the 25th in 2019 (with that RC213V) on the left) an incredible group of engineers, technicians, mechanics and staff have made it possible. pic.twitter.com/vyzP5vSMaD
— Repsol H🎱nda Team (@HRC_MotoGP) 21 October 2019
Marqueznek már csak a csapatot kellene összehoznia, de ha az is sikerül, akkor az kész csoda lenne, mivel egyedül szerez csak pontokat a Repsol színeiben. Jelenleg 17 pont hátrányuk van a Ducatival szemben , akin most hétvégén is faragtak két pontot.
A futam tehát kiszámíthatóan zajlott de a jövő rengeteg kérdést vett fel. Mi lesz az ifjú francia tehetséggel? Lorenzo vajon kihúz még egy évet a Honda gyári csapatnál? Rossiék tudnak előre lépni vagy tovább szenvednek?
Egy biztos a Ducatinak nagyon kellene valaki, aki képes végre világbajokságot nyerni, ahogy a Yamaha gyári csapat is megrekedt egy szinten. A Honda gyári csapata Marquez elvesztésével szinte megszűnne létezni.
This is how race day kicked off in Motegi 😂
Thanks to all the marshals at the #JapaneseGP 🇯🇵 for this! You’re amazing, guys! 🙌
See you next year 👋 pic.twitter.com/lYhwYOvRz0
— MotoGP™ 🇯🇵 (@MotoGP) 20 October 2019
Nyitókép: Twitter prtscreen
Legutóbbi hozzászólások