Az asseni kétrészes futam után ismét eseménydús versenyen vagyunk túl Németországban. A h?vös, es?s id? a vasárnapi futamra kissé megenyhült, bár es?ben indult, közben elállt, így nagy szerepe lett az eredményben a versenyz?k és a csapatok taktikájának.
Marqueznek és a Hondának bejött a rövid pálya és a furcsa id?járás – a rövid pálya amúgy is fekszik a Hondáknak -, a spanyol zsinórban a hetedik pole pozícióját és futamgy?zelmét szerezte meg a Sachsenringen, amivel elég komolyan bebiztosította világbajnoki els?ségét. Ha a hátralév? versenyek mindegyikén csak második lesz, és a jelenleg az összetettben mögötte 48 ponttal lemaradt Jorge Lorenzo mindet megnyeri, akkori is Marquezé a vb cím.
A Sachsenring pályával kritikus ponthoz érkezett a MotoGP menetrend. A kiegyenlítetlen számú és eloszlású bal és jobbkanyarok nem egyformán terhelik a versenymotorok gumijainak két oldalát, így a Michelin itt vetette be el?ször aszimmetrikus abroncsait. A recept még nem tökéletes, az edzések során volt számos bukás, Lorenzo a különösen pechesek közé tartozott, és ismét sokat panaszkodott is arra, mennyire nem érzi a gumikat a motorján.
Vasárnap délután 2-kor a Repsol Honda kedvence, Marc Marquez az élen kezdett, de hamar hibázott, megjárta a kavicságyat, majd egyre hátrébb és hátrébb került, a 13. körben már a nyolcadik helyre esett vissza. Nem volt sok vesztenivalója, amikor úgy döntött, a száradásnak indult pályán motort cserél, és slickkel folytatja. Ezzel a man?verrel elveszített ugyan 24 másodpercet, de a visszatérése után szinte szárnyakat kapott, és az els? körben négy, majd hat és zsinórban hét másodpercekkel futott jobb körid?ket, mint a menet élén haladók. Hamarosan felzárkózott a hatodik helyre, és egyre csak jött felfelé.
Eközben az élen jó ideig Valentino Rossi motorozott, nyomában a gyári és szatelit ducatis Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci párossal. Utóbbi kett? néhány kör után elegánsan nyomta le a Doktort, majd Petrucci a 11. körben elesett (micsoda pech, pedig már Assenben is szépet villantott), és ahogy a pálya száradt, a vizes gumikon Dovi el?nye is elolvadni látszott. Rossi, Hector Barbera és Cal Crutchlow is szorosan az olasz nyomába szeg?dtek, és az asseni gy?zelmét?l fellelkesült Jack Miller is velük tartott.
Az élboly el?tt ott állt a gumicsere kérdése, amit igen sokáig, valójában túl sokáig, a 23. körig húztak. Hogy fizikailag vagy a verseny hevében nem látták a nekik jelz? táblákat, igazából mindegy, a lényeg, hogy mire kijöttek motort cserélni, Marquez már hihetetlenül felzárkózott, és visszatérni már csak mögé tudtak.
A gumicsere kardinális kérdés volt a csapatok számára. Volt, aki bízott a felszáradó pályában és elég bátor volt slickkel folytatni, mások – mint például Rossi is – inkább az intermediate abroncsokon folytatták, ami utólag nem bizonyult jó választásnak.
A verseny utolsó körei is tartogattak izgalmakat. Az élen haladó Marquez mögött Crutchlow megel?zte Doviziosót és Scott Reddinget, és az így megszerzett második helyezésével pályafutása legjobb MotoGP eredményét tudhatja magáénak. Redding is az intermediate guminak köszönhet?en kényszerült Dovi mögé az utolsó kanyarban, a ducatis alatt a hátsó slick er?s fegyvertény volt.
Jorge Lorenzót ezen a versenyen sem láttuk sokat, ahogyan az ezt megel?z? két futamon sem szerepelt az élbolyban. A három futamon összesen hét pontot gy?jtött, ami igazán nem megszokott t?le. Barcelonában Andrea Iannone miatt kényszerült id? el?tti befejezésre, Assenben a tizedik helyen tudott beérni, Németországban pedig 15. helyezésének köszönhet?en egyetlen ponttal lett gazdagabb.
A Suzukik a pénteki edzéseket hiába voltak er?sek, a versenyen Lorenzót kerülgetve csak a 12. és 14. helyeket tudták megszerezni, nekik is a tapadással voltak problémáik.
Most majdnem egy hónap szünet következik, a versenyz?k jól megérdemelt nyári szünetüket töltik majd Bora Borán, a Seychelle-szigeteken, vagy ki tudja, hol, de el?tte még kedden és szerdán tesztelnek egyet a versenynaptárba újonnan bekerült Red Bull Ringen, Ausztriában, ahol augusztus 14-én folytatódik a világbajnokság.
MotoGP Sachsenring, végeredmény:
MotoGP, a világbajnokság állása:
1. Marc MARQUEZ Honda SPA 170 pont
2. Jorge LORENZO Yamaha SPA 122
3. Valentino ROSSI Yamaha ITA 111
4. Dani PEDROSA Honda SPA 96
5. Maverick VIŃALES Suzuki SPA 83
6. Pol ESPARGARO Yamaha SPA 72
7. Hector BARBERA Ducati SPA 65
8. Andrea IANNONE Ducati ITA 63
9. Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 59
10. Eugene LAVERTY Ducati IRL 53
11. Aleix ESPARGARO Suzuki SPA 51
12. Scott REDDING Ducati GBR 45
13. Jack MILLER Honda AUS 42
14. Cal CRUTCHLOW Honda GBR 40
15. Stefan BRADL Aprilia GER 37
16. Bradley SMITH Yamaha GBR 35
17. Alvaro BAUTISTA Aprilia SPA 35
18. Danilo PETRUCCI Ducati ITA 24
19. Michele PIRRO Ducati ITA 19
20. Tito RABAT Honda SPA 18
21. Loris BAZ Ducati FRA 8
22. Yonny HERNANDEZ Ducati COL 3
Fotó: motogp.com, Honda, Ducati
Legutóbbi hozzászólások