Marco Melandri 2010 év végén cserélte MotoGP motorját a Superbike Világbajnokságra, ahol idén az összetettben a negyedik helyen végzett. Jöv?re ismét versenysorozatot vált, visszatér a GP-be, de a márka változatlan, az Apriliával folytatja.
Az olasz gyártó nyolc év távolmaradás után 2016-ra tervezte a visszatérést, de az események felgyorsultak, és egy évvel korábban restartol. Ennek oka, hogy a Fausto Gresini vezette Go&Fun Gresini Racing mögül az év végével kiszállt a névadó szponzor, és a továbblépési lehet?ségek közül az Apriliával való kooperálás volt a felek számára a legszimpatikusabb, még ha ez rohamtempóban folytatott felkészülést is jelent.
Alvaro Bautista neve a csapat egyik motorján már korábban tisztázódott, Marco Melandri csatlakozásáról azonban csak nemrég szerezhettünk tudomást. A helyzetbe egy kis nosztalgiát is csempész, hogy Melandri legsikeresebb éveit a GP-ben a Gresini Racinggel töltötte.
„Rendben volt’ – mondta Melandri a keddi nap után. „Kezdetben más stílust követelt a motor, f?leg es?ben. A gumi sokkal jobban tapad, ami könnyebbé teszi a fékezés közben kanyarodást. Egy kicsit küzdöttem a hátuljával, de aztán változtattunk néhány dolgot, és utána már rendben volt. Örülök.’
„Azt hiszem, a gumiban nagyobb a különbség, mint a vázban. A váz is különbözik, de jelenleg nem olyan sokban. A gumik azonban teljesen más érzést adnak. Az es?ben sokkal stabilabb érzés, szükségünk lesz id?re a fejl?déshez.’
A 32 éves olasz, aki 2005-ben másodikként végzett a MotoGP-ben, a valenciai háromnapos teszt után elismerte, hogy a 2015-ös felkészüléssel el vannak maradva, és több id?re van szükségük, miel?tt kit?znék a jöv? évi célokat.
„Szerintem korai még bármit mondani. Szükségünk van száraz tesztre is. Jerezben lesz még néhány napunk, aztán meglátjuk. Tudom, hogy el vagyunk késve, az biztos, de sosem tudhatjuk.’
„Most módosítunk a tankon, lesz egy új, kisebb. Kisebb lesz a váz is, a blokk egyel?re a Superbike-ból van. Abból nem tudunk kisebbet. Az új blokk az lesz, de azzal nem leszünk kész 2015-re.’
Melandrira és csapattársára, Bautistára is vár még a pneumatikus szelepvezérlés? blokk tesztelése, de elégedett a jelenlegi elektronika csomaggal.
„Nem gondolom, hogy a Superbike szintje olyan rossz lenne. Jöv?re Aprilia szoftverünk lesz. Szerintem jól m?ködik a stratégiánk, persze van mit fejlesztenünk. És vannak ötleteink is, szóval nagyon bizakodó vagyok.’
A kérdésre, hogy miért érkezett ilyen kés?n a visszatérésér?l szóló bejelentés, Melandri annyit mondott: ‘Együtt hoztuk meg a döntést. Megvitattunk minden lehet?séget, és közösen döntöttünk.’
Legutóbbi hozzászólások