A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) néhány aprócska szabálymódosítássl készült az év végére, ami a jöv? szezon MotoGP-jét illeti. Ezek a kis változtatások jóformán semmiben nem befolyásolják majd a fejleszt?ket, de azért érdemes róluk tudomást venni. A konstrukt?rök részér?l egyedül Filippo Preziosit, a Ducati Desmosedici atyját tudjuk közvetlenül idézni, aki szerint ez csak némely eddigi el?írás letisztázása, aminek ‘semmilyen hatása nem lesz a motortervezésre.’
Az egyik pont a gumitesztekkel kapcsolatos. Megszületett a döntés, miszerint az abroncsszállítók az évad legels? futama el?tt bejelenthetnek egy, azaz egy darab vb-pályát, amelyen a bajnokság alatt, illetve a tesztid?szak szüneteiben (például a nyári stop alatt) dolgozhatnak MotoGP kategóriás motorokkal, de nem világbajnoki pilótákkal, legfeljebb négy napig és nem az adott pályán rendezend? Nagydíj el?tt.
Továbbá, ha bármelyik gumis azt kéri, hogy tesztelhessen olyan pályán, ami az el?z? évben nem fogadott vb-futamot, illetve amelyet újraaszfaltoztak, megteheti: két nap erejéig próbálhatnak ebben a különleges esetben a kérvényezett ringen, feltéve, hogy ezt a kérdéses nagydíj el?tt legalább négy héttel teszik.
Egy további szabályozás az üzemanyagkezelésre vonatkozik. ‘Az üzemanyagot nem lehet mesterségesen nyomás alatt tartani a tankban. Nem szabad nyomásnövekedést el?idéz? adalékokat alkalmazni. A tank nyomását az airbox segítségével lehetséges kiegyensúlyozni.’ Ezek a f?bb rendelkezések, ezenkívül általános regulákat adott közre a FIM, de olyan technikai nüanszokról is szabályt alkotott, mint a farokidom hossza.
A 2008-as versenyszezonra kiadott el?zetes rajtlisták nem tartalmaztak semmi meghökkent? újdonságot, de azért sok érdekes dolog kiviláglott bel?lük. Történetesen az is, hogy kedvenc világbajnokunk és évsportolójánk, Talmácsi Gábor jöv?re is a #14-es számmal kíván nevezni a viadalokra a Bancaja Aspar csapat apriliásaként, pedig hát az egyes is az övé lehetne. Eléggé egyértelm?, hogy a KTM az eddigi oroszlánköröm-kivillantások után most aztán tényleg odadobja a keszty?t az Apriliának: az eddigi két gyári pilóta plusz ifik felállást elfelejthetjük a narancsosok részér?l, hiszen a Repsol, a Seedorf, a Scot Racing és a Red Bull is mattinghofeni motorral indul harcba, azaz legalább heten lesznek a KTM-esek. Derbib?l három darab indul majd jöv?re, Hondából mindegy, hogy mennyi, viszont üde színfolt a kínai illet?ség? Loncin jelenléte, amely természetesen nem saját technikai tartalommal veselkedik neki 2008-nak. Izgalmas menetekre számítunk a következ? évadban is, senki ne higgye, hogy Faubel, Pesek, Pasini és a többi pajtás 250-be távozásával Talma automatikusan megvédi a címét… persze védje meg, nem vitás!
Természetesen megvan a 250 és a királykategória majdhogynem végleges nevezési listája is. Ahogy azt sejteni lehetett, a GPOne bajnoka, Casey Stoner az #1 mellett teszi le a voksát, hátrahagyva a 27-est, amellyel tíz versenyt nyert meg idén. James Toseland, a Superbike világbajnoka a jól bevált #52-es-t importálja, míg Alex De Angelis a Max Biaggihoz társítható védjegyet, a #3-ast viseli majd paripáján. Andrea Dovizioso a barrosi #4-essel száll síkra, Chris Vermeulen pedig a Checa által szabadon hagyott #7-esre csapott le. Egyel?re nincsenek hírek a Kenny Roberts-féle gárda pilótáiról, már ha lesznek ilyenek: a KR kiszállásáról szóló szomorú bejelentés után úgy t?nik, még lehet visszaút a családi vállalkozás számára, de ahhoz, költ?i képpel élve hegyeknek kell megmozdulniuk. A 250-ben, ahogy azt már korábban tudtuk, a magyar színeket a Tóth csapat színeiben Hector Barbera és Tóth Imre képviseli. Hajrá magyarok!!!!
|
|
MotoGP 7 CHRIS VERMEULEN AUS SUZUKI 13 ANTHONY WEST AUS KAWASAKI 14 RANDY DE PUNIET FRA HONDA 21 JOHN HOPKINS USA KAWASAKI 24 TONI ELIAS SPA DUCATI 26 DANI PEDROSA SPA HONDA 33 MARCO MELANDRI ITA DUCATI 46 VALENTINO ROSSI ITA YAMAHA 48 JORGE LORENZO SPA YAMAHA 50 SYLVAIN GUINTOLI FRA DUCATI 52 JAMES TOSELAND GBR YAMAHA 56 SHINYA NAKANO JPN HONDA 65 LORIS CAPIROSSI ITA SUZUKI 69 NICKY HAYDEN USA HONDA 250 4 HIROSHI AOYAMA JPN KTM 5 HECTOR FAUBEL SPA APRILIA 6 ALEX DEBON SPA APRLIA 7 RUSSEL GOMEZ SPA APRILIA 10 IMRE TOTH HUN APRILIA 12 THOMAS LUTHI SUI APRILIA 14 RATTHAPARK WILAIROT THA HONDA 15 ROBERTO LOCATELLI ITA GILERA 17 KAREL ABRAHAM CZE APRILIA 19 ALVARO BAUTISTA SPA APRILIA 21 HECTOR BARBERA SPA APRILIA 25 ALEX BALDOLINI ITA APRILIA 32 FABRIZIO LAI ITA APRILIA 36 MIKA KALLIO FIN KTM 41 ALEIX ESPARGARO SPA APRLIA 45 DONI TATA PRADITA INA YAMAHA 50 EUGENE LAVERTY IRL APRILIA 52 LUKAS PESEK CZE APRILIA 54 MANUEL POGGIALI RSM APRILIA 55 YUKI TAKAHASHI JPN HONDA 58 MARCO SIMONCELLI ITA GILERA 60 JULIAN SIMON SPA KTM 75 MATTIA PASINI ITA APRILIA 125 5 EFREN VAZQUEZ SPA APRILIA 6 JOAN OLIVE SPA DERBI 7 ALEXIS MASBOU FRA LONCIN 8 LORENZO ZANETTI ITA KTM 11 SANDRO CORTESE GER APRILIA 12 ESTEVE RABAT SPA KTM 14 GABOR TALMACSI HUN APRILIA 16 JULES CLUZEL FRA LONCIN 17 STEFAN BRADL GER APRILIA 18 NICOLAS TEROL SPA APRILIA 21 ROBIN LASSER GER APRILIA 22 PABLO NIETO SPA KTM 24 SIMONE CORSI ITA APRILIA 27 STEFANO BIANCO ITA APRILIA 29 ANDREA IANNONE ITA APRILIA 30 PERE TUTUSAUS SPA APRILIA 33 SERGIO GADEA SPA APRILIA 34 RANDY KRUMMENACHER SUI KTM 35 RAFFAELE DE ROSA ITA KTM 38 BRADLEY SMITH GBR APRILIA 44 POL ESPARGARO SPA DERBI 45 SCOTT REDDING GBR APRILIA 51 STEVIE BONSEY USA APRILIA 55 HUGO VAN DEN BERG NED APRILIA 60 MICHAEL RANSEDER AUT APRILIA 63 MIKE DI MEGLIO FRA DERBI 69 LOUIS ROSSI FRA HONDA 71 TOMOYOSHI KOYAMA JPN KTM 73 TAKAAKI NAKAGAMI JPN APRILIA 77 DOMINIQUE AEGERTER SUI DERBI 87 ROBERTO LACALENDOLA ITA APRILIA 93 MARC MARQUEZ SPA KTM 95 ROBERT MURESAN ROM APRILIA 99 DANNY WEBB GBR APRILIA |
Legutóbbi hozzászólások