Felmerült, hogy esetleg a Pirelli foglalhatná el a japánok helyét, akárcsak az F1-ben, de arról is folytak tárgyalások, hogy a korábbi egyeduralkodó Michelin térne vissza a jöv? szezontól a MotoGP-be. A Bridgestone lépett és már az idei szezon legelején dugába döntötte a riválisok terveit: marad, 2014-ig a gyorsasági motorosok királykategóriájának egyedüli beszállítója.
A Bridgestone 2009 óta készíti az abroncsokat a MotoGP-nek, amióta a csapatok és pilóták jóváhagyásával, SBK-mintára bevezetésre került az ún. ‘egygumis rendszer’, kisz?rve ezzel azokat a teljesítmény- és fogyasztásbéli anomáliákat, amelyek a 2007-es és 2008-as szezonban oly’ sok vitára adtak okot.
A ‘jó öreg’ centrír-módszer a nyer? még a gp-paddockban is.
„Büszkék vagyunk, hogy részesei lehetünk a MotoGP világának” – kommentálta az újabb hároméves szerz?dést Mikio Masanaga, a Bridgestone Motorsport igazgató-helyettese. „Márkánk minden fontosabb technikai sorozatban jelen van világszerte, a MotoGP pedig egy nagyon fontos részét jelenti szerepvállalásunknak. Célunk, hogy az így szerzett tapasztalatokkal, folyamatos fejlesztéssel növeljük szériagumijaink biztonságosságát és teljesítményét.”
Carmelo Ezpeleta, a Dorna f?nöke szintén elégedett a Bridgestone-kontraktussal. „Amióta megkapták az egyedüli beszállítói státust, nagyszer? munkát végeztek. Maradásukkal a csapatok számára tervezhet?vé teszi a további fejlesztéseket, különös tekintette az 1000 köbcentis formulára való átállásra.”
Legutóbbi hozzászólások