Igaz, hogy a világbajnokság kell?s közepén vagyunk és nem kis izgalmaknak lehetünk tanúi hétvégér?l hétvégére, a gyártók fél szemükkel mégis már a 2007-es szezonra figyelnek. M?szaki gárdáik, fejleszt?apparátusuk, mérnökeik a forradalmi következ? idényre készülnek. Szinte biztos, hogy minden érintett márka g?zer?vel dolgozik a háttérben, konkrét hírek eddig azonban csak a Ducati, az Ilmor és a Kawasaki háza tájáról érkeztek az új, nyolcszáz köbcentis MotoGP-kkel kapcsolatban.
A Kawa els? ízben a brnói Cseh Nagydíj után viszi páláyra prototípusát. A közép-európai futamon szabadkártyásként elindul Olivier Jacque, akire komoly tesztmunka vár a GP-t követ?en. Magáról a jöv? Ninjájáról nincs hír, azt azonban valószín?sítik a szakért?k, hogy a motorblokk elrendezése hasonló lesz a mostani soros négyhengereshez.
Mario Illien, a brit Ilmor gazdája saját V4-esének színre lépését szervezi. Az els? teszteléskor 200 LE fölötti teljesítményt nyújtott a motor 18.000 körüli percenkénti fordulatszám-tartományban. Számára a nagy kérdés a váz és a pilóta kiléte: egyes értesülések szerint Max Biaggival is tárgyalt már az együttes. Az els? komoly próbára a pályán augusztusban kerülhet sor.
A Ducati az egyetlen gyár, amely már megejtette 800-as motorja, a Desmosedici GP7 bemutatását a Mugellón, értékelhet? tapasztalataik tehát eddig csak a vörösöknek vannak. A japánok egyel?re bújócskáznak, a Yamaha és a Suzuki mélyen hallgat, a Honda nemkevésbé.
Legutóbbi hozzászólások