Szinte biztos, hogy jö?re nem marad érényben az úgynevezett újonc-szabály, amely gátat vetett a kadett-kategóriákból (Moto2, Moto3) érkez? pilóták gyári motorra szerz?dtetésének a MotoGP osztályban. A jelenlegi, 2008-ban bevezetett szabályozás szerint a MotoGP újoncainak legalább egy szezont végig kell versenyezniük, miel?tt gyári motort kapnak.
Carmelo Ezpeleta, a Dorna ügyvezet?je a hétvégén beszélt a tervezett lépésr?l, miután a csapatokat tömörít? MSMA szervezet kérelmezte a szabály eltörlését. A versenysorozat promotere egyezetett a privát csapatokkal is, az újonc-szabály eltörlésének kérdését pedig továbbította a MotoGP dönt?bizottságának. Ezpeleta elmondta, a változtatással a szatelit és a gyári csapatok egyaránt jól járnának.
Egyetlen olyan konkrét átigazolás jut eszünkbe, amely kell?en nagy horderej? ahhoz, hogy akár a döntés okaként is tekinthessünk rá: Marc Marquez és a Honda esete. Casey Stoner év végi visszavonulása okán nagyon is észszer? választás volna a Repsol által támogatott Marquez indítása a megüresedett MotoGP-s helyen, ez azonban a jelenlegi körülmények között nem volna lehetséges. Livio Suppo egy múlt hónapban adott interjúban így fogalmazott az ‘ostoba’ reguláról:
‘Az újoncokról való szabály bizonyos privát csapatok esetében értelmezhet?, de a konstrukt?rök szemszögéb?l egy kissé drága mulatság. Ha van egy olyan pilóta, aki tetszik, mint például amilyen Simoncelli volt a Hondának vagy Spies a Yamahának, köteles vagy legalább egy évig egy szatelit csapatnál versenyeztetni, ezalatt te rengeteg pénzt ráfordítasz, természetesen a gyári pilótáidon túl, így voltaképpen három versenyz?t tartasz. Egy ilyen vészterhes id?szakban ez a szabályozás valóban problémát jelent.’
Várjuk a fejleményeket és a GP Commission végleges döntését, ami alighanem borítékolható…
Legutóbbi hozzászólások