‘Az ideális bajnokságban a motorok nagyjából azonos teljesítmény?ek, nagyjából azonos a vázszerkezetük, megjelenésük és lehet?ségeik’ – mondta Carmelo Ezpeleta a Cyclenews-nak, újságírói kérdésre. Rosszul kezd?dik, igaz?
Jogosan vet?dhet fel sokakban már itt az elején, hogy ha az optimumot a m?szakilag kiegyensúlyozott mez?ny jelenti, akkor a cselekedetek szintjén miért látjuk ennek épp a homlokegyenest ellenkez?jét. A CRT ‘alkategória’ bevezetése immáron tény, sokan komolyan veszik – az Aspar-formáció például – , biztosan jókat fognak versenyezni egymással az ilyen csomaggal induló sportolók a 2012-es kiírásban. Változtatni, azt már nem lehet rajta: lesz, ami lesz, mondja Ezpeleta maga, kvázi beismerve az ötlet baklövés mivoltát. Mert ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy a CRT-k a legcsekélyebb mértékben is felveszik a versenyt a MotoGP jöv?re aktív három gyártójának – Honda, Yamaha, Ducati – aktuális prototípusaival.
De vajon ez a kijelentés megállná-e a helyét, ha a fent említett gyáraktól egy tollvonással elvennék elektronikai fejlesztéseiket, a blokk fordulatszámát pedig egy olyan értékben maximalizálnák, hogy a CRT-k már labdába rúghassanak? ‘A reális helyzet ez: a MotoGP sokba kerül, egy parttalan technológiai harccá vált, és ez az út sehova sem vezet’ – mondja már ismét a Dorna vezet?je. ‘Az rendben van, hogy enélkül nem nevezhetnénk a gyorsasági motorsport csúcsának, de szét kell választani a csapatok és a pilóták közötti harcot. A CRT azoknak szól, akik versenyezni akarnak, de nincs nagy költségvetésük – a gond az, hogy a gyári motorok teljesítményét viszont nem tudjuk garantálni, azaz nem oldottuk meg a problémát’ – folytatja a fékezhetetlen nyelv? spanyol.
Ugye mindenki kezdi érteni az elméletet? Ha kihúzzuk a technológiát a gyári motorok alól, sz?kül az olló majd a motorok között és megkapjuk az ideális bajnokságot, kiegyensúlyozott mez?nnyel, ett?l aztán minden rendbejön. ‘Már megkezdük ezt a folyamatot, mkor 81 mm-ben határoztuk meg az er?források legnagyobb furatát, újabb gondot jelent viszont az 1000 és a 800 köbcentis motorok közötti teljesítménykülönbség. A jöv? szezonban lesz, ami lesz, de meg kell oldanunk ezt a problémát, mi megtettük a javaslatunkat és várjuk a visszajelzéseket. Világos, hogy teljesítményplafont kell bevezetnünk 2013-ra, gondolkodunk a fordulat leszabályozásában és egy mindenki számára egyforma vezérl?elektronika alkalmazásában.’
Vihar várható…
Legutóbbi hozzászólások