Az élbolyban Rossi és Biaggi megpróbálták utolérni Gibernau-t, és megcsendültek a vészharangok a Gresini garázsban, amikor Rossi – aki valóban a leggyorsabb motoros volt a pályán, köszönhet?en az általa használt keményebb (két komponens?) gumiknak – Biaggi hibázásából erényt kovácsolva megel?zte ?t öt körrel a cél el?tt.
Miközben a Gersini csapat alig merte nézni az eseményeket, Rossi – aki id?közben 0,2 másodpercre csökkentette az élen haladó Gibernau és közte a különbséget – a t?le megszokott nyugodt stílusban motorozott tovább, de Sete visszavágott a pálya középs? gyors részén, és noha RCV-je már verg?dött alatta, a #15-ös biztosan tartotta pozícióját az utolsó kanyarokban, hogy végül megszerezze a MotoGP egyik leglélekemel?bb gy?zelmét.
Amint Sete átlépte a célvonalat, mindkét kezét az égnek emelte és a mennyre mutatva ajánlotta fel ezt a gy?zelmet elhunyt csapattársának, majd ezt megismételte az utolsó lassú levezet? kör során.
Amint a motor a parc ferme-re ért, a Telefonica csapat – alig jutván szóhoz – egyszer?en csak megveregette a láthatóan kimerült 30 éves versenyz? vállát, és senki sem tudta, hogy mit is mondjon, egy ilyen nagyszer?, ugyanakkor elgondolkodtató nap után, amely mint egy tündérmese ért véget.
Biaggi 4 másodperccel kés?bb, harmadikként lépte át a célvonalat, ezáltal beírta magát a motorversenyzés történelemkönyvébe, mint a legtöbb pontot elér? GP-s versenyz?. Bayliss további hét másodperccel kés?bb érkezett, de még így is eddigi rövid GP-s pályafutásának legjobb eredményét hozta.
De a nap minden kétséget kizáróan Gibernau-é és a Gresini csapaté, akik oly sok mindenen mentek keresztül az elmúlt hetekben.
Ahogy Max Biaggi mondta – miután a szombati eredmények után Sete foglalhatta el a kezd? rajtkockát -, vannak dolgok, amik egyszer?en nem történhetnek másként.
A #74-es most biztosan boldog odafent.
Legutóbbi hozzászólások