EST. 2002

MotoGP – edzések – szenzációk

Szombat, a második nap.

Reggel nagyon úgy t?nt, hogy esni fog az es?. A legtöbb pilóta bánatára,
talán Gibernau az egyetlen aki nem bánja, ha esik. Ritkán szokás egy
motorosnak a ‘Cápa’ becenevet adni, de Assen után úgy gondolom,
hogy ez belefér.

Ennek ellenére nem esett az es? – a legtöbb pilóta örömére. A hatvan
perces id?mér? edzés els? felében nagyjából semmi nem történt. A Kawasakik
kicsúsztak
(McCoy kivételével, aki pénteken ki tudott törni az utolsó helyek
rémálmából), Rossi is tesztelte a pálya melletti gyep min?ségét, McWilliams
harmadik helye nem volt veszélyben
. Talán egyedül Loris Capirossi vette
komolyan a dolgot, és rögtön az elején feljött a kilencedikr?l a negyedik
helyre
, majd miután a Desmosedicije elkezdte kergetni a képzeletbeli kígyót,
azaz kissé beremegett, Loris visszament a boxba.

Gibernau percei következtek, aki ugyan id?nként nyert
egy-két századmásodpercet, mégsem igazán tudott javítani. 12 perc körözés után ment egy 1’24’817-es id?t,
de hát ez még mindig kevés volt. Érdekesség, hogy a spanyol pilóta mindkét motorján
az új kipufogórendszer volt, valószín?leg ? lesz így a Sachsenring idei ‘f?trombitása’.
Az új rendszer, ami Gibernaun kívül csak Rossinak jár (vagy talán fordítva..)
valószín?leg nem csak a kipufogók megváltoztatásából áll, gyaníthatóan a
hengerfej is más
. Valentino Rossi úgy t?nik nem a hihetetlen hangos trombitákat
akarja fújni, szerinte a régi kipufogó is jól muzsikál – ezt részesíti el?nyben,
mindkét motorján ezeket láthattuk. Az edzés 22. percében Rossi 0,082 másodperccel
javít az idején, box, taktikai megbeszélés: versenygumi fel, illetve a lengéscsillapító
rugójának a kicserélése.

Ami a gumikat illeti, a Sachsenring sem kíméli ?ket, Assennel ellentétben
az abroncs bal oldalát készíti ki
, nem tudom, hogy emlékeztek-e Max Biaggi
siralmas külsej? rongyá sorvadt kerekeire a Holland Nagydíj végén… 38 perc telt
el az edzésb?l, amikor Biaggi nagyon közel került Rossi idejéhez, a pálya háromnegyedénél
már 0,2 másodperccel jobb volt, de a végén becsúszott egy kis hiba. 18 perc
volt hátra, amikor Nakano feljött, ekkor az 5. helyen állt. Talán megpezsdül
a forgalom a pályán?
Vagy megint várhatunk az utolsó 10 percre, amikor általában
felborul a sorrend?

Ezúttal is így alakult. 10 perc volt hátra, amikor Jeremy McWilliams ismét
a ‘lovak közé csap’
, a harmadik id?ellen?rzési pontnál 0,662 másodperccel(!)
jobb Rossi idejénél, majd egy kis hiba, és FÉL MÁSODPERCCEL vezet,
övé egyel?re a pole-pozíció!! 1’23’736 a régi motorral, több mint 2 másodperccel
jobb mint a tavalyi id?! Még hogy nem fog tudni javítani a pénteki idején! Aztán
jön Capirex: 1’14’058, kezd?dik a hajtás
: jön Biaggi, Rossi már
csak a negyedik helyen
, 0,059 mp választja el Maxtól. Közben már csak 4
perc van a rendelkezésre álló id?b?l, jön Biaggi, és a pálya felénél úgy t?nik,
hogy gyenge kör lesz
. A háromnegyedénél már legyintek..aztán..átmegy a célvonalon,
és már ? van az els? helyen! 2 ezredmásodperccel el?zte meg McWilliams-t.
3 perc van hátra, Rossi kicseréli a hátsó kereket (eddig versenygumival ment),
két kör, próbálkozik, de nem ismétli meg a pénteki ‘halálkört’.
És vége az edzésnek.

1. Max Biaggi 1’23’734
2. Jeremy McWilliams 1’23’736
3. Loris Capirossi 1’24’058
4. Valentino Rossi 1’24’253
5. Sete Gibernau
6. Troy Bayliss
7. Carlos Checa
8. Ukawa
9. Edwards
10. Melandri

ugrás fel