Jerez de la Fronterában a háromnapos IRTA-teszt nyitányán minden csapat minden motorosa örült a jó id?nek és az ideális körülményeknek. Nagyon kedvez? tehát az indulás a MotoGP-seknek és CRT-seknek egyaránt, és a vártnál talán kisebb a különbség a két technika között: nem is annyira rosszak a CRT-k.
Akik egyel?re igen gyengén muzsikálnak – hogy a végén kezdjük – , azok a szépségdíjas Ducatik: a dizájnversenyt jó eséllyel megnyernék a szurkolók körében, ha népszavazás döntene e cím sorsáról, a stopper ellen azonban a formaterv hatástalan. Van min dolgozni, Rossi déltájban kezdett motorozni, Battaini 72 körrel segítette a tesztmunkát, Hayden 77-et ment, az ? hatodik helye a tabellán még úgy-ahogy elfogadható a gyári együttest?l, bár az a +1.366 ott sem fest valami szépen.
Meggy?z? a Yamaha, ?k egységesen délel?tt tízkor jöttek ki, egy hipermotivált Lorenzóval, aki a Bridgestone gumik fogyásának tanulmányozását t?zte ki maga elé célul. Ez tulajdonképpen a Yamaha utolsó vizsgálnivalója, egyébként készen állnak a katari szezonkezdetre – ahogy már többször elhangzott a második sepangi teszt óta, az övéket tartják jelenleg a legversenyképesebb csomagnak.
Ezzel együtt Casey Stoner veri agyon a mez?nyt körid? tekintetében egy finálébeli rohanással, mindenkit helyére tesz az ausztrál címvéd?. ? is úgy lehet vele, hogy a legszívesebben talán már most pontokért motorozna (és bizony, talán mi sem bánnánk, ha hamarabb kezd?dne az idény). Jerez attól még, hogy most a szebbik arcát mutatja, továbra sem tetszik a Casey srácnak. Panaszkodik továbbá a futóm?pattogásról, de aztán, ahogy elkezd lefelé bukni a napkorong, hagyományosan jön a t?le megszokott nagy hajrá.
A privát motorok a CRT-kkel meccselnek, persze csak virtuálisan, az id?táblán. Közülük Randy de Puniet t?nik toronymagasan a legjobbnak, annak ellenére, hogy a francia folytatni látszik esési sorozatát, szerencsére ? maga nem sérült meg a nyitányon. Nem rossz az az Aprilia, gyorsulásban van fejl?dnivalója a francia pilóta szerint.
Az els? nap er?s széllel és közelít? es?felh?kkel köszön le, könnyen lehet, hogy a második felvonás már korántsem lesz ennyire ideális. Kár lenne, mert a kezdés nagyon ígértes.
IRTA MotoGP-CRT teszt – Jerez – els? nap (id?eredmények 18:00-kor)
1 Casey STONER Repsol Honda Team 1:39.146 – – 54 kör
2 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 1:39.419 +0.273 +0.273 76
3 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 1:39.579 +0.160 +0.433 60
4 Ben SPIES Yamaha Factory Racing 1:39.984 +0.405 +0.838 71
5 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 1:40.130 +0.146 +0.984 74
6 Nicky HAYDEN Ducati Team 1:40.512 +0.382 +1.366 77
7 Alvaro BAUTISTA San Carlo Honda Gresini 1:40.545 +0.033 +1.399 56
8 Andrea DOVIZIOSO Monster Yamaha Tech 3 1:40.665 +0.120 +1.519 46
9 Valentino ROSSI Ducati Team 1:40.920 +0.255 +1.774 64
10 Stefan BRADL LCR Honda 1:40.983 +0.063 +1.837 64
11 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar 1:41.015 +0.032 +1.869 39
12 Hector BARBERA Pramac Racing Team 1:41.388 +0.373 +2.242 72
13 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing 1:41.603 +0.215 +2.457 71
14 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar 1:42.293 +0.690 +3.147 59
15 Franco BATTAINI Ducati Team 1:42.403 +0.110 +3.257 72
16 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing 1:42.462 +0.059 +3.316 56
17 Michele PIRRO San Carlo Honda Gresini 1:42.655 +0.193 +3.509 49
18 Danilo PETRUCCI Came Iodaracing Project 1:42.750 +0.095 +3.604 39
19 Mattia PASINI Speed Master 1:43.006 +0.256 +3.860 59
20 Yonny HERNANDEZ Avintia Racing MotoGP 1:43.437 +0.431 +4.291 49
21 James ELLISON Paul Bird Motorsport 1:43.477 +0.040 +4.331 61
22 Ivan SILVA Avintia Racing MotoGP 1:44.025 +0.548 +4.879 60
Legutóbbi hozzászólások