EST. 2002

MotoGP Katar: Marquez nyer, Rossi visszatér

Két fontos szerepl?je volt az idei világbajnokság els? futamának: Marc Marquez, aki komolyb?l lábadozva, fontos teszteket kihagyva ült újra motorra, illetve Valentino Rossi, aki szintén hosszú szünet után el?ször mutatta a t?le megszokott támadó és egyben taktikus formát.

Rossi a tavalyi évad végén komoly lépésekre szánta el magát. Azt nyilatkozta, hogy ha idén nem lesz képes a vb címért harcolni, akkor év végén biztosan befejezi pályafutását. Els? lépésként megvált f?mérnökét?l, és új technikai háttérrel készült fel az új szezonra, ezen kívül kielemezte Marquez motorozási stílusát. Vale véleménye egyértelm?en pozítív volt: ‘A jelenlegi abroncsok jellemz?ihez Marquez stílusa a legjobb, így megprobálom beépíteni, bár elég magas vagyok, így teljesen nem tudom alkalmazni.’ – nyilatkozta.

Quatar MotoGP 2014

Aki figyelemmel kísérte a teszteket, az láthatta, hogy Rossiék versenyképes formába hozták az M1-et a Hondával szemben, ami a mez?ny egyértelm?en legjobb technikai csomagja. Az igazi problémát mindkét Yamahásnak az abroncsok okozták. Túl gyorsan koptak a Bridgestonok, a szimulációk végére szinte teljesen elt?nt a tapadás.

Ezzel ellentétben Marquez, a Honda kiemelt versenyz?je korántsem 100%-osan érkezett a versenyre. Csapattársa meg volt elégedve az abroncsokkal, és jóval gyorsabban megtalálták a megfelel? beállításokat, mint a bajnokság többi résztvev?je. 

Így indult tehát az els? futam, amire a szerkeszt?ségben Rossit és Marquezt tippeltük els?nek és másodiknak, míg Lorenzót a harmadik helyre. Az els? két hely felosztásában azonban már megoszlottak a vélemények. A kvalifikáció érdekesen alakult, az id?eredmények rendkívül szoros versenyt ígértek, bár Rossi csak a tizedik helyet szerezte meg.

Vasárnap este végül felkapcsolták a fényeket a Losail pályán, ami 5380 méter hosszú, tíz jobbos és hat balos kanyar tarkítja.

Az els? körben mindjárt elvesztettük a harmadik helyre várt Lorenzót, aki tökéletesen rajtolt, de ez egyértelm?en nem az ? versenye volt. Mi pedig megbuktunk mint médiumok.

Quatar MotoGP 2014

Lorenzo kiesésével Bradl került az élre, közvetlenül mögötte Marquez. A második körben újabb csúszás, szerencsére itt sem történt sérülés, de Iannone is feladni kényszerült a versenyt. Közben a tesztek alatt is jó formában motorozó Bautista felzárkozott Marquez mögé. Kis id?n belül Marquez hibázott, és a szatelit Honda Bautistával a nyergében már a második helyen fordult. Azonban hamarosan ? is hasonló hibát vétett, most Marquez el?zött. A három hondás versenyz?re közben felzárkozott Rossi, aki pár kör alatt átrágta magát Bautistán, és máris dobogós helyen motorozott.

Rossi megállíthatatlannak t?nt, bevette Marquezt is, de a spanyol a célegyenes végén visszavette a pozícióját. Ezután kettejük különlegesen izgalmas csatáját nézhettük végig, amiben Marquez diadalmaskodott. A fiatal világbajnok igazi versenyz?, nem tört meg nyomás alatt sem, és sérülten is képes volt a világ legjobb motorosait maga mögé utasítani. Igaz, ezt nem akármilyen technikán tette.

Rossi jól látta az idei évet. A Honda valóban er?sebb, mint az M1, és a gumik szempontjából is kedvez?bbnek t?nik a motor. Dani Pedrosa szállította a harmadik helyet, de ismét nem tudott beleszólni az aranyért folytatott küzdelembe.

A nyilatkozatokat a holnapi nap folyamán elemezzük, de azért az már most is jól látszik, hogy izgalmas év elé nézünk, és visszakaptuk Valét, aki végre úgy motorozott, ahogy oly sok éven át megszoktuk t?le.

Eredmények:

1 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 166.4 42?40.561
2 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 166.3 +0.259
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 166.1 +3.370
4 Aleix ESPARGARO SPA NGM Forward Racing Forward Yamaha 165.6 +11.623
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 165.6 +12.159
6 Cal CRUTCHLOW GBR Ducati Team Ducati 164.5 +28.526
7 Scott REDDING GBR GO&FUN Honda Gresini Honda 164.3 +32.593
8 Nicky HAYDEN USA Drive M7 Aspar Honda 164.3 +32.628
9 Colin EDWARDS USA NGM Forward Racing Forward Yamaha 163.8 +39.547
10 Andrea IANNONE ITA Pramac Racing Ducati 163.6 +43.360
11 Hiroshi AOYAMA JPN Drive M7 Aspar Honda 163.4 +46.595
12 Yonny HERNANDEZ COL Energy T.I. Pramac Racing Ducati 163.4 +46.688
13 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Honda 163.1 +50.581
14 Danilo PETRUCCI ITA IodaRacing Project ART 162.4 +1?03.127
15 Broc PARKES AUS Paul Bird Motorsport PBM 161.7 +1?14.386
16 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 160.5 +1?32.593
17 Mike DI MEGLIO FRA Avintia Racing Avintia 160.3 +1?36.085

ugrás fel