Stoner még nincs a határon, mondja ?: Sepang után Jerezben is er?lködés nélkül els?, kirobbanó formában van – és még mindig van ebben tartalék? Ezek szerint igen. ‘Elégedett vagyok az itt végzett munkával, a motor sokat javult és egy, a malájtól ennyire eltér? pályán is gyors tud lenni. Azt hiszem, még nem aknáztam ki mindent ebb?l a motorból.’ Igen, az ellenfelek is pont emiatt aggódnak…
Lorenzo csak el?re tekint, mint aki tud valamit. ‘Egy nagyon érdekes versenyszimulációt végeztünk, jól ment a motorozás. Korábban meger?ltetés nélkül jöttek a gyors körök. Összességében örülhetünk, mert összeállt a Yamaha, egyedül fékezésben van némi fejl?dnivalónk.’
A gyáriak magabiztos teljesítménye közepette egészen megfeledkeztünk Doviziosóról a hétvégén, aki lelke mélyén talán kicsit sajnálja, hogy véget ért a krosszedzéses el?szezon. Az alapgondolatot, miszerint tényleg jó az M1, ? is osztja, bár problémák azért kétségkívül vannak. ‘A vártnál kevesebbet tudtunk kihozni ebb?l a tesztid?szakból. Malajziában gondjaim voltak a m?tétem után, itt is lassított az es? és az egészségi állapotom. Nem tudtam mindazt megcsinálni, ami a fejemben volt. Nagy potenciál van a motorban, ezt Lorenzo szereplése is bizonyítja, de mi még korántsem vagyunk 100%-on. A motor kissé túl agresszív.’
Ez a ‘kissé túl agresszív’ motor Crutchlow révén Rossi el?tt végez – a Dottore egy Tech3-szendvicsben zárja, hatodik helyen a jerezi IRTÁ-t. ‘Jelenleg ennyit tudunk, az els? ducatis vagyok nem sokkal Crutchlo mögött. Javítani kell a motor viselkedésén, amikor már kopottabbak a gumik. Puha keverékkel jó kört mentem és a szimuláció is rendben volt. De amikor elfogyott a gumi, nagyon alulkormányzottá váliknem tudom egyenesbe rakni kigyorsításnál, így pedig nehéz gyorsnak lenni. Beszéltem err?l f?leg Preziosival, reméljük a legjobbakat. Szerintem ez egy nagyon realisztikus tesztelés volt, itt tartunk, ez a potenciálunk, de hát új még ez a motor. Katarban, ha minden jól megy, megcsíphetek egy olyan helyezést, mint ez a mostani. Koncentrálnunk kell, nem szabad összezavarodnunk: a két sepangi teszt között nagyon megszálltak minket a forradalmi ötletek, amik aztán nem jöttek be.’
A CRT-k világába ezúttal Michele Pirro enged betekintést: ‘Csak annyit mondhatok, rengeteget kell itt még dolgozni. Körr?l körre jobban megbízom a motorban, de nem tudom lekonkretizálni a dolgokat, mert minden egyes kijövetelnél el?jön valami új probléma, ami miatt ki kell állnom a boxba. Gyerekbetegségek, amik miatt viszont cseppet sem vagyok nyugodt.’ A sztahanovisták nevében pedig szóljon Hector Barbera: ‘Kilencvenegy kört mentem a zárónapon, ami körülbelül három versenytávnak felel meg, Találtunk egy jó alapbeállítást, amit?l képes vagyok hatékonyan vezetni, f?leg szoft gumikon.’
Legutóbbi hozzászólások