Dani Pedrosa félig meddig váratlan gy?zelmével zárult a Német Nagydíj a Sachsenringen múlt vasárnap, a filigrán spanyolnak mindössze két verseny kellett csúnya „simoncellis” kulcscsonttörése után, hogy visszaérjen a dobogó legfels? fokára – a csapat is, Puig is, Dani is roppant elégedett.
Jorge Lorenzo és Casey Stoner egyszer?en nem tudtak mit letenni az asztalra a verseny második felében, ami elég lett volna az addigra már élre állt kis repül? spanyol befogásához, a viadal kezdeti szakaszában bezzeg még más képet mutatott a felállás.
Az incidens nélküli rajtot a három Repsol Honda és JLo gyári Yamahája kapta el a legjobban, de Stoner, Pedrosa és Dovizioso narancs motorjai mögött ott loholt a velük egyenl? technikán ül? Simoncelli is csak arra várva, hogy betehesse magát valaki mellé valahol – hogy erre végül sosem kínálkozott alkalma, az csak a verseny kiélezettségére és a vezet?boly versenyz?inek hibát nem ismer? profizmusára példa.
A verseny közepe felé elégelte meg Dani addigi szerepét, és a harmadik helyr?l elkezdett tempózni, Lorenzo M1-ese mellett a 22. körben ment el végleg, bezsebelve ezzel az els? helyet. Ekkorra Stoner Bridgestone-jai kezdték bedobni a törülköz?t, a 2007-es világbajnoknak nem maradt annyi tartaléka a verseny végére, mint remélte, ezért az utolsó öt körben kénytelen volt ún. „csatába” keveredni yamahás riválisával. Ennek bizonyára nem nagyon örült, mégis kellemesebb hat másodperces el?nnyel befutni, de hozzá hasonlóan legalább mi, néz?k sem unatkoztunk – a közeli és viszonylag távoli múltban jó rég nem volt már példa ilyen parázs szituációkra, mint a német ringen.
Az utolsó körben aztán Lorenzo minden esélye elszállni látszott, amikor egy túl rövid féktávon nem sikerült maga mögé utasítania a pontversenyben (és az aktuális versenyben is ) el?tte álló Casey-t, de az ausztrál talán túl óvatos, defenzív vonalai, amit a leintés el?tti rundban használt, végül csak kínáltak Jorgénak még egy el?zési lehet?séget az utolsó kanyarban. Ezt ügyesen ki is használta, így a második hellyel négy pontot húzott Stoneren az összetettben, lemaradása már csak 15 egység. JLo örül.
A dobogós helyezettek mögött tíz másodperces ?r következett, majd jött a két maradék gyári hondás infjonc, Dovizioso és Simoncelli, illetve a yamahás Spies a negyedik, ötödik, hatodik helyen. Dovi ezúttal egy hangyányi lemaradásban volt az elejéhez képest, nem tudott velük maradni, szintúgy a nagyhajú Marco, ez a hétvége – noha eredményeiket lebecsülni butaság lenne – nem az ? hétvégéjük volt, már ami a megvillantott bravúros tudásokat illeti. Visszafogott csinnadrattával, de fontos pontokat hoztak, igaz ez kiváltképp a furfangos Spiesre, aki az utolsó kanyarban, Simoncelli hibáját kihasználva végül feljött felvágottnak a Honda szendvicsbe, a végs? befutó Dovi, Spies és Sic.
A hetedik helyen a világoskék meglepetésember, Alvaro Bautista végzett, mégpedig nem is akárhogy. A verseny második felét?l egészen a legvégéig parázs csata zajlott az egyetlen suzukis és a két gyári Ducatis, Hayden és Rossi között. Id?nként Hayden volt a gyorsabb és húzott ki néhány motorhosszt a spanyolból, másszor a láthatóan feljavult Suzuki volt el?rébb – meglep? módon azonban Rossinak sosem sikerült lenyomnia csapattársát vagy a fiatal spanyolt.
Rossi egyébként „roppant csalódott” volt 250-ik gp-rajtját követ?en, a 2012-es Ducati (amit 800 köbcentisre löketcsökkentve jelenleg GP11.1-ként emlegetnek) eddig egyáltalán nem váltotta be a hozzá f?zött reményeket. Valentino szerint még az is lehet, hogy dobják az egészet, és visszaülnek az igazi GP11-re, arra a gépre, ami látszólag Nicky alatt kifogástalanul m?ködött egész hétvégén (itt jegyezzük azért meg, hogy a Sachsenring durva balossága mennyire jól fekszik a dirttracken nevelkedett Haydennek).
Az Alvaro-Nicky-Vale csatáról végül csak leszakadt Colin Edwards, egy magányosan leintett top10-es végeredmény az ? jussa ezen a hétvégén. Kulcscsontja már javul, bordái még kicsit fájnak. Colin mögött három szatelit Ducatit intenek le Barbera, Abraham és De Puniet színeiben, az utolsó két pontszerz? helyezés a másik Tech3-pilóta Crutchlow, és a gresinis Aoyama tulajdonába száll. Szegény kis Elias, a MotoGP-s Bridgestone gumikat továbbra is felmelegíteni képtelen kis Elias lesz az utolsó el?tti, záróakkordként pedig Capirossi beugrója, a mindig mosolygós francia, Guintoli jön be egy kör lemaradással.
MotoGP, végeredmény
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 41’ 12,482
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 41’ 13,959
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda 41’ 14,050
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 41’ 22,995
5. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 41’ 23,201
6. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 41’ 23,405
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki 41’ 39,933
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro 41’ 39,992
9. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 41’ 40,058
10. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 41’ 45,973
11. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar 41’ 51,426
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 41’ 51,630
13. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 41’ 51,897
14. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 41’ 51,959
15. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 42’ 06,998
16. Toni Elias ESP LCR Honda 42’ 24,817
17. Sylvain Guintoli FRA Pramac Racing 41’ 28,441
Moto2
A tavalyi 125-ös világbajnok a német közönség legnagyobb bánatára megszerezte negyedik gy?zelmét a Moto2-esek között a helyi Bradl, és a továbbra is kiváló taktikussággal motorozó De Angelis el?tt.
A fiatal Marquez és a pontversenyben éllovas Bradl a verseny legelejét?l fogva diktálta a tempót, sokáig a német volt elöl, hozzájuk De Angelis és Thomas Lüthi csatlakozott. A német Kalex vázzal motorozó Bradlt nyolc körrel a vége el?tt sikerült befognia Marqueznek: klasszikus Sachsenringi el?zéssel, az utolsó kanyarban sikerült legy?rnie a németet – a közönség hangereje innent?l fogva a felére csökkent – majd a verseny végéig még néhány alkalommal visszaverte támadásait, hogy végül 0,896 másodperccel ?t intsék le els?nek. Ezzel Marquez és Bradl is négy-négy els? helyezést tudhat már magáénak az idén, ámbár a spanyol újonc lemaradása még mindig 47 pont a tabellán.
De Angelist és Lüthit a verseny vége felé utolérte Bradl csapattársa, Krummenacher is, így a dobogó utolsó fokáért egy igencsak potens trió küzdhetett meg. A roppant tapasztalt De Angelis kezéb?l már nem lehetett kicsavarni a harmadik helyért járó serleget, de honfitársát, Lüthit csak sikerült legy?rnie a svájci Randy-nek.
Moto2, pontszerz?k
1. Marc MARQUEZ SPA SUTER 41’37.457
2. Stefan BRADL GER KALEX 41’38.353
3. Alex DE ANGELIS RSM MOTOBI 41’38.844
4. Randy KRUMMENACHE SWI KALEX 41’40.870
5. Thomas LUTHI SWI SUTER 41’41.642
6. Yonny HERNANDEZ COL FTR 41’45.148
7. Scott REDDING GBR SUTER 41’48.063
8. Simone CORSI ITA FTR 41’48.124
9. Jules CLUZEL FRA SUTER 41’49.536
10. Michele PIRRO ITA MORIWAKI 41’49.794
11. Kenan SOFUOGLU TUR SUTER 41’50.654 152.
12. Dominique AEGERTER SWI SUTER 41’58.973
13. Pol ESPARGARO SPA FTR 41’59.109
14. Andrea IANNONE ITA SUTER 41’59.284
15. Claudio CORTI ITA SUTER 41’59.695
GP125
Döntetlen!!! Ilyen sem volt még! A 25 körös viadal legvégén Hector Faubelt és Johan Zarcót ezredmásodperces id?egyezéssel intették le, még a célfotó alapján sem lehetett meghatározni, melyikük els? gumijának csücske haladt át els?ként a célvonalon.
A szabályok szerint ilyen esetben az nyer (illetve ha nem az els? hely sorsáról van szó, az végez el?rébb), aki a versenyen gyorsabb id?t futott, a Sachsenringen ez pedig Faubel volt. Szegény Zarcótól így már második alkalommal veszik el a gy?zelmet – a francia a versenybíróság intézkedéséig profi versenyz? lévén természetesen eljátszotta a nagy gy?zelmi örömünnepet, hátha… – noha az el?z? incidens (a spanyol nagydíjas könyöklés, emlékszünk) inkább inkorrekt viselkedéséb?l, semmint egy ilyen versenytörténelmi kuriózumból fakadt, mint a német döntetlen.
A MotoGP egyetlen magyar indulója, Sebestyén Peti sajnos motorhibával volt kénytelen feladni a versenyt. Peti a reggeli warm-up során csaknem 0,2 másodpercet javított a szombati id?mér?n elért legjobb idejéhez képest, a futamon az els? kört jó ritmusban, jó sebességgel motorozta végig, de már a második kört?l kezdve észlelt némi problémát, nem tolt megfelel?en a motor. Végül nyolc körrel a vége el?tt a motor beragadt, leállt, így kénytelen volt feladni a versenyt a magyar fiú.
„A verseny nagyon jól indult, együtt tudtam menni a többiekkel.” – mesélte a futam után Peti. „Aztán egy kicsit leszakadtam, egy-két kört egyedül mentem, mikor utolért egy második boly, akikkel megint jól tudtam menni egy ideig, de egyre jobban éreztem, hogy gond van a motorral. Folyamatosan kikerültek az egyenesben, végül pont kezdtem volna följönni, amikor megállt a f?tengely, így kénytelen voltam kiállni. Nagyon várom Brnót, remélem, addigra közösen találunk valami megoldást a szerel?kkel és a mérnökökkel. Számomra az lesz a szezon legfontosabb futama, úgyhogy remélem, hogy jól sikerül.”
A MotoGP géposztály jöv? hétvégén még tesz egy látogatást Laguna Secában, de a kisebb géposztályokkal legközelebb csak a nyári szünet után, augusztus 12-14 között találkozhatunk újra, Brnóban!
GP125, pontszerz?k
1. Hector FAUBEL SPA APRILIA 39’57,979
2. Johann ZARCO FRA DERBI 39’57,979
3. Maverick VIŃALES SPA APRILIA 39’58,251
4. Nicolas TEROL SPA APRILIA 39’59,702
5. Luis SALOM SPA APRILIA 40’00,763
6. Sergio GADEA SPA APRILIA 40’04,765
7. Jonas FOLGER GER APRILIA 40’11,095
8. Sandro CORTESE GER APRILIA 40’11,393
9. Danny KENT GBR APRILIA 40’11,689
10. Niklas AJO FIN APRILIA 40’27,069
11. Alberto MONCAYO SPA APRILIA 40’27,320
12. Toni FINSTERBUSCH GER KTM 40’31,462
13. Jakub KORNFEIL CZE APRILIA 40’32,336
14. Danny WEBB GBR MAHINDRA 40’32,384
15. Jasper IWEMA NED APRILIA 40’34,857
Legutóbbi hozzászólások