EST. 2002

MotoGP, Sepang: negyedik nap

Makoto Tamada is csatlakozott a Két perc egy másodpercen belül kört teljesít?k klubjába. A JIR csapat japánja a Michelin id?gumijaival állította föl a befejez? nap és az egész sepangi széria legjobb id?eredményét. A Hondák tehát igen gyorsak új formájukban; nem kell félteni a többieket sem: Biaggi 20 ezrednyire, Alex Barros kevesebb mint két tizednyire van Makoto munkatárstól.

A zárónap több szempontból is érdekes volt: egyrészt mert a pilóták formába lendültek végre és gyorsan mentek mind, másrészt, mert a Michelin válaszolni tudott a Bridgestone januári frappáns évnyitó tesztjére Capirossi révén, ami jó. Ezenkívül a versenyszimulációk napja jött el. Majdnem minden pilóta telejsítette a klasszikus 21 körös távot a forróság és a három fárasztó nap ellenére.

Itt egy kis krimir?l kell beszámolnunk: történt ugyanis, hogy a transzponder jelzéseit összesít? eredményfalról hiányoztak Valentino Rossi köridejei. Az ? teljesítményét tehát privát, manuális mérésb?l tudhatja meg a nagyvilág: az biztos, hogy a láz és az el?z? napi kihagyás ellenére gyorsan ment, kirívóan jó kör nélkül, de stabilan 2 perc 1 mp alatt, ami Malájföldön a fölényes futamgy?zelemhez b?ven elég lehet.

Max Biaggi hagyta el utolsónak a pályát, kihasználva minden rendelkezésére álló pillanatot. Mindent kipróbált, amit ki lehetett: új váz (a sors iróniája, hogy ennek az "új váznak"a sémája és az alsó linkje pont olyan, mint az el?z? 211-en). Sete Gibernau elégedetten nyilatkozott a motorról, a tesztr?l. Kezd kialakulni a 2005-ös (végleges) RCV: egy olyan bringa, ami nem ny?göz le semmivel, nem ígér csodákat, aminek nincs semmi különleges tulajdonsága – és pontosan ezért félelmetes. Az már most bizonyos, hogy a Biaggi-Gibernau fejlesztés? motor jobb lesz, mint a tavalyi volt.

A Desmosedicit csak Checa és Itoh vezették az utolsó felvonás alatt: Capirossit végleg lenyomta az influenza. H?siesen próbált a pályán maradni, de nem tudta befejezni a szimulációt. El?bbiek viszont jól mentek, a Bridgestone-t pedig új jelz?vel illették: a megbízhatóval.

A négy nap tanulsága: a MotoGP óriási szezonra készül.

Az id?eredmények

Versenyz? neve
Motor
Id?
Tamada
Honda
2’00"955
Biaggi
Honda
2’01"015
Barros
Honda
2’01"159
Rossi
Yamaha
2’01"275
Gibernau
Honda
2’01"373
Hayden
Honda
2’01"385
Capirossi
Ducati
2’01"452
Melandri
Honda
2’01"506
Edwards
Yamaha
2’01"641
Checa
Ducati
2’01"891
Itoh
Ducati
2’02"907
Nakano
Kawasaki
2’03"571
Elias
Yamaha
2’03"600
Bayliss
Honda
2’03"571
Rolfo
Ducati
2’06"800

Kapcsolódó cikkeink
MotoGP: Sepang, harmadik nap
MotoGP: Sepang, második nap
MotoGP: Sepang, els? nap
MotoGP: irány Kelet
ugrás fel