Már-már megfeledkeztünk a MotoGP néven futó versenysorozatról, már ami a tényleges verseny-részét illeti, hiszen a bajnokság vége óta gyakorlatilag a mez?ny átrendez?désével, a pilóták bulvárjelleg? kalandjaival, Ezpeleta ötletbörzéjével, a csapatok financiális helyzetével és más, a sporthoz csak kevés közös pontot felmutatni tudó hírrel foglalkozhattunk. Ennek azonban hamarosan vége, hiszen új év, új széria – rögvest megkezd?dik az el?szezon Malajziában.
A grandiózus sepangi létesítmény és a fülledt forróság fogadja a királykategória kollektíváját a hét közepét?l. Tizenheten adták le hivatalosan nevezésüket menedzsmentjük által a 2010-es kiírásra, ami – tavaly óta jól ismerjük a jogszabályi környezetet – még mindig eggyel kevesebb, mint a b?vös 18-as határszám, amely elérésénél (papíron) a nemzetközi szövetségnek módjában áll jóváhagyni a vb lebonyolítását.
Most majdnem mindenki ott lesz Malajziában: fussunk át azokon, akik biztosan hiányoznak majd. Viszonylag könny? dolgunk van: az Inmotec és az FB Corse. Két olyan csapat, amely mellesleg rajta sincsen a FIM minap kiadott nevezési listáján, ugyanakkor a kommunikáció szerint biztosra vehetjük részvételüket (ha nem is a teljes szezonban).
Kiderül, hogy mutat az aszfalton a világbajnoki címvéd? Fiat Yamaha az új dizájnnal (csapatbemutató február negyedikén), és az is, hogy milyen gyorsan sikerül visszarázódnia a motorozásba Valentino Rossinak, aki az elmúlt b? két hónapban többszörösen is kipróbálta magát a rali szakágban, illetve F1-autót is tesztelt spanyol földön.
A fal másik oldalán pedig egy, a hírek szerint kiváló edzettségi szintet felmutató Jorge Lorenzo foglal majd helyet, akinek célja egyértelm? 2010-ben: megszerezni a vb-címet. Nem lesz könny? dolga. Ahogy a kínai bölcsesség tartja, a leghosszabb út is egyetlen apró lépéssel veszi kezdetét, ennek lehetünk tanúi most.
A Hondánál Dani Pedrosa a favorit, mint minden évben – egyre több olyan hangot hallani folyosói pletyka szinten, hogy amennyiben nem szállít elfogadható eredményt (ugye nem kell túlmagyarázni, hogy mit tart elfogadhatónak Tokió), elveszítheti státuszát, mi több, évvégén lejáró szerz?dését nem hosszabbítják meg.
Akik nagyon el?reszaladtak, mert vannak ilyen nostradamusi képességekkel felvértezett zsurnaliszták, már azt is tudni vélik, hogy Casey Stoner lesz a helyettes most, hogy Livio Suppo is az aranyszárnyasoknál van – persze tegyük mindezt zárójelbe, hiszen egy bajnokság azért még hátravan addig, és a transzferhez azért minden érintett fél hozzáteszi addig a magáét. Ami tény, hogy Pedrosának bizonyítania kell, mert az eddigi részsikerek szépek ugyan, de az elszámolásnál ez kevés lesz.
És hát Casey Stoner, a Madonna di Campiglio síparadicsomában bemutatott, átépített Ducatival. Az ausztrál feltámadott, a titokzatos kór már a múlté, a laktózdiéta hatásos volt. Ha ott folytatja, ahol tavaly év végén abbahagyta, akkor a riválisok felköthetik a gatyát. A csapat prezentációján kirobbanó formát mutatott ? is és Adriana is.
Nem szabad azonban megfeledkeznünk az újoncokról. Simoncelli, Bautista, Barbera és Aoyama érkeznek a néhai 250-es géposztályból, ahol rendre az élen vívták harcaikat. Remélhet?leg átmentenek ebb?l valamicskét az új idényre.
A majdnem-újonc Ben Spies is komoly nehézségek elé állíthatja a mez?ny többi tagját, az SBK-ban debütánsként nyerte agyon magát megszerezve végül a vb-titulust. A MotoGP-ben ennyire nem lesz könny? dolga – nem mintha a Superbike-ban könny? dolga lett volna, szóval a megfogalmazás úgy korrekt: itt még keményebb lesz a m?sor.
És végül, de nem utolsósorban emlékezzünk meg Marco Melandriról, akinél a 2009-es Kawasaki-Hayate tragikomédia után már a nyugdíj is szóba került, ehelyett – mindannyiunk szerencséjére – bejött a képbe Fausto Gresini és az ? Hondája. Összeáll a régi tandem, és Macio szinte biztosan beleszól a szezon küzdelmeibe.
Kuala Lumpurba szép lassan kezdenek beáramlani az újságírók és dzsípí-közeli szerepl?k, szerdától péntekig pedig a versenymotorok üvöltését?l lesz hangos a sepangi ring környéke – [mi] pedig jövünk a fejleményekkel.
Legutóbbi hozzászólások