EST. 2002

MotoGP: Stoner ledarálta, Lorenzo megpörkölte, Pedrosa meg mind megitta


Végül élesben is megtörtént, ami már a teszteken is oly sokszor: az öregrókáknak már csak a lees? falatok járnak, az Úr asztalánál a fiataloknak szól a teríték. Egy valami nem változott: az asztalf?n egy Casey Stoner nev? poszttinédzser, akinek állítólag verhetetlen technikát pusziltak a hátsója alá – a number-one csomag, amivel mindenki más a kutyaüt? helyeken bohóckodott. Ha nem lenne ez az ausztrál, a Ducati pont annyiszor lenne kamera el?tt, mint az Ilmor tavaly. Egy pöppet elgondolkodtató, igaz-e?

Érkezésére mindenki számított, de hogy azt stilisztikailag ilyen ellentmondást nem t?r? arcátlansággal teszi majd, arra nem számítottak. Vagy inkább nem akartak számítani, most a történtek után meg majd nem akarják elhinni. Mert mire lesz képes az a fickó, aki a téli tesztszezon alatt id? hiányában és a maga „nem kell bizonyítanom” szindrómájával még csak teljes versenyszimulációt sem csinált, és mégis a maga nemében most történelmet írt. Jorge Lorenzo az úr, akir?l szól van, s akit rengeteg kismama vesz majd a szájára a csemeték nyalókára szoktatása miatt. Persze ez mit sem von le Casey érdemeib?l, miszerint az ötödik helyen történ? társasági élet után gyakorlatilag két kör alatt végigreszelte magát az egész mez?nyön; de a mai napnak legalább akkora h?se a Jorge gyerek, mint a kengurus Szenszej. Gy?ztesnek érezheti magát Dovizioso is: harcban legy?zni Dottorét nem sokan voltak képesek (bár egyre többen ugye) – üdv a VIP klubban Dovi! Pedrosa is nagyot küzdött a jelenleg is suta jobb csuklójával, a harmadik hely ily tekintetben istenes kezdés a kis spanyolnak.

Ha a verseny csak a rajtról szól, Pedrosának legalább 40 pont kijárna a maximális huszonötb?l. A hatodik helyr?l puskagolyóként l?tt ki Dani, az élr?l borítva bele az els? kanyarba. Rossi szokás szerint bealszik, jól rajtolni snassz az olasznak, bár a dolgok nem ezen úsztak el. Jöttek ?k szépen Stonerrel kézen fogva, amolyan szolidabb el?adásban, mentve a Bridgestone jó hírnevét – mivel ekkor öt michelines masina gurult a top-ban. Kígyóként suhannak át a célvonalon, elöl a #2-es újformájú RCV – az egyetlen ilyen gép a jelenlegi mez?nyben -, mögötte a Yamaha-vonat – ahol még lojalitásból sem kímélik egymást, Toseland és Lorenzo idomai bizony hangosan koppantak össze az egyik kanyarkombóban-, majd Casey. A Dottore gondolja körbeszimatol, mi a helyzet a katari tartományon, és elkezdi beszedni az áldozatokat. El?ször a szatellit testvéreket vérezteti ki – gyorsan, de kegyetlenül -, Lorenzo hátában kés, majd körrekorddal Pedrosát is megszipolyozza. Már mindenki a Doki évér?l beszél (hogy lehet ily hamar inni a medve b?rére?), amikor Stoner beleun a középmez?nyi szürkületbe, és el?re mászik egy kis rivalda pótlékért.

Már ekkor is látszik, hogy Lorenzo nem barátkozni jött a sivatagba. Úgy vág vissza Stonernek, hogy pár kanyaron keresztül a hoppján ül az ausztrál. Azonban a célegyenesben sivító Desmosedici visszazökkenti a ritmusba – még ebben a körben bemegy a yamahások nagy részének no meg Pedrosának. Még a leader Rossinak ad egy kegyelem kört, majd a célegyenesben állva hagyja a Bridge-el szerelt M1-et. Rossi csak tátog a plexi mögött, pucsít mint Michelle Wild fénykorában, de mind hiába – ez olyan különbség, amit nem lehet holmi aerodinamikával kibekkelni. Csakhogy az 1-es Duki a kanyarokban is szikepengeként karcol, egyre egyértelm?bbé válik: Stoner ellopta az egyik tavalyi forgatókönyvet, amiben ? nyert… kár hogy a néz?k nem kaptak kézirat másolatot; csúnyán lehetne vele bosszantani a fogadóirodákat az el?re közölt végeredménnyel – érettségi botrány 2005.

És itt nem áll meg a szalag. Lorenzo is kifékezi Valét, aki kezdi hizlalni köridejeit; csakhamar Pedrosa támadja az egyenesben, és mögötte az egykori király húsára éhes hiénák: Dovizioso és Toseland. Poncharaléknál egyébként jól felfordult a világ, fenekestül, ahogy mondani szokták. Mióta a Dunlopnak „kösz, nem!”-et mondtak, és bekebelezték a GP-ben tényked? ex SBK császárokat, felvitte az Isten a dolgukat – gondoljunk csak a mesébe ill? Yamaha-els?sorra a rácson.

Lorenzo – bár talán már jól lakott-, de mégis vágyik még némi desszertre. A vébé királyt akarja kiütni nyergéb?l, naná! Ez mondjuk tényleg hab lenne a tortán, de Casey-t sem ejtették a fejére (akinek elkéne már egy becenév, mert vezeték- és keresztnevét hótunalmas ilyen sokszor leírni). Immár meglépve a többiekt?l parádézik az els? helyen, és bár Bologna közel 250 paripája vadul járja alatta a rock ’n roll-t, 10-el a vége el?tt biztos, ami biztos alapon még rágyújt egy körrekordra – csak hogy a pálya statisztikában is a C.S. monogram szerepeljen. Ismét csak zárójelben jegyezném meg, hogy Melandri harmatgyenge a vörös ördöggel, pedig nem egy fakez? srácról beszélünk. Mit nem adna egy piros marlborósra festett RCV lelk? ál-Desmoért?

Rossi nem bírja a hátszelet, vitorlát bont: el?ször Pedrosát ereszti szabadpórázra, s amikor az már b?séggel meglépett, Dovit engedi maga mögé. A kategóriaújonc nem illet?dik meg, miért is tenné, beszúr a tempóját folyamatosan potyogtató Doktornak – aki el?ször visszakézb?l lövi az RCV elé az M1-et, azonban az utolsó körben muszáj fejet hajtania. Dovizioso örül, a csapata örül, a barátn? pedig pótolja a délután elmaradt aerobic edzést: ugrál, hadonászik, a száját nagy frekvenciával húzza a füléig és vissza legalább kétszázszor. Vajon mi volt a gond a 46-osnál, hiszen ? pont a végén szokott kegyetlen lenni…?

Stoner persze az unalomba hajtva a Ducatit nyer, az utolsó körökben már csak 80%-on megy, de így sem érheti be senki. Lorenzo a büszke második, szétveri az M1-et az örömt?l, a dobogó alsó fokán a csuklót fájlaló Pedrosa. Bár a célvonalon mért összkülönbségek hasonlók a tavalyihoz, azért voltak itt kisebb nagyobb csaták, meg talán egy jel az idei évre: Kezd?dik a titánok harca!

MotoGP: Katari Nagydíj, végeredmény

1. Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 42′36.587
2. Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 42′41.910
3. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 42′47.187
4. Andrea DOVIZIOSO ITA JiR Team Scot MotoGP HONDA 42′49.875
5. Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 42′49.892
6. James TOSELAND GBR Tech 3 Yamaha YAMAHA 42′50.627
7. Colin EDWARDS USA Tech 3 Yamaha YAMAHA 42′51.737
8. Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 43′09.092
9. Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP HONDA 43′09.590
10. Nicky HAYDEN USA Repsol Honda Team HONDA 43′14.941
11. Marco MELANDRI ITA Ducati Marlboro Team DUCATI 43′20.871
12. John HOPKINS USA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 43′26.444
13. Shinya NAKANO JPN San Carlo Honda Gresini HONDA 43′26.458
14. Toni ELIAS SPA Alice Team DUCATI 43′35.119
15. Sylvain GUINTOLI FRA Alice Team DUCATI 43′35.517
16. WEST AUS Kawasaki Racing Team KAWASAKI 43′42.230
17. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP SUZUKI 43′11.483 +1 kör

ugrás fel