EST. 2002

MotoGP Teszt Sepangban – 2. nap

A Ducatti Corse Press írása

Capirossi és Bayliss majdnem azonos számú kört teljesítettek: 56-ot Loris és 57-et Troy.

A magas h?mérséklet (leveg? 33 °C / pálya 51 °C) lehet?vé tette,
hogy a fejleszt?k megfigyeljék, milyen teljesítményre képes a motor ilyen nehéz
viszonyok között, valamint lehet?séget nyújtott arra is, hogy visszaigazolást
kapjanak a Ducati Corse mérnökei által eddig használt technikai megoldások létjogosultságára
vonatkozóan.

Mindkét pilóta javított valamelyest a tegnapi eredményén. Capirossi, aki jobban
otthon érezte magát a Malajziai pályán, 2’04.4′-re faragta le az idejét,
míg Bayliss tovább folytatta a kanyarok elemzését, de így is sikerült idején
javítani és 2’06.1′-es körid?vel zárta a napot.

‘Meg vagyok elégedve a mai tesztnappal’ – mondta Troy a szakasz végén.
‘A legf?bb célom, hogy megismerjem a pályát és mind jobban érezzem a motort,
amivel – az eredményeket látva – jó úton haladok. A mai napon arra összpontosítottunk,
hogy megtaláljuk az ilyen h?mérsékletei viszonyokhoz, és pályafelszínhez legjobban
ill? beállításokat. Úgy érzem, még van b?ven lehet?ségünk a tökéletesítésre,
de jelenleg én a beállításokra és a tesztelésre koncentrálok. A magas h?mérsékletei
értékek miatt a Michelin gumiabroncsokkal együtt különböz? összetétel? gumikat,
valamint új segességfokozat-arányokat próbáltam ki. A pályán megtett minden
egyes kört megfelel?en kell kihasználnunk, hogy minél jobban megértsük a motort,
és holnap is nagyjából ugyanezt a munkát fogjuk folytatni.’

‘Nagyszer? munkát végeztünk ma’ – mondta Loris. Sikerült megoldanunk
a tegnap felmerült problémák nagy részét f?ként a tapadást (grip) illet?en.
Rengeteg különböz? els? és hátsó gumit próbáltunk ki, és végül sikerült megoldást
találnunk a hátsó kerék tapadására és kipörgésére. Ez lehet?séget biztosított
számomra, hogy javítsak a tegnapi eredményemen és 2’04.4′-el zártam a napot.
Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy tesztelni jöttünk ide, így a holnapi
napot a kerekek kipróbálásának szenteljük, és a lehet? legtöbb tapasztalatot
próbáljuk összegy?jteni, mert a tapasztalatlanság a legf?bb ellenségünk. A nap
mint nap megszerzett eredmények nagyon megnyugtatóak és reménykedésre adnak
okot. Ráadásul ezekkel a négyütem? motorokal élmény motorozni: a Desmosedici
könnyedén száguld a pályán és ez igazán nagyszer? érzés.’

www.ducati.com

ugrás fel