Március elsejétől a HRC, a privát Honda-csapatok és a Ducati Katarban tesztelnek a Losail International ringen, míg a hangvillások az élen Rossival visszatérnek Ausztráliába, Phillip Islandre, ahol – és itt jön a csavar – szigorúan zárt kapuk mögött dolgoznak március 9-11-ig.
Hogy az iwataiak mit rejtegetnek, azt persze senki nem tudja: logikus, hiszen nem azért zárják magukra a nagykaput, hogy a világ orrára kössék, mivel fognak foglalkozni. Néhány lesifotónk talán lesz, ha a helyi paparazzik ügyesen dolgoznak és nem lesznek restek feltenni a netre a termést. Azonban a paddock üres lesz, mint ahogy a motoros világsajtó képviselői sem fognak fél napot utazni, hogy az arcukat a pálya drótkerítésének nyomhassák.
Ez a két sorozat lesz egyébként az utolsó kör Európán kívüli teszt a barcelonai Irta előtt (március 18-20.).
A jelek arra utalnak, hogy mind a Honda, mind a Yamaha csak ott, a katalán ringen jönnek elő a végleges motorokkal. A Forma-1 nagy tanítómester ebből a szempontból: soha ne fedd fel túl hamar a lapjaidat. Ennek megfelelően eddig csak "hibrid" RC211V-ket és M1-eket láttunk, amik jók voltak ugyan, de nem sokkal jobbak a korábbi akármelyik változatnál.
Apropó, múlt héten Japánban tartották a Honda "Kick off" partiját, a nipponi aranyszárnyas kolosszus összes motorizált csapatának hivatalos beavató ünnepélyét. Ott volt a megaelnök Takeo Fukui és természetesen nem hiányozhattak Biaggi és Hayden, Button és Sato (Bar-Honda, F1). Megjelent a szimpatikus Makoto Tamada, viszont Sete Gibernaunak színét sem lehetett látni. A japán talányok szerelmeseinek egy újabb remek téma a találgatásokra.
Legutóbbi hozzászólások