A franciák nagyon értenek hozzá, mit jelent a dolgokban az a varázslatos bizonyos plusz. Gondoljunk az ételeikre, a divatházaikra vagy akár az épített motorjaikra.
A Voxan idén ünnepli huszadik évfordulóját, közben fittyet hány a japán, brit vagy olasz konkurenciára, és a válság hatásai sem érdeklik különösebben. Épp egy komoly elektromos motoron dolgoznak, de most nem ezt szeretnénk bemutatni.
A Voxan Scrambler lelke egy 72 fokos, V-kettes, 996 köbcentis blokk, a verseny-guru Sodemo Moteurs alkotása, ami a Motorieep épít? m?helyében nyerte el végs? formáját.
A párizsi m?helyben Pierre leginkább BMW-ken éli ki vágyait, és épít bel?lük agresszív utcai scramblereket és trackereket, ebbe a közegbe csöppent bele a Voxan.
A motor látványának középpontjában a blokk áll, amit kellemesen egészít ki a váz minimalizmusa. Ehhez illeszkedik a láthatatlan segédváz, ami az ülésnek és az akkumulátornak ad helyet.
A blokk látványra izmos, de ez azért nem minden. Franciaországban 1985 óta van érvényben egy szabályozás, ami szerint a motorok nem lehetnek er?sebbek 100 lóer?nél. A Voxan alapból megfelel ennek a kritériumnak, így ahhoz nem nyúltak az építés során.
A Motorieep alkotásaiba mindig kerül valami vagányság, ezúttal sem volt másként. Az eredeti üzemanyag pumpa helyére egy nagynyomású került, amihez a tank alatt lapuló szabályozó is tartozik, így ha kicsivel több lóer?höz van kedvünk, tekergethetünk rajta.
A tank természetesen kézzel készült, papírvékony, alatta jókora airbox kapott helyet. A motor menetkész tömege 190 kg, amihez 10 literes tank párosul, így érdemes olyan benzinkutat keresnünk, ahol a tankolások gyakoriságára adják a h?ségpontokat.
A Continental TX80 off-road gumik remekül állnak a motornak, és képesek aszfalton is megbirkózni a 115 lóer?s maximális teljesítménnyel, de a 17-es kerékméret ízlés szerint b?ven tartogat választékot supermoto profilból is.
A Voxan nem egy széles körben ismert gyártó, de ha ilyen alkotásokhoz adják a nevüket, szívesen találkoznánk vele gyakrabban, f?leg a Motorieep m?helyéb?l.
Forrás: The Bike Shed
Legutóbbi hozzászólások