EST. 2002

MTT Turbine Superbike

Képzeljük el egy Rolls Royce Allison helikopter hajtóm?vét egy motorkerékpár
vázában. A hadseregnek is beszállító MTT nem mindennapi koncepciója eljutott
a technikai normalitás határára, s?t túl is lépett azon.

250-t?l 3000 (!!!) lóer?ig terjed az innovatív, mobil turbinarendszer
teljesítménykapacitása
(1500 percenkénti fordulatnál kezd?d?, 32000-nél
végz?d? skálán). Az egység kereskedelmi forgalomban kapható, azaz ha
valaki rendel egyet, otthon a garázsban neki is állhat beépíteni bármilyen létez?
földi, vízi vagy légi járm?be. Igaz, költséges hobbi.

Az MTT Turbine Superbike nemcsak az emberiség történetének els? turbina-meghajtású
kétkerek?je, de egyben a valaha volt leggyorsabb legálisan közlekedési
forgalomba állítható motor is.

A ránézésre "átlagos" arculatú és agresszivitású superbike végsebessége
227 óránkénti mérföld
(364 km/h). Az ára borsos, fenntartási költsége azonban
egyáltalán nem olyan magas, mint azt els?re gondolnánk, hiszen dízel üzemanyaggal
m?ködik
(talán az extra gumi-szetteket ildomos bekalkulálni: 230-nál gázadásra
ugyanis a pillanat m?ve alatt elfüstöli a 200-as abroncsot).

B?vebb információk angol nyelven az MTT tevékenységér?l a http://www.marineturbine.com
oldalon (tipp: a bal föls? logóra kattintva hallhatjuk az ?er? hangját?).

ugrás fel