EST. 2002

Mugello, 125: Pasini célfotóval gy?z

Egy ezredmásodperccel, azaz nagyjából hét centiméterrel nyerte meg az Olasz Nagydíjat Mattia Pasini, aki szamarat festetett sisakjára erre a versenyre. ‘Szamarat, mert egyszer?en eldobáltam a futamokat’ mondta ? maga. Hazai gy?zelme után talán minden megváltozik: az összetettben harmadik helyre ugrott fel az olasz. Pasini már az elején megpróbált szökni, de hamar odaért a nyomába Fabrizio Lai a Hondával, majd jött Alvaro Bautista, a vb pontversenyének éllovasa, aki tudta: ezen a pályán nem szabad elengednie csapattársát-riválisát. Lukas Pesek, aki els? csehként a történelemben pole pozícióból indulhatott gyorsasági világbajnoki versenyen, nagyon rosszul rajtolt, de pár kör alatt fölzárkózott az élbolyra.

Hármas csoport alakult ki az elején, amelyet egy négyesfogat követett: abban két Aspar-pilóta Sergio Gadea és Hector Faubel személyében, és a Mika Kallio, Julian Simon összetétel? KTM-különítmény.

Talmácsi Gábor az elején úgy t?nt, tartja az els?k tempóját, aztán a 13. helyig is leesett, ahonnan azonban volt számára visszaút. Az els? csetepaték idején kapott fekete zászlót Andrea Iannone (kiugrott a rajtnál, aztán nem teljesítette a ride through büntetést), s ekkor esett el csúnyán Federico Sandi, akit a bukótérb?l egyenesen az orvosi központba szállítottak.

A két Aprilia szökött Pesek Derbijével a szélárnyékben: hamar kiderült ugyanis, hogy Pasini és Bautista nem tudják lerázni a cseh fiút, akinek menedzsere egyébként Davide Brivio. Két körrel a vége el?tt indított támadást Pesek: a Correntaio kanyarban olyan sz?ken vette az ívet, aminél sz?kebben aligha lehet, az élre állt, de az azt követ? kanyarokban elveszítette vezet? pozícióját. Az utolsó körben aztán megint el?zés ugyanott, de a célegyenesre már Pasini és Bautista fordul a leggyorsabban, akik egymással befutóznak a gy?zelemért. Milliméterek döntenek arról, hogy a nyertes az olaszok kedvenc ‘szamara’.

Talma versenye

Napsütésre ébredtek a versenyz?k, a csapatok és mindenki aki, személyesen is ott volt ma Mugellóban. A bemelegít? edzésen Talmáék kipróbálták a kisebb kerekeket. A warm up-ot az 5. helyen zárta. A 20 körös futam 11.00 órakor startolt, Talma a 7. helyr?l indult és az elrajtolás után is e hely környékén fordult. Pasini és Bautista húzott el el?ször, kés?bb csatlakozott hozzájuk Lukas Pesek is, majd három bolyra szakadt a mez?ny. Utóbbiban Talma is végig harcolt a jobb pozicíóért és az utolsó méterekig kitartva megverte ezt a csoportot és 8. helyen ért célba.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

‘Jobbra számítottam. Minden t?lem telhet?t megtettem, de ma ennyire volt képes a Hondám. Semmi különösebb probléma nem volt, egyszer?en ennyire volt elég a technika. Nagyon látszódott, hogy ez a pálya kifejezetten az apriliások pályája, akik ma is nagyon jól szerepeltek. Nagy volt a helyezkedés abban a bolyban, ahol mentem és nagyon jó érzés volt, hogy nekem sikerült els?ként áthaladnom a célvonalon közülük. A versenyen nem igazán éreztem a vállamat, nem arra koncentráltam, a leintést követ?en viszont egyre jobban fáj, örülök, hogy végig bírtam.’

A követ? boly(ok)ban, ahol Talma is haladt, folyamatos volt a verekedés. Kallio nem tudta megvédeni negyedik helyét, az Apriliákkal nem nagyon lehetett mit kezdeni ezen a vasárnapon: az MVA Aspar csapat tagjai megint fantasztikusan futottak. Talmácsi Gábor számára a nyolcadik hely volt a tét, amit meg is szerzett Thomas Lüthi ellenében: így övé a legjobb Honda a tabellán, a két KTM mögött. Tóth Iminek nem sikerült följebbtornásznia magát, végül a kiesések miatt 25. helyen ért célba.

Tóth Imi versenye

Jól kezd?dött a mai nap a Team Toth számára. A reggeli bemelegít? edzésen Roberto Locatelli remekelt és a második leggyorsabb id?t motorozta. A 125-ös rajtrácson azonban beborult az ég a csapat felett. Imi motorja nagyon nehezen indult el, hiába próbálta magát lökni a magyar versenyz?, mire er?re kapott a motor, szinte az egész mez?ny megel?zte. Miután az adrenalin végigfutott Imin, megpróbált felzárkózni. A kanyarokban rendre utolérte és tolta maga el?tt az ellenfeleket, de a kanyarokból kifelé jövet a motor nem gyorsult és rendre lemaradt a többiekt?l, még akkor is utolérték, ha ? jött ki els?nek a kanyarból és volt némi el?nye. A probléma oka a karburáció lehetett, mivel ma lényegesen melegebb volt, mint az el?z? napokon.

Tóth Imi #45: 25. hely

Nagyon el vagyok keseredve. Reggel a bemelegítésen már jól elkaptam a ritmust és akkor még semmi gond nem volt. Amikor rajtoltunk, hiába löktem magam, nem indult el a gépem. Megszállottként próbáltam zárkózni az el?ttem lév?kre, a kanyarokban rajta voltam a nyakukon, de elmentek mellettem az egyenesekben. Olyan érzés ez, mintha futnál az orkán erej? széllel szembe. Próbálkozol, haladsz is egy kicsit, de nem eléggé.”

Pasini kitör? örömmel fogadta gy?zelmét, nagy fegyvertény számára a siker a peches versenyek után. Bautista 119 ponttal továbbra is vezeti a világbajnokságot, s?t növelte el?nyét a 88 pontos Kallióval szemben. Pasini 74 egységgel harmadik. Bautista nyilatkozata sokat mond: ‘Valójában nagyon örülök Mattia sikerének, megnyerte az ? GP-jét, én meg hazaviszek húsz pontot. Két hét múlva Barcelonában remélem, én jövök.’ Pesek sportszer?en ismeri el, hogy kikapott, de legalább már tudja, hogy van keresnivalója. ‘Láttam Mattia arcát: nagyon boldog. Én is az vagyok miatta, gratulálok a sikeréhez.’

125cc Olasz Nagydíj, végeredmény

1. APRILIA Mattia PASINI ITA 40’00.412
2. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 40’00.413
3. DERBI Lukas PESEK CZE 40’00.464
4. APRILIA Sergio GADEA SPA 40’01.615
5. APRILIA Hector FAUBEL SPA 40’01.646
6. KTM Mika KALLIO FIN 40’01.790
7. KTM Julian SIMON SPA 40’02.715
8. HONDA Gabor TALMACSI HUN 40’13.732
9. HONDA Thomas LUTHI SWI 40’13.749
10. GILERA Simone CORSI ITA 40’13.788
11. HONDA Fabrizio LAI ITA 40’14.277
12. APRILIA Pablo NIETO SPA 40’15.171
13. APRILIA Joan OLIVE SPA 40’17.700
14. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 40’29.875
15. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA 40’29.965
16. KTM Stefan BRADL GER 40’34.586
17. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 40’36.239
18. DERBI Nicolas TEROL SPA 40’39.892
19. HONDA Bradley SMITH GBR 40’51.637
20. HONDA Hiroaki KUZUHARA JPN 41’15.663
21. HONDA Daniele ROSSI ITA 41’18.627
22. APRILIA Luca VERDINI ITA 41’20.679
23. HONDA Roberto LACALENDOLA ITA 41’22.768
24. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 41’22.982
25. APRILIA Imre TOTH HUN 41’22.984
26. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 41’23.000
27. APRILIA Dino LOMBARDI ITA 41’24.002
28. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 41’55.321
29. HONDA Michele CONTI ITA 41’55.274 30.

Kiestek

63 HONDA Mike DI MEGLIO FRA 38’28.065
41 HONDA Aleix ESPARGARO SPA 34’30.300
11 HONDA Sandro CORTESE GER 26’08.477
10 APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 18’15.872
15 APRILIA Michele PIRRO ITA 18’23.348
89 HONDA Nico VIVARELLI ITA 18’50.882
9 KTM Michael RANSEDER AUT 14’14.459
44 APRILIA Karel ABRAHAM CZE 8’14.959
7 MALAGUTI Alexis MASBOU FRA 6’18.915
37 HONDA Joey LITJENS NED 6’24.826
23 HONDA Lorenzo BARONI ITA 4’21.145
12 APRILIA Federico SANDI ITA 2’15.636

Kizárva

29 APRILIA Andrea IANNONE ITA
43 APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA

ugrás fel