Új csillag a 250 egén, de csak a 250-én – hiszen Alvaro Bautista személyében mégiscsak egy világbajnokot tisztelhetünk. A spanyol élete els? negyed literes pole pozíciója után megnyeri élete els? futamát is a kategóriában. Mindene megvan a sikerhez: természetes adottságok, nagy adag klasszis, kell? – néha még a kelleténél több – motiváció és agresszivitás, gyors motor, ragyogó csapat. A kett?ötvenesek versenye annyiban hasonlított a nyitó futamra, hogy ebben a menetben sem tudott senki dönt? el?nyre szert tenni, a bolyokon belül pedig bármi megtörténhetett. Így aztán annak állt a zászló, aki kevesebbet hibázott és akiben a legtöbb csibészség munkált – a legfiatalabb, az újonc Alvaro került ki gy?ztesen, de ehhez bizony szüksége volt a fent felsorolt tálentumokra: f?leg, mikor földre vitte a címvéd? Lorenzót (aki frenetikus módon zárkózott föl az élre a huszadik helyr?l rajtolva): mérges is volt emiatt a honfitárs.
Bautista mindenesetre – a visszajátszások alapján – szabálytalanságot nem követett el, elfoglalta a pozíciót a bels? íven, s?t Lorenzo háríthatott volna, ha visszavesz – nem vett, így a véghajrában – mikor a két asparossal, Bautistával és De Angelisszel harcolt, elbukott – nyolcadikként intették le Jorgét. Ami De Angelist illeti, ? is félreérthetetlenül jelezte csapattársa felé, hogy nem minden megmozdulásával ért egyet – talán ha a San Marinói nem zsigerb?l versenyez és reagál le bizonyos dolgokat, nem tréfálja ?t meg Bautista a végén. Hector Barbera a Tóth csapat színeiben remek csatán van túl, melyet a harmadik helyen zárt – köszönhet?en Lorenzo esésének is… érték viszontagságok a magyar csapatot er?sít? hispánt, akinek végre sikerült a dobogó, mindannyiunk nagy örömére. Rossano Brazzi, a Mugello mestere tökéletes beállításokkal járult hozzá ehhez az eredményhez.
Lüthi veszi legjobban a rajtot, Dovizioso és Bautista erednek utána, de ott van De Angelis és Barbera is. Lorenzo az els? körben jó tíz pilótatársát oktatja. A tizenkettedik körben érkezik meg a piros ruhás éllovas az élen haladók nyakára, és kaparintja meg a vezet? helyet. Minden tökéletesen halad a végkifejlet felé, egészen addig, míg Barbera el nem ront egy kanyart – csodával határos módon maradt nyeregben. Innent?l a felállás adott: a két asparos harcol Lorenzóval a gy?zelemért és a dobogós helyezésekért, Barbera pedig Doviziosót kapja párul, akinek Hondája jó 10 km/órával lassabb az Apriliákhoz képest, ami jelent?s hátránynak mondható. A végs? összecsapás a következ?képpen alakul: De Angelis vezet, Bautista iszonyúan sz?k helyen el?z be és meglöki Lorenzo motorját, aki a m?füves részre csúszik. Ekkor sokan már borítékolnák De Angelis gy?zelmét, de egy szinte lehetetlen ívet használva Bautista megveri csapattársát, egészen pontosan 87 ezreddel. Barbera a befutóban veri Dovit, Lüthi hasonlóan jár el az ötödik helyért S. Aoyamával és Simonnal szemben, Lorenzo nyolcadikként a célban. Kilencedik Simoncelli a Gilerával (célban Locatelli is), tízbe került West – pedig nem esett az es?. Fekete napja volt ez a KTM-nek: Kallio kiesett, Aoyama nem volt versenyképes. Tóth Imi elért a célig, de a pontszerzés a biztató edzés-eredmények ellenére sem jöt össze. A vb összetettjében Lorenzo vezet 128 ponttal, Dovizioso 101-gyel követi, De Angelis 95-öt gy?jtött, Bautista 89-en áll.
250, Olasz Nagydíj: végeredmény
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 40’18.605 Omar MENGHI ITA APRILIA
|
250, az összetett
|
|
1. LORENZO Jorge SPA 128 1. APRILIA 145
|
Legutóbbi hozzászólások