EST. 2002

Mugello, 250: Bautista els? sikere, Barbera a dobogón

Új csillag a 250 egén, de csak a 250-én – hiszen Alvaro Bautista személyében mégiscsak egy világbajnokot tisztelhetünk. A spanyol élete els? negyed literes pole pozíciója után megnyeri élete els? futamát is a kategóriában. Mindene megvan a sikerhez: természetes adottságok, nagy adag klasszis, kell? – néha még a kelleténél több – motiváció és agresszivitás, gyors motor, ragyogó csapat. A kett?ötvenesek versenye annyiban hasonlított a nyitó futamra, hogy ebben a menetben sem tudott senki dönt? el?nyre szert tenni, a bolyokon belül pedig bármi megtörténhetett. Így aztán annak állt a zászló, aki kevesebbet hibázott és akiben a legtöbb csibészség munkált – a legfiatalabb, az újonc Alvaro került ki gy?ztesen, de ehhez bizony szüksége volt a fent felsorolt tálentumokra: f?leg, mikor földre vitte a címvéd? Lorenzót (aki frenetikus módon zárkózott föl az élre a huszadik helyr?l rajtolva): mérges is volt emiatt a honfitárs.

Bautista mindenesetre – a visszajátszások alapján – szabálytalanságot nem követett el, elfoglalta a pozíciót a bels? íven, s?t Lorenzo háríthatott volna, ha visszavesz – nem vett, így a véghajrában – mikor a két asparossal, Bautistával és De Angelisszel harcolt, elbukott – nyolcadikként intették le Jorgét. Ami De Angelist illeti, ? is félreérthetetlenül jelezte csapattársa felé, hogy nem minden megmozdulásával ért egyet – talán ha a San Marinói nem zsigerb?l versenyez és reagál le bizonyos dolgokat, nem tréfálja ?t meg Bautista a végén. Hector Barbera a Tóth csapat színeiben remek csatán van túl, melyet a harmadik helyen zárt – köszönhet?en Lorenzo esésének is… érték viszontagságok a magyar csapatot er?sít? hispánt, akinek végre sikerült a dobogó, mindannyiunk nagy örömére. Rossano Brazzi, a Mugello mestere tökéletes beállításokkal járult hozzá ehhez az eredményhez.

Lüthi veszi legjobban a rajtot, Dovizioso és Bautista erednek utána, de ott van De Angelis és Barbera is. Lorenzo az els? körben jó tíz pilótatársát oktatja. A tizenkettedik körben érkezik meg a piros ruhás éllovas az élen haladók nyakára, és kaparintja meg a vezet? helyet. Minden tökéletesen halad a végkifejlet felé, egészen addig, míg Barbera el nem ront egy kanyart – csodával határos módon maradt nyeregben. Innent?l a felállás adott: a két asparos harcol Lorenzóval a gy?zelemért és a dobogós helyezésekért, Barbera pedig Doviziosót kapja párul, akinek Hondája jó 10 km/órával lassabb az Apriliákhoz képest, ami jelent?s hátránynak mondható. A végs? összecsapás a következ?képpen alakul: De Angelis vezet, Bautista iszonyúan sz?k helyen el?z be és meglöki Lorenzo motorját, aki a m?füves részre csúszik. Ekkor sokan már borítékolnák De Angelis gy?zelmét, de egy szinte lehetetlen ívet használva Bautista megveri csapattársát, egészen pontosan 87 ezreddel. Barbera a befutóban veri Dovit, Lüthi hasonlóan jár el az ötödik helyért S. Aoyamával és Simonnal szemben, Lorenzo nyolcadikként a célban. Kilencedik Simoncelli a Gilerával (célban Locatelli is), tízbe került West – pedig nem esett az es?. Fekete napja volt ez a KTM-nek: Kallio kiesett, Aoyama nem volt versenyképes. Tóth Imi elért a célig, de a pontszerzés a biztató edzés-eredmények ellenére sem jöt össze. A vb összetettjében Lorenzo vezet 128 ponttal, Dovizioso 101-gyel követi, De Angelis 95-öt gy?jtött, Bautista 89-en áll.

250, Olasz Nagydíj: végeredmény

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 40’18.605
2. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 40’18.692
3. Hector BARBERA SPA APRILIA 40’26.270
4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 40’26.356
5. Thomas LUTHI SWI APRILIA 40’45.872
6. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 40’46.127
7. Julian SIMON SPA HONDA 40’46.379
8. Jorge LORENZO SPA APRILIA 40’50.843
9. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 41’10.060
10. Anthony WEST AUS APRILIA 41’22.913
11. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 41’22.923
12. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 41’23.067
13. Fabrizio LAI ITA APRILIA 41’23.161
14. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 41’23.175
15. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 41’23.767
16. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 41’29.188
17. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 41’29.192
18. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 41’39.255
19. Jules CLUZEL FRA APRILIA 41’39.526
20. Eugene LAVERTY IRL HONDA 41’39.887
21. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 42’05.381
22. Imre TOTH HUN APRILIA 42’13.570
23. Arturo TIZON SPA APRILIA 40’27.567
24. Thomas TALLEVI ITA YAMAHA 41’15.068


Kiestek

Omar MENGHI ITA APRILIA
Mika KALLIO FIN KTM

250, az összetett

1. LORENZO Jorge SPA 128
2. DOVIZIOSO Andrea ITA 101
3. DE ANGELIS Alex RSM 95
4. BAUTISTA Alvaro SPA 89
5. BARBERA Hector SPA 63
6. SIMON Julian SPA 46
7. LUTHI Thomas SWI 43
8. AOYAMA Shuhei JPN 32
9. SIMONCELLI Marco ITA 31
10. KALLIO Mika FIN 30
11. LAI Fabrizio ITA 28
12. WEST Anthony AUS 25
13. TAKAHASHI Yuki JPN 22
14. ESPARGARO Aleix SPA 19
15. AOYAMA Hiroshi JPN 17
16. WILAIROT Ratthapark THA 16
17. DEBON Alex SPA 11
18. LOCATELLI Roberto ITA 10
19. HEIDOLF Dirk GER 10
20. BALDOLINI Alex ITA 10
21. ABRAHAM Karel CZE 5
22. SEKIGUCHI Taro JPN 5
23. LAVERTY Eugene IRL 3
24. TIZON Arturo SPA 1


Gyártók

1. APRILIA 145
2. HONDA 101
3. KTM 40 3
4. GILERA 34

ugrás fel