Valentino uralja a pályát Pedrosa és a hely szelleme által átitatott, magára lelt Capirossi el?tt. Aztán
Stoner, Edwards és Hayden. Alapvet?en az olaszok nagy napja volt ez, f?képp Rossié, aki – ha eddig valakinek netán kétsége lett volna – most már végképp f?szerepl?je lesz a hazai versenynek.
De a gyermeki boldogsággal örvendez? Capirex miatt is, aki ‘köszöni a Suzukinak és Valentinónak’, ment egy nagy kört szoft gumikkal a honfitárs szélárnyékában, de versenyabroncsokkal is szórta a 49’4-eket, úgyhogy bármire képes lehet. ‘Úgy tervezem, hogy innent?l kezdve versenyképes leszek’ – mondta a Rizla csapat els? soros pilótája.
Megvan Vale els? pole pozíciója a Bridgestone-nal, hol máshol, mint az oroszlánbarlangban, egy ‘klasszikus’, k?kemény mugellói id?mér?n. Az igazi nehézséget az okozta, hogy keveset mentek száraz borításon a versenyz?k, hiszen a pénteki égszakadás-földindulás után hirtelen kellett megtalálni a helyes beállításokat. Vasárnapra jó id?t várnak a jósok, tehát a warm up kiemelt jelent?séggel bír, ott lesz majd mód kisakkozni a végleges gumiválasztást.
Pedrosának nagyon kell csipkednie magát, ha bele akar pökni az olasz nemzeti büszkeség levesébe. Nagyot finiselt a spanyol, bemutatta, hogy a fej és a kéz többet számít, mint a szelepvezérlés – egyébként a madárcsontú Daniel a közeljöv?ben, nyilatkozata szerint, biztosan nem kéri majd a pneumatikus blokkot, amit a 15. helyezett Okada használ. Inkább kizsigerli minden egyes atomját a jelenlegi er?forrásnak, ahogy tette most is – els? sor az eredménye. Nagy küzd? Stoner is, aki két különféle motort is kipróbált, végül csak odaért a második sor elejére. Edwards papa ötödik, de Haydennel és a továbbra is félelmetes Lorenzóval még mindig b?ségesen ott vagyunk a másodpercnyi különbségen belül a pole-id?höz mérve… Nyolcadik Toseland, ami nem rossz, hiszen az angol most van el?ször a Mugellón, aztán Nakano és De Angelis, Dovi hadilábon áll az edzésgumikkal és 13. Meladri borzasztóan mélyen: +2’3 az elejét?l, utolsó el?tti rajthely odahaza. Rendes zakó.
MotoGP: a rajtrács
|
|
1 Valentino ROSSI ITA Yamaha 1’48.130 |
125
Raffaele De Rosa, Nápoly szülöttje és a dél-olasz – értsd, Róma alatti – gyorsasági motorsport magányos fárosza nem nagyon villogott az idei szezonban, pedig sokat vár t?le a szakma meg a közönség egyaránt. Talán most fordul a kocka, mert hát egy hazai pályán elért pole nagyot dobhat a morálon: megvan az els? rajtkocka, egyébként a pilóta pályafutása során el?ször. Nagy rössel jött a KTM új vázszerkezete, ami a jelek szerint érvényes megoldás, Rabat is elismer?en nyilatkozott róla Le Mans-ban. Talmácsi a második úgy, hogy a turnus elején megfutott eredményt sokáig nem tudta felülírni – aztán lehetett volna jobb is, ha Koyama épp nincs ott, ahol volt… de hát ott volt. 165 ezred a különbség De Rosa és Gabesz között, majd az éllovas Di Meglio (+188′) és Espargaro (+270′). Ez az els? sor.
Szép lesz holnap… a második vonalból Gadea, Cortese, Smith és Corsi ronthatnak el?re – közülük a kis angol srác igen csúnyát esett a tréning utolsó percében. Talma így nyilatkozott a végtére is sikeres kvalifikáció után: ‘Nagyon boldog vagyok, már kellett ez a jó eredmény. Meglehetett volna a
pole pozíció is, ha az utolsó kanyarban Kojama nem tart fel, de ha
megel?zöm, még több id?t vesztek. Az id?eredmény így sem volt rossz, kár,
hogy De Rosa, aki végig az én szélárnyékomat használta, kiütött a pole
pozícióból. A motorom egyszer?en remek, ha nem változtatnánk rajta semmit,
akkor is versenyképes lenne a futamon. Szerencsére nekem is fekszik ez a
pálya, nagyon gyors vagyok rajta, ez azonban nem jelenti azt, hogy könny?
dolgom lesz. A hosszú egyenes összehozza a mez?nyt, meglátjuk, néhány kör
elteltével lehetséges-e elszakadni, vagy az utóbbi évek gyakorlatához
hasonlóan szoros befutóra számíthatunk.’
125: Q2
|
|
1 R. DE ROSA ITA KTM Onde 2000 1’58.302 Id?n túl A. MASBOU FRA Loncin Racing |
250
Barbera hét tizedet mér a honfi Bautistára, micsoda szép nap ez. A hányattatott sorsú középs? osztályban azért vannak szép történések, még ha kétütem? is, meg negyedliteres. Volt itt minden: motorhiba Poggialinál, mikor a harmadik helyet tartotta az exvilágbajnok privát gépével, nagyjából féltávnál – mekkora dráma már, hogy Manuelnek ez volt az egyetlen motorja. De hahó, micsoda drámák lesznek jöv?re, amikor minden egyes versenyz?nek egy (1) darab motorja lesz, vagyis aki bukik vagy akinál becs?döl atechnika, az legfeljebb gyalogszerrel közlekedhet a küzd?téren, amíg ki nem tessékeli a technikai személyzet. Hányan végeznek majd id?n kívül, érvényes kvalifikáció nélkül, és hányan kerülnek a mez?ny végére…
No de vissza a mi turnusunkhoz, ami eseményekben igencsak b?velkedett. Hector Barbera átadta a múltnak Lorenzo 2005-ös körrekordját, és hetes tizedet ad a szintén nagyon gyors Bautistának, majd’ egy másodpercet Simoncellinek és az aktális listavezet? Kalliónak. A finnek azért ez az edzéseredmény is megfelel: neki b?ven elég, ha ott van valahol az elején. Bravó, Tóth csapat! Ez nagyon szép munka volt! Pesek nyitja a második sort, kedvenc pályája ez a csehnek, aztán a P6-ig visszacsúszó Poggiali, majd Debon és Lüthi. Pasini esik és csak kilencedik, de így is Aoyama, Takahashi és Faubel el?tt. Locatelli (18.) egy pályakiegyenesítés után bukik, az egykori csapattárs Tóth Imrével (19.) keresztezték íveiket.
250: Q2
|
|
1 H.BARBERA SPA Team Toth Aprilia APRILIA 1’52.675 |
Legutóbbi hozzászólások