A címvéd? a leggyorsabb a nedves pályán, mögötte Capirossi és Gibernau a két Ducatival. Már egy kevés kis es? is elegend? volt ahhoz, hogy megkeveredjenek a lapok a pénteki napon. Az mondjuk a legkevésbé sem meglep?, hogy Valentino Rossi támad: ezt kell tennie, nem spórolhat. Igaz, a rajthelyeket a szombati id?mér?n osztják, mindenesetre meggy?z? a yamahás olasz teljesítménye. El?nye 324 ezredre zsugorodott a délután során, ami leginkább annak tudható be, hogy Capirossiék javítottak a GP6 beállításain
A Bridgestone gumijai elvileg nem olyan hatékonyak a vizes Mugello pályán, mint a Michelinek. Zavarta is Capirossit a víz. Rosszul azért nem ment, reggel és délután is mintaszer?en motorozott a Ducati olasz-spanyol párosa, akik a második illetve harmadik helyet foglalják el a sehová nem számító pénteki tabellán. Mondhatja valaki, hogy könny? a vörös csapat dolga, hiszen rengeteget teszteltek a scarperiai ringen: igen, de nem 15 fokban és nedves pályán.
Gyors Casey Stoner, negyedik lett mindkét edzésen a szponzor Givi nagy örömére: az olasz gyártó csak ezen a versenyen támogatását adja Lucio Cecchinello csapatának, akárcsak a régi szép 125-ös id?kben. Marco Melandri egyike a favoritoknak, hetedik pénteken nagy harcban a szintén nagy esélyes Nicky Haydennel és John Hopkinsszal. Toni Eliasnak és Daniel Pedrosának az els? nap alapján alighanem nem fekszenek ezek a körülmények. Jócskán elmaradnak az élen állók köridejeit?l az új aerodinamikával szerelt Kawasakik fordulói.
250
Nem tökéletes, de legalább száraz pályán futották els? kvalifikációs id?mér?jüket a 250-esek, amelyen egy 23 esztend?s cseh pilóta, Jakub Smrz végzett az élen privát Apriliája nyergében. ‘Nem érzem magamat kevesebbnek a kategória élpilótáitól, egyszer?en csak nehezebb jó motort kapnom egy latin-európai pilótához képest.’ Versenyképesnek érzi magát a fiatal cseh fiú, akinek nevét nagyjából így ejtsük: Smerc. (Mellékesen jegyezzük meg, hogy lvasás közben nem szükséges kiejteni a szavakat.) Szóval Smrz régóta vár egy jó eredményre, és most végre eljött az ? napja: lesz-e folytatás?
Hector Barbera a második (67 ezreddel maradt le), a provizor harmadik hely pedig az egyetlen jól men? hondásé, Andrea Doviziosóé. A virtuális els? sor Alex De Angelisszel zárul, de még az ötödik Alex Debon (? az Aprilia tesztpilótája és vadkártyásként indul a GP-n) is csak 184 ezredre van az éllovas cseht?l. Jobban lemaradt már Lorenzo, akinek tényleg össze kéne szednie magát, ha akar valamit ett?l az idei bajnokságtól. Mögötte Aoyama KTM-e, a japán sokat köszönhet Doviziosónak, ugyanis nem keveset ment az összetett éllovas szélárnyékában.
Roberto Locatelli a 14. helyen zárta a Q1-et, javításra szombaton nyílik lehet?sége. Érdekesség, hogy a Campatella csapat színeiben rajthoz állhat az SBK-s Kawasaki Bertocchi együttest?l megváló Franco Battaini, aki sokáig a legjobb privát pilóta volt a 250-ben.
Ugyan a reggeli nyolcadliteres edzésen még nem esett az es?, a kvalifikáción már megviccelte a csapatokat. Imi és Loca is remek hangulatban érkeztek meg a Firenzét?l 30 kilóméterre elterül? pályára. Mivel Locatellinek ez hazai versenynek számít, így a Toth csapat nagy energiával készült erre a hétvégére. A csapat boxbejárata el?tt akkora a forgalom, hogy lassan forgalomirányítókat kell alkalmazni. Félretéve a viccet, Brno után ez a team legfontosabb hétvégéje. Imi fantasztikusan kezdett reggel. Az els? szabadedzésen a 13. helyen zárt és csapattársa Loca szintén a 13. helyen végzett. A délutáni id?mér? edzéseken, szinte percenként változó id?járási körülményekhez kellett alkalmazkodni a csapatnak, ami nagyon megnehezítette a versenyz?k dolgát. A mai rajtsorrend különösen érdekes, hiszen olyan versenyz?k futottak els? soros id?ket, akik kamikáze módon mentek az es? áztatta pályán és normál körülmények között, inkább a mez?ny második felében szoktak végezni. Tóth Imi csupán egy kört tudott megtenni a száraz pályára beállított Apriliájával. Az addig nedves pályán futott id?k ugyan elmaradtak a reggeli jó teljesítményt?l, de Imi nincs elkeseredve. Tóth Imi #45: 28. ideiglenes rajthely (es?s edzés) ‘Ez lenne a nyár? Itt ilyenkor harminc fok szokott lenni, most meg 12-14 fok van, ráadásul hol esik az es?, hol kisüt a nap. A délel?tti id?m nagyon könnyen jött. Teljesen egyedül motoroztam. A célegyenesben elkelt volna egy kis szélárnyék, mert akkor még fél másodperccel jobb lett volna az id?m. Az id?mér? tragikomikus volt. Ahogy kimentünk elkezdett esni az es? és az edzés végén már csak egy kört tudtam száraz pályán menni, mert pont amikor elkezdtem volna a gyors körömet, lemerült az aksi és ki kellett jönnöm kicserélni. Mindegy, nem lényeg, sokkal jobban érzem magam, mint eddig, bár már Le Mans-ban is érezhet?en sokat sikerült javítani a futóm?vön.’ Roberto Locatelli már nem volt ennyire nyugodt az els? 250-es kvalifikáció után, ahol a 14. helyen zárt. Roberto Locatelli#15: 14. ideiglenes rajthely (száraz edzés) ‘Sokkolt a mai szereplésem. Igazából még nem tudom, hogy mi a gond, de egy biztos, hogy van. Az els? öt versenyen mindig tudtunk el?re lépni és javulni. Mindig nagyon nagy összhangban voltam az Apriliámmal. Ma valahogy nem ment. A gépem nem volt stabil a kanyarbemeneteknél, és a kigyorsításoknál sem tudtam úgy rácsapni a tüzet, ahogy én azt szoktam. Most a csapatommal mindent átnézünk és elemezzük az adatokat, hogy vasárnapra minden rendben legyen.’ |
125
Sok az új név a tabella elején a nyolcad literesek els? edzésnapján. A hideg id? és szó szerint fekete ég nem éppen júniust idézte a turnus alatt: nem csak hazánkat sújtja a furcsa tavaszutó, nyárel?. A 125-ös srácok beleadtak apait-anyait, még ha az elemekkel kellett megküzdeniük is: épp az id?mér? közben szakadt le az ég. Ráadásul az edzés végére a fél pálya vízben állt, a másik fele meg száraz volt.
Szép kis káosz, éppen elég kihívás lehetett talpon maradni, nemhogy jó id?t futni. A spanyol Julian Simon az utolsó percekben futott körével megvert mindenkit, fél mp-t mért a második helyezett Michele Pirróra, aki méltán érdelemte ki a nap h?se címet. A szezont egy csúnya bokatöréssel kezdte az ifikorú olasz, ak most kivágta a rezet. Harmadik a cseh Karel Abraham, akinek nevével általában az alsó középmez?nyben találkozhatunk, ma azonban nagy napot fogott ki a Cardion csapat apriliása. A provizor els? sorban Fabrizio Lai a Hondával: ? talán a legkisebb meglepetés a négyesfogatból.
Elérkezett a vb ahhoz a futamhoz, melyen Talmácsi Gábor tavaly megszerezte élete els? gy?zelmét, és idén is azért ment, hogy a lehet? legjobb eredményt érje el. Talma még a múlt hetén itthon váll- és térdsérüléseket szenvedett. A naponta többszöri kezelésre járt és kiutazását követ?en azonnal Dr. Costa felügyelete alá került, aki tegnap engedélyezte neki, hogy indulhasson a hétvégi versenyen. A délel?tti szabadedzésen még száraz, a délutánin már vizes pályán köröztek a versenyz?k. Az id?mér?n az es? olyan váratlanul jött, mint derült égb?l a villámcsapás és azonnali cselekvésre sarkallta a csapatokat. Talma is rögtön kiment a boxba, ahol elkezdték a motor vizes pályára történ? beállítását, ami az id?sz?ke miatt nem sikerült maximálisan. Talma elmondta, hogy nagy fájdalmai vannak a kanyarokban a sérülései miatt, és emiatt és a hirtelen jött es? miatt sem kockáztatott, de így is a 13. helyen zárt. Az id?járás mondhatni kibabrált a 125-es pilótákkal, mert edzésük végén elállt az es?, és azóta is száz ágra süt nap. Talmácsi Gábor nyilatkozata : „Nem volt egy igazán jó id?mér? edzés, melybe a váratlan es? rendesen közbeszólt, de ez is benne van a pakliban. A vállam és térdem is nagyon fáj, f?leg a kanyarokban, de a versenyig még van két nap. Kipróbáltuk az új vázat, de mivel még nem tökéletesek hozzá a beállítások, így most még nehéz lenne nyilatkozni arról, hogy jobb-e, mint az el?z? vagy sem. Holnap remélem nem fog esni.” |
A legiatalabbak közül többeknek sikerült a jó szereplés a megkeveredett Q1-en: ilyen például az angol Smith (8.) vagy az osztrák Ranseder (9.).
Kallio ötödik, Bautista hatodik, de az ? hátrányuk már 2 mp körüli, ami azt mutatja, hogy nem sok kockázatot vállaltak be. Nem l?tte el puskaporát Talmácsi Gábor sem, akinek különben is vigyáznia kell magára: Gabesz a 13. helyen zárta az id?mér?t, a reggeli (száraz) szabadedzésen viszont ott volt Bautista, Gadea, Kallio, Pasini és Pesek mögött.
A pénteki eredmények
|
|
MotoGP, szabadedzések 1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’51.732 250, Q1 1. APRILIA Jakub SMRZ CZE 1’55.412 125, Q1 1 . KTM Julian SIMON SPA 2’15.953 Id?n túl 89 HONDA Nico VIVARELLI ITA |
Legutóbbi hozzászólások