Casey Stoner pole pozíciója és a nagyszer? szeriát kifogó Chris Vermeulen második helye arra enged következtetni, hogy az ausztrálok valóságos gyorsaságimotoros nagyhatalommá n?tték ki magukat a szemünk láttára fiataljaik révén. A Mugellón vizes pálya mellett jött el a MotoGp-sek szombati hivatalos id?mér?je, amelyen a már pénteken sem éppen gyámoltalan ducatis szerezte meg az els? rajtkockát. Mell?le suzukis honfitársa indulhat, majd Valentino Rossi, aki az extrém körülmények között – és pénteki, következmények nélküli esése után – is hozta doktori formáját. Olivier Jacque, a franciák és a Kawasaki visszatér? es?men?je lett a negyedik egy új blokkal megsegítve, és ha a csapadékos id?járás kitart vasárnapig, alighanem megkeserítheti a vele egy vonalból induló hazaiak, Loris Capirossi és Marco Melandri dolgát.
Hetedik De Puniet, aki Pedrosa Hondáját el?zi meg – a gyári repsolos spanyol két és fél másodpercet kapott Stonert?l, mellesleg övé a második Michelin-talpas motor a rangsorban. Hayden még pechesebb, tizenharmadik csupán.
A Ducati úgy szerezte meg a pole-t, hogy a Desmo erejét teljes egészében nem is tudta kihasználni Casey. Ez is csak azt jelzi, hogy a motorer?n túl az emberi tényez?nek is rengeteg köze van ahhoz, hogy a fiatal auszi ott tart, ahol tart. Kemény dolga van idén Rossinak… egy kiváló tudású, sokoldalú, koncentrált és – ami talán a legmeglep?bb tavalyi önmagához képest – egy hibázni képtelen Stonerrel áll szemben. Aki ráadásul nagy színjátszó is: a leintés után olyan riadt arcot vág, mint aki nem biztos benne, hogy most mit is csinált, és hogy tényleg megvan-e. Megvan: pole Olaszországban, átmeneti gumikkal, vizes borításon, a Ducati-szurkolók és -vezérkar el?tt. Vermeulen az áttervezett aerodinamikájú Rizla Suzukival jó eséllyel indul harcba a dobogóért – ha esik. Rossi számára minden adott, hogy egy megfelel? rajttal ott legyen, és már kezdett?l nyomás alá helyezze Stonert. Csak aztán nehogy rajta legyen túl nagy a nyomás…
MotoGP: hivatalos id?mér? edzés
|
|
1. Casey STONER AUS DUCATI 2’00.359 Makoto TAMADA JPN YAMAHA 2’09.080
|
A 125-ösök szombati szabadedzését Mattia ‘Még Az Ág Is Húzza’ Pasini nyerte pályacsúccsal, Talmácsi második lett akkor – ezzel úgy t?nt, a Polaris World csapat RSÁ-s pilótája bejelentkezett a pole-ért, vagy legalábbis az els? soros helyezések valamelyikéért. Az id?járás azonban újfent közbeszólt, a Q2 edzést ugyanis kövér es?csöppök, s?t helyenként jéges? kíséretében – ám legalább hurrikán nélkül – volt kénytelen megfutni a mez?ny. Miközben a lelátókon vacogó miniszoknyás lánykák hosszú és vízhatlan ruhákat vettek falatnyi topjaik fölé, megkezd?dött a turnus. A nagy kérdés az volt, sikerül-e valakinek túlszárnyalni Hector Faubel pénteken, az Q1 elején (majdnem száraz pályán) jegyzett idejét… ?szintén szólva erre kevés jel mutatott.
Mike Di Meglio, a franciák es?ben rendre jól teljesít? hondása és Talma is csinált jó dolgokat, de a spanyol által feltett lécet mindegyre leverték: maradt Faubelé a pole. Talmácsi ugyan papíron jó három másodpercnyire végzett csapattársától, de amit a Q2-n mutatott, az több, mint ígéretes.
Talma második a Q2-n, a harmadik rajtkocka az övé
|
|
Talma reggel is és a 2. id?mér?n is a második helyet szerezte meg. A két ‘Nagyon boldog vagyok, egyébként, hogy ennyit sikerült javítanom a tegnapi id?mön. Az edzés végén sikerült egy nagyon jó kört futni. Nagyon ráéreztem a motorra, |
Elismerés jár a Scot istálló fiataljának: Dino Lombardi nem tett kevesebbet, mint lenyomta a vízen hírhedten jó, gyári KTM-es Tomoyoshi Koyamát a gyári. Hatodik De Rosa, mögötte Iannone és a vb-összetett aktuális éllovasa, Lukas Pesek. Pasini számára a tét a Q2-n a kvalifikáció megszerzése volt, miután ? a hivatalos pénteki id?mér?n kívül zárt a 107%-on. Ma belül, ezzel kilencedik a rajtrácson – itt érdemes szólni arról, milyen komoly szerephez jut a versenybíróság: mivel az indulási jogot mindössze huszan érték el a pályán, a dirigensek dönthetnek úgy, hogy többeket mégis elengednek az Olasz GP-n.
125: Q2
|
|
1. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 2’17.199 Id?n túl (107%: 2’26.802) Pol ESPARGARO SPA APRILIA 2’27.631
|
Jorge Lorenzo, az összetettben lefegyverz? magabiztossággal, két utcahosszal vezet? spanyol gyári apriliás pályán kívül találja magát a Mugellón! Nem bukás, nem m?szaki hiba: a 107%-os id?korlát áldozata a nyalókás ember. Az ok viszonylag egyszer?: egyetlen kis traktusa volt az edzésnek, amikor normális körökre volt kilátás – ezt a rövidke periódust használta ki Bautista és Dovizioso is, 1’58 alatti köreik ekkor születtek – , majd megjött az égi áldás. Aki kimaradt, lemaradt.
Természetesen a versenybíróság még megmentheti Lorenzót és sorstársait, mindenesetre a pályán többen az ászok közül nem szerezték meg a kvalifikációt. Tóth Imi megszerezte, méghozzá azután, hogy a Q2-n ismét hozott egy 11. helyet, ezzel egy percig sem fogott veszélyben indulása (2’00.417). Szintén ott lehet – öner?b?l – Roberto Locatelli, aki 15. lett a tréningen.
Bautista képes nagyon gyorsan menni az es?ben is, neki áll zászló, ha ilyen marad az id? vasárnapra. Doviziosót viszi a szíve el?re, most ? is sokat hozhat Lorenzón. Shuei Aoyama harmadikként végzett a Q2-n a Hondával, Thomas Lüthi el?tt. A pénteken villogó De Angelisszel kezd?dik a második sor, innen – a hatodik rajthelyr?l – indulhat a Tóth csapat színeiben Hector Barbera is – Mika Kallio és Anthony West rajtolnak mell?le. (update: mindenki felállhat a rajtrácsra a 250-ben is.)
250: Q2
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’57.435 Id?n túl (107%: 2’05.655)
|
Legutóbbi hozzászólások