EST. 2002

Mugello: Stoner nyer a yamahások el?tt


‘Az ?rültek versenye’ – így Lorenzo a leintés után, és hát mi mást tehetnénk: helyeslünk. Es?gumikkal és nedves pályával kezd?dik, de borítékolni lehet, hogy (hacsak rá nem kezd megint), a futam végére teljesen felszárad a borítás. Ezzel aztán megint kett? darab, egymástól lényegében külön életet él? versenyt lát a néz?.


Stonernek egy borzasztóan nehéz meccset sikerült hoznia, maximálisan kihasználva a Ducatiban rejl? potenciált és önnön képességét – az efféle, bizonytalan tapadású körülményekhez hamar tud alkalmazkodni az ausztrál, ezt már számtalanszor láttuk. Lorenzo megmentette, amit meg lehetett – hiszen pocsékul kezd?dött számára az egész, a felvezet? körben elesett, aztán ment a bollyal – a vége egy szép dobogó és minimális veszteségek (s?t, Valentinóval szemben nyereség) az összetettben. Rossi a motorcsere után el?l-hátul kemény abroncsokkal megy, ami önnön bevallása szerint a csapat és a Bridgestone akarata volt, ? maga másképp választott volna.

Az ‘els? versenyben’ remekelnek az es?men?k, Melandrié a legnagyobb elismerés, a vezet? pozícióig evez föl, megel?zve mindenkit, aki él és mozog, a 15. helyr?l rajtolva. Csere után aztán ugyanez történik, csak fordított el?jellel. Stoner az elején esik-kel a rain gumikkal, aztán a slickekkel mondhatni simán nyer. Egy történelmi jelent?ség? nagydíjat, önmagának és a Ducatinak! Ezzel az ausztrál 90 pontjával vezeti a vb-t, Lorenzo (86) és Rossi (81) el?tt. Pedrosa eleve sérülten állt oda a rajthoz, és csúnyát esett – állapotáról hamarosan be tudunk majd számolni, de az biztos, hogy egy ideig a gyógyulásé lesz a f?szerep.

Nagyszer?ek az olaszok, igaz, Capirossi is juthatott volna magasabbra, a történetesen nem a GSV-R a leglassabb motor az egyenesben. Nagyot ment az öreg (nem vén) oroszlán, ugyancsak vezette a versenyt. Dovizioso is megmutatta, hogy tud konkrét lenni, ha a helyzet úgy kívánja – gondjai neki is voltak a technikával. Végre pozitív végkicsengés? versenyt megy James ‘Giacomino’ Toseland, ötödik, els?ként cserél motort a boxban. Az angol talán most elkapja a fonalat és kijön végre az alagútból. Mögötte De Puniet, aztán Canepa, második legjobb ducatisként – bravó. A szárazon Melandri – vagy inkább a Kawasaki? – már korántsem olyan jó, 11. helyen a Hayate.


Olasz Nagydíj, végeredmény

1. Casey STONER AUS DUCATI 45’41.894

2. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 45’42.895

3. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 45’43.970

4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 45’44.023

5. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 45’45.168

6. Colin EDWARDS USA YAMAHA 46’06.345

7. James TOSELAND GBR YAMAHA 46’07.515

8. Randy DE PUNIET FRA HONDA 46’07.940

9. Niccolo CANEPA ITA DUCATI 46’13.709

10. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 46’16.708

11. Marco MELANDRI ITA KAWASAKI 46’16.984

12. Nicky HAYDEN USA DUCATI 46’21.016

13. Mika KALLIO FIN DUCATI 46’34.356

14. Toni ELIAS SPA HONDA 46’34.372

15. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 46’03.967


Kiestek

Dani PEDROSA SPA HONDA 25’15.529

Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 21’18.170

ugrás fel