Az MV Agusta Brutale 910R az S változatból származik, megtartva mindazon elegáns vonásokat, melyek igazán kedveltek voltak a nagyközönség részér?l. Mindamellett számos olyan változtatást végeztek a motorkerékpáron, mely által még dinamikusabb és agresszívebb lett. Amennyire a külalak engedi, az R változat jellemz?i az alap S változat váz és mechanikus jellemz?ihez igazodnak.
A motorkerékpárt olyan óriási stílusjegyek teszik felismerhet?vé, mint a vörös szelepfedél, a kovácsolt alumínium felnik, a Brembo fékek az egyedi radiálisan elhelyezett féknyergekkel és a megnövelt féktárcsák.
Megnyer? stílus és kiemelked? technológiájú er?forrás jellemzi. A rajongó szemek részére modern berendezéseket és részleteket kínál a motorkerékpár. Mindezek a tulajdonságok régóta felismerhet?k a 750-es és 910-es modelleken. Próbáljuk meg ezen tulajdonságokat megnövelt teljesítménnyel, egy versenymotor jobb fékezési és dinamikusabb kezelhet?ségi jellemz?ivel fokozni. Ez a 910 R. Ez egy mindennapi használatra született motorkerékpár, de megfelel? körülmények között alkalmassá teszik a vezet?t olyan motorozás-érzés átélésére, amelyet leginkább a versenygépek biztosíthatnak.
|
Kivitel
A Brutale 910R színvilágát olyan anyagok felhasználásának köszönheti, mint a sötét polikróm árnyékolás vagy a matricák, melyek a vörös szelepfedél megjelenését tükrözik. A Brutale 910-et olyan egyedi grafikák díszítik, melyek a 910 S változatról származnak.
Az S modellt?l esztétikailag megkülönböztet? jegyek a következ?k: • Új R szín formavilág • Új 910R logo • Fordulatszámmér? új számjegy skálával • Vezet? és utas ülés „Pieni Fiore” b?rb?l • Vörös szelepfedél borítás • Fekete villaszárak • Titánnal kezelt felületek az alábbiakban: • alacsonyabb kormány • villa • váz lemezkék • kormánysúlyok
|
Felszereltség
A Brutale 910R olyan modern technikai rendszerrel van felszerelve, amely méltán teszi verseny motorkerékpárrá. Ez nyomon követhet? a fék és felfüggesztési elemeken, így a 910 S változattól az alábbiakban különbözik:
• 1. Brembo monoblock P4/34 radiálisan elhelyezett féknyergek
• 2. Alumínium, 320 mm átmér?j? féktárcsák
• 3. Radiális féktámasz
• 4. Marzocchi USD 50 mm-es R.A.C villa
• 5. Brembo kovácsolt alumínium felnik Y küll?kkel
• 6. Verseny kipufogó rendszer speciális EPROM-mal
• 7. Új, kézzel polírozott szívócs?
Váz
Az új 910R vázszerkezete az egyetlen olyan cs?váz a négyhengeres kategóriában, amely króm-molibdén acélból készült. Ez tekintélyes el?nyt jelent a motorkerékpár jellemz?i között szilárdsági, mechanikai és torziós merevség szempontjából. A cs?váz szerkezet a TELCA üzemben készült (Telai Cagiva) Morazzonéban és a leng?kar forgócsapján keresztül csatlakozik a hátsó leng?karral és a nyeregtartó konzollal. A m?alkotásként is helytálló hátsó leng?kar a szépség és a technikai követelményeknek való megfelelés szempontjából készült a CRC (Centro Ricerche Cagiva) mérnökei által.
Felfüggesztés
A Brutale 910R modellen, mint sorozatgyártású modellen debütált a Marzocchi USD 50 mm átmér?j? villája. Ezek a villák a bolognai gyár által gyártott legrangosabb termékek. A fölfordított villa többféle beállítást tesz lehet?vé (13 összenyomás és 32 visszaugrás beállítás) és a karbon-nitriddel való kezeléssel javították a siklási jellemz?ket. A 910R egyedi megjelenését a felfüggesztésnek is köszönhetjük. A hátsó felfüggesztés bebólintásgátló Sachs lengéscsillapítóval és állítható rugóel?feszítéssel szerelt, gyors és lassú csillapítást tesz lehet?vé.
Fékek
Az MV Agusta Brutale 910R mutatta be a Brembo P4/34 radiális féknyereggel szerelt fékrendszerét, melyet a Brutale logo díszít. Ez a Superbike-ból és MotoGP-b?l származó, a szilárdság érdekében radiálisan megtámasztott monoblock fékrendszer kizárólagosan az MV Agusta részére lett kifejlesztve. A megnövelt 320 mm átmér?j? acél féktárcsák, alumínium peremmel ugyancsak újak. A hátsó fék változatlanul 210 mm átmér?j? egytárcsás és négydugattyús.
A Nissin-design fék és kuplungkar kizárólag az MV Agustának készült és rendkívüli aprólékossággal állítható. A Brembo kovácsolt alumínium felnik Y küll?kkel elöl 3,5” 17”–es, hátul 6”17”–es méretben készülnek. A gumiméret elöl 120/70 ZR 17, hátul 190/55 17.
Er?forrás
A Brutale 910R a leger?sebb er?forrással szerelt a Brutale típusválasztékból. A 910 S-b?l származó er?forrástól az alábbiakban különbözik.
1. Új, kézzel polírozott szívócs?
2. Verseny kipufogó
3. Speciális EPROM
Tömeg megtakarítás alkatrészenként
|
|
F?tengely: 1.050 g; indítóegység: 750 g; vezérm?tengely: 400 g; hajtókarok: 40 g; D76 dugattyúk: 62 g; f?áttétel és kuplung: 250 g; sebességváltó és csapágyak: 85 g
|
Az er?forrás a 750 EV sémáját követi az F4 1000-es (998 kcm) jellemz?ivel frissítve. A soros négyhengeres er?forrás furatmérete 73,8 mm-r?l 76 mm-re, míg a löket 43,8 mm-r?l 50,1 mm-re n?tt. Az er?forrás küls? mérete nem változott, így a régi vázba ugyanúgy beleillik. Az F4 1000 er?forrásával közösen fejlesztett blokk nemcsak mechanikai evolúción esett át, hanem óriási tömeg megtakarítást (2637 g) is eredményezett.
Mint már az F4 1000-es fejlesztésénél megtapasztalták, a henger?rtartalom növelése hangsúlyosabbá teszi a radiális szelepelrendezés hatékonyságát, azaz nem párhuzamos az elrendezés, hanem 4 0 összesen (szelepenként 2 0 ).
A 910-es blokk egy rendkívül igényes váltóhoz csatlakozik, mely a GP Cagivákból származik. A hatékonyság mellett az er?forrás megfelel a legmodernebb környezeti el?írásoknak, köszönhet? a dupla kipufogódobban elhelyezett katalizátornak
Teljesítmény
A 910-es blokk teljesítmény szempontjából is fölülmúlja el?djét. A maximálisan elérhet? nyomaték szempontjából is nagy növekedés következett be. Ez a 750-esnél 79 Nm / 10.500, míg a 910-nél 96 Nm / 7.900. A legszembet?n?bb tény a 750-nel összehasonlítva a közép-fordulatszám tartományban figyelhet? meg. 5000 percenkénti fordulatnál +21 LE, 7.000-nél +24 LE, 8.000-nél +29 LE, ahol a 910-es a maximális nyomatékot nyújtja.
A motor 11.000-es fordulaton éri el a legnagyobb, 136 LE-s teljesítményt (144 LE versenykipufogóval). Habár a végsebesség másodlagos szempont ennél a típusnál, így is 7 km/h-t n?tt.
MV Agusta sajtóanyag nyomán
Legutóbbi hozzászólások