EST. 2002

MV Agusta F3 saját ruhában

Az MV Agusta is beállt a sorba: kémfotónak álcázott, de valójában szándékosan, gyári alkalmazottak által l?tt fotókon mutogatja a november elején, a milánói EICMÁ-n debütáló új sportmotorját, a hatszázas F3-at.

Rendszeres olvasóink számára visszatér? motívum az F3, több mint egy évvel ezel?tt bukkant fel el?ször közúti tesztelés közben az F4 olcsóbb, kisebb változata, melyet aztán többször is sikerült elkapnia olasz és spanyol kollégáknak különböz? versenypályákon tesztelés közben.

A helyszíni beszámolók és a képek alapján hamar kiderült, hogy az újfejlesztés? motorblokk háromhengeres lesz, és mivel a Supersport szabályok értelmében ennyi henger mellé 675 a megengedett köbcentihatár, mindenki azt feltételezte, hogy Varese ki is használja majd a lehet?ségeket teljesen, de ezen új képekkel együtt kiadott hivatalos közlemény hatszázasként emlegeti a vasat. Hogy ez szándékos megtévesztés-e avagy tényleg csupán hatszázas lesz a „belép? szint?” MV sportmotor, nem merjük mi eldönteni, de pár hét és úgyis kiderül.

De addig is, az új képek alapján immár megkérd?jelezhetetlen: az F3 egy aprócska motorka lesz, akárcsak a szintén sorhármas Triumph Daytona 675. A váz láthatóan egy térhálós acélcs? darab, ami már ránézésre is pillekönny?, az idomok – f?leg a farok és fejidom – pedig a nagytestvér F4 formáját követi, h?en Castiglioni id?tlen tollvonásaihoz.

A kipufogó azonban nem az ülés alá kerül, a tömegközéppont alacsonyan tartása érdekében a blokk alatt lesz a nagyja, jobbra oldalra pedig csak egy apró háromlyukú dob fog kikandikálni, ezt egy korábbi képsorozatból tudhattuk meg. A lámpák elöl és hátul is szintén F4-szer?ek, noha nem egyeznek teljesen szerencsére, a leng?kar féloldalas, az öntött kerekek csillagküll?sek, a fékek elöl Brembók és persze radiálisan rögzítettek, de nem egyblokkosak.

A háromhengeres hatszázas (?) er?forrást – de ez talán nem meglep? senki számára – Varese egy sor új, még fejlesztés alatt álló MV Agustában alkalmazni fogja, melyek közül az els? bizonyára egy kis Brutale lesz, egy csupasz, utcai F3-változat, de hogy ezután mely szegmensekbe bátorkodik majd betámadni a nemrég ismét olasz kézre került patinás gyártó, arról szabad megkezdeni a találgatást.

ugrás fel