EST. 2002

MV Agusta F4 CC

Sok mindent el lehet mondani Claudio Castiglioniról, de azt nem, hogy ne lobogna benne olthatatlan szenvedély a szép motorok iránt. Számára egy motorkerékpár több, mint eszköz a távolság áthidalására vagy egyszer? szórakozásra való dolog: már ha ránézel egy motorra, a puszta pillantástól fel kell, hogy csigázódj, különben nem ér az egész semmit. Új m?vér?l Castiglioni azt mondja: ‘Biztos vagyok benne, hogy sokan a szobában tartják majd. De végtére is ez mit számít? Amikor ránéznek, lesz olyan szép, mint bármilyen kép.’

Nos, valami ehhez hasonló filozófia mentén hozta tet? alá C. C. az önnönmagának dedikált F4 CC-t. Az MV elnökének célja az volt, hogy minden id?k legeltúlzottabb szériában gyártott sportmotorját alkossa meg – és ha az MV valaminek nekiáll, az többnyire sikerül. Minden alumínium darabot CNC-vel munkáltak meg, a karbon alkatrészeket kézzel alakítottak, a radiálisan szerelt Brembo féknyereg ugyanaz az egyblokkos, amelyet az SBK-ban használnak. Egy kézm?ipari remek. Természetesen ma már önmagukban az els? osztályú anyagok – titánium, magnézium, karbon – sem okoznak túl nagy hatást, ezért aztán Castiglioniék nem mulasztották el az alkalmat, hogy a teljesítménnyel is túlozzanak egy kicsit.

A négy hengeres, radiális szelepezés? blokk 1.080 köbcentiméteresre n?tt, ezzel az F4 CC vélhet?en semmiféle bajnoki megmérettetésen nem fog elindulni, hanem gy?jt?k és megszállottak játékszere marad. Nem használni és éjjel-nappal a szalonban tartani kiállítási tárgynak viszont bárhonnan nézzük, botorság volna. 198 LE, Euro-3-as konfigurációban, ám nyitott kipufogóval: valóban leny?göz? adat. A végsebességet például azért kellett 315 km/órában maximalizálni, hogy egyáltalán közútra homologizált gumit lehessen fölszerelni a motorra.

Ellenértéke 100.000 (százezer) euró. Keveset fognak bel?le eladni. Annál is inkább, hiszen csak száz darab készül az F4 CC-b?l. A hírek szerint a példányok fele már el?rendelések útján elkelt.

ugrás fel