Az MV Agusta fellebbentette a fátylat, gyári képek és hivatalos adatok formájában, a 2012-es házi ultrasportolóról, amelyet – ahogyan a neve is mutatja – a frissített Corsa Corta er?forrással szerelnek, akárcsak az F4 RR-t. A 998 köbcentis sornégyes furata 89 mm, lökete pedig csak 50,9 mm (corsa corta), az elektronika 13.700 percenkénti fordulatnál tilt; alacsonyabb a dugattyú lineáris sebessége, 24,9 m/s-ról 23 m/s-ra csökkent, így megbízhatósága ezzel arányosan n?tt a vareseiek híradása alapján. Az RR 201 lóer?s legnagyobb teljesítményének alig valamivel l? alá az F4 (195,2 LE, 13.000-en).
A radiális szelepek nagyobbak a szívó- és a kipufugó-oldalon egyaránt, de az igazi érdekesség inkább az, hogy – els?ként a nagyobb szériás országú motorok esetében – titánötvözetb?l készülnek, így az méretbeli növekmény (28,6 mm-r?l 31,8 mm a szívó-, 24,6-ról 36 mm-re változott a kipufogószelep átmér?je) ellenére a súly csökkenni tudott.
A kipufogórendszer egy 4-2-1-4-es séma, ugyancsak megnövelt átmér?j? csövekkel. A hangja ett?l hátborzongató lett, hogy az MV egyik képvisel?jét idézzük, amellett, hogy a motor er?leadását is optimalizálja. Az üzemanyag-befecskendezésr?l négy, 49 mm-es pillangószelep, hengerenként két injektor és a TTS (Torque Shift System, változó szívótölcsér-hossz) rendszer gondoskodik. Az új áttételezés miatt drasztikusan esett a generátor és a vízpumpa fordulata. A TC-r?l is más logika mentén gondolkodnak Varesében, mint Tokióban, utolsó generációs kipörgésgátlót és kétféle, a bal kormánynál váltható gyújtástérképet kapott a modell (kegyetlen és még kegyetlenebb?).
Váz terén az MV Agusta h? marad a vegyes cs?szerkezethez, alumínium hidakkal: futóm? tekintetében inkább a hátsó leng?karra hívnánk föl a figyelmet, ami egy külön kis mérnöki remek, mindössze 5 kg-ot nyom, ami rekord a maga kategóriájában. A felfordított Marzocchi-teleszkópvilla 50 mm-es szárátmér?vel átszállás nélkül a versenypályáról érkezik a motorra, hátul Sachs rugóstag, el?l-hátul Brembo rendszer, amelyet a szomszéd megyében kifejezetten az MV-nek fejlesztettek ki (el?re a kisebb rugózatlan tömeg elérése érdekében a dupla 320 mm átmér?j? féktárcsa vékonyabb az eddiginél, hátul 220 mm-es inox acél tárcsa és négydugattyús nyereg, ebben a konstellációban csak az MV-n). Piros-szürke és fehér-szürke kivitelben elérhet? már most, Olaszországban 18.800 euróért adják.
Legutóbbi hozzászólások