Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató MV Agusta Triconcept

MV Agusta Triconcept

Hirdetés

Végz?s itáliai formatervez?k munkálkodtak az MV Agusta F3-as modellel, az új 675 köbcentis háromhengeressel – pontosabban annak alapjaival. Az eredményt pedig a közönség is csodálta a milánói motorkiállításon, sokak szerint nagy öröm lenne, ha a piaci forgalomba is bekerülne egy hasonló továbbgondolása az MV-nek.

A szállítójárm?vek formatervezésére szakosodott, három éves posztgraduális képzésük végét járó tehetségek az alapokról (egy vázat és a bele tartozó blokkot kapták meg) kezdték meg az építást: különös kitétele volt a feladatnak, hogy meg kellett ?rizniük a márkára jellemz? hangulatot, identitást, ugyanakkor el?remutató ‘jöv?dizájnt’ vártak el t?lük. Fontos szempont volt a varesei gyártóra oly’ jellemz? sportosság, de felhasználóbarátnak, kényelmesnek is kellett maradnia a sportos túrázónak. 

A terveken és a prototípuson egy egész osztály dolgozott, de végül a két- illetve háromdimenziós elképzelések közül csak egyetlenegyet gyártottak le valós méretben, a Tricruiser nevet adva neki. Ez a testet öltött motor Antonio Quitadamo ötlete (jegyezzük meg a nevet, talán még hallunk fel?le…), a sportautók világa ihlette és több szempontból egyedi. Idomzata rétegelt, bels? részén légelvezet? csatornák találhatóak, melyek diffúzorokon keresztül segítenek a leveg? kiáramoltatásában. Nyerge a vezet? és az utas számára is elfogadható méretekkel bír, tankja pedig nagy, a túrázók elvárásai tehát elvben teljesülni látszanak.

Ez a motor teljesen különálló projektként kezelend?, legalábbis hivatalosan nem képezi részét sem a gyár, sem az MV Agusta számára formaterveket készít? CRC m?hely munkatervének. Az MV részér?l azonban több olasz újság kérdésére elárulták, hogy a közeli jöv?ben egy új ‘mindentudó’ motor születhet meg erre a platformra, amely túrázásra illetve városi közlekedésre egyaránt alkalmas lesz. Jellemz?, hogy éppen túlvagyunk az ?szi újmodell-dömpingen, máris a távlati terveket kezdik csöpögtetni a gyárak. De mi hagyjuk magunkat, szinte korlátlan mennyiségben hajlandóak vagyunk nyálat csorgatni…