Váz, blokk és küllem – mindent a sportos S-változattól örökölt meg, néhány fontos részletet viszont sokkal kényelmesebbé alakítottak.
A sportos „S” és a csupasz „SF” után az MZ egy sport-túramotort mutat nekünk, az 1000 ST-t. A bet?kombináció jelentése Super Traveller – az elnevezés egyértelm?en a Skorpion Travellerre hajaz, amelyet a németek 2000-ig gyártottak. Egyébként – akárcsak a korábbi naked bike Super Fighter – ez is a kezdeti „sport” MZ-re épül, ugyanaz a váz, ugyanaz a design.
Az er?forrás a csupasz modellé: a 9.000 percenkénti fordulaton 113 lóer?t leadó soros kéthengerest a tavalyi müncheni Intermoton láthatta el?ször a közönség. Testes a nyomaték is, 98 Nm szintén kilencezren.
Az ST-t természetesen átalakították, hogy – túragép lévén – nagyobb kényelmet nyújtson pilótának és utasnak egyaránt. Az üléspozíció hosszú távra megfelel?, a kormány új – magas és széles, kézre álló, nem kell miatta el?re hasalni. A lábtartók és a nyereg is olyan kialakítású, hogy minél kevésbé legyen fárasztó megülni a motort.
A szélvéd? plexi jó 30 mm-rel magasabb a sportváltozathoz képest, hogy amennyire lehet lefogja az átlagos testalkatú vezet? mellkasát, vállát és a fej egy részét. Felfüggesztések terén is van újdonság: a hátsó lengéscsillapító tipikusan országúti és/vagy mindennapi használatra valók. Az irányvonalnak megfelelve puhább a kuplung is, a közlés szerint 20%-kal kevesebb er?kifejtéssel irányítható.
Táskákat is készített az MZ, mert ugye csomag nélkül nem túra a túra. A szet két, egyenként 40 literes oldalsó és egy, szintén 40 literes középs? táskából áll. Összesen 120 hasznos liter, ennek össztömege 25 kg. Tényleg úgy t?nik, hogy az MZ-nél mindenre gondoltak: az els? kerék egy olyan kormány-lengéscsillapítós felfüggesztést kapott, amely még a maximális terheltség esetén is stabil és pontos kanyarvételt enged.
Egyel?re az MZ 1000 ST-t csak Németországban lehet kapni, ott 10.290 eurós áron táskákkal együtt.
Fotók: MZ factory
Legutóbbi hozzászólások