Így az els?, határozottan retro benyomás után, észre kell vennünk, hogy ízig-vérig
modern technikáról van szó, talán túlzottról is, ha az egyhengeres, 600 köbcentis
Yamaha motor teljesítményére gondolunk, ami a motor közepében trónol. A váz
szerkezetét vízszintes csövek alkotják, amik egy nagy hátsó tartóoszlopból indulnak
ki. El?l egy cs? támasztja a motort, klasszikus bölcs?t alkotva. Az els? fék
egy 320 mm-es dupla tárcsa, hatdugattyús Grimeca féknyergekkel, amihez egy 200
mm-es hátsó féktárcsa kapcsolódik, ami, tekintve, hogy a motor tömege 135 kg
körül van, talán túlságosan er?snek is t?nik. De ‘melius est aboundare,
quam deficere’, azaz jobb félni, mint megijedni…
A Café Racer hátsó kereke, és az egyágú villa
A Motor Shown kiállított Malagutit Super Climbernek hívták, két kipufogója
volt, kétágú teleszkópos villája, fémküll?s kerekei, és egy látványos lengéscsillapító
párral volt ellátva. Két nappal a kiállítás után, az Engines Engineering m?helyében
pedig egy olyan motort találtunk, amit Café Racernek hívnak, nagyjából úgy néz
ki, mint a Super Climber, de néhány technikai dologban lényegesen megváltozott:
egyágú villa, baloldali lengéscsillapítóval, fröccsöntött abronccsal (tehát
nem küll?kkel), és egy baloldali kipufogóval, ami rövid és kövér, mint a Super
Climberen.
320 mm-es dupla féktárcsa hatdugattyús Grimeca féknyergekkel
A Napnál is világosabb, hogy se az egyik, se a másik nem végleges változat,
és azt sem mondanánk, hogy a két motor két külnbz? modell marad. Valószín?bb,
hogy ugyanannak a tervnek két változatával van dolgunk, amelyek jelenleg külön
utakon haladnak el?re, így talán ki tudják fürkészni, hogy melyik lehet a nyer?
verzió. Még nem dntttük el, hogy tovább haladjunk-e ezen az úton – pontosít
Antonio Malaguti, a cég vezet?je – és minden oldalról meg kell vizsgálnunk ezt
a beruházást. Természetesen nem csak azért állítottuk ki a motort, hogy felhívjuk
vele a közönség figyelmét. Komolyan dolgozunk, azzal a valós szándékkal, hogy
elkezdhessük gyártani a Super Climbert, mivel hiszünk a tervünkben.’
A Café Racer m?szerfala. Egy egérre hasonlít
Ebben hiszünk mi is. A Super Climber egy eredeti ötlet, ami még akár nyer?
is lehet. Van benne egy kis naked, egy kis enduro (a motor), és azt is mondhatnánk
– lehet hogy meg fogtok lep?dni – hogy egy csipetnyi robogó is, mivel nem túl
magasan van a földt?l, bizonyára könny? vezetni, és baromi jó kormányozható.
Mennyibe kerülhet majd? Ha egy kicsit kevesebbe kerülne, mint egy egyhengeres
enduro, akkor talán nem mindenki szeretné, de még így is nagyon sokan!
Legutóbbi hozzászólások