EST. 2002

Nagy siker a Suzuki GSX-R Kupa

Kezdetét vette az ország els? gyorsasági motoros márkakupája. A várakozásoknak megfelel?en óriási érdekl?dés övezte a hétvégén megrendezésre került Suzuki GSX-R Kupasorozat els? két futamát. Ez persze nem is csoda hiszen a verseny – köszönhet?en a megjelenésének, a legnevesebb magyar versenyz?k részvételének, illetve a professzionális technikai háttérnek – színvonalát tekintve egyedülálló Magyarországon. Az esemény három napja a következ?képpen zajlott: Péntek – Id?mér? edzések Pénteken a versenyz?k élesben próbálhatták ki a motorokat, legalábbis abban az értelemben, hogy itt már tétje is volt a teljesítménynek. Az els? id?mér? edzés során megszülettek az els? körid?k, lassan körvonalazódni kezdett, hogyan rendez?dik el a mez?ny a rajtrácson.

Az es?s id? miatt kétséges volt, hogy száraz pályán lehet majd motorozni, ami meg is látszott az eredményeken: láthatóan mindenki az utolsó körökben teljesített a legjobban, köszönhet?en annak, hogy addigra már csak egy-egy vizes folt maradt a pálya aszfaltján. A második id?mér?re már teljesen száraz pályán került sor, így egy-egy teljes mádperccel jobb id?k születtek. Az összesített id?eredmények alapján mindkét alkalommal a Harmati Suzuki színeiben induló, Eb-t is megjárt Rizmayer Gábor volt a leggyorsabb (2:00,227). A második rajtkockát Talmácsi Gerg? (Black Motorsport), a harmadikat pedig Németh Balázs (King Road Motors) szerezte meg. Az els? sor negyedik helyér?l Magda Attila (Black Motorsport) vághatott neki a küzdelemnek. Ezzel tehát megszületett a két (szombati, és vasárnapi) verseny rajtfelállása.

Szombat – I. futam

Szombaton délután kett?kor, az Alpok-Adria Bajnokság id?mér? edzései között került sor a GSX-R Kupa els? futamára. Az id? ezúttal tökéletes volt. A rajt után Rizmayer (Harmati Suzuki), Németh, és Talmácsi Gerg? szakadt el egy bolyban a mez?nyt?l, és kezdték meg az öldökl? küzdelmet. A verseny els? felében több bukás is történt, így Vajzer Attila (Suzuki Hollós), és Péntek László (Black Motorsport) is kiesett a versenyb?l, majd kés?bb Bencze György (Suzuki Hollós) is hasonló sorsra jutott. A futam során mind a profi, mind pedig az amat?r versenyz?k megtalálták a nekik megfelel? ellenfelet, így ki az élen, ki mez?ny egyéb pontjain, de mindenki izgalmas csaták részese lehetett. Az vezet? trió harcából végül Rizmayer Gábor került ki gy?ztesen, a második a 17 éves Németh Balázs (King Road Motor), a harmadik pedig Talmácsi Gerg? (Black Motorsport) lett. A további sorrend: Magda Attila, a nagy visszatér? Benner Zsolt, a Team Suzuki kiemelten támogatott versenyz?je Soltész Attila, és Benk? Zsolt alias Benzso. A versenyen külön értékelték a profi, és az amat?r versenyz?ket. Az amat?rök között Szabó Henrik volt a leggyorsabb, második az utolsó(!) kockából rajtoló Kurta János (Poxen Motorsarok), harmadik pedig Berei András (Power City) lett. A legjobb körid?ért járó plusz pontot Németh Balázs zsebelhette be.

Vasárnap – II. futam

A második versenyen els?nek Magda Attila fordult el a célegyenes végén, majd újra a célegyeneshez érve már Talma, Magda, Rizmayer volt a sorrend. A második körben Talmácsi Gerg? óriásit bukott a célra fordító kanyarban, így a Magda, Németh, Rizmayer sorrend alakult ki. Rizmayer egyre nagyobb el?nyre tudott szert tenni, most inkább Magda, és Németh vívott egymással késhegyre men? csatát. Közben a veszélyt jelz? sárga zászló folyamatosan lengett, mutatva, hogy tilos az el?zés a célegyenes el?tt, ahol Talma bukása során szennyez?dés került az aszfaltra. A kérdés tehát az volt, vajon sikerül-e megel?znie Németh Balázsnak, Rizmayert, azaz sikerül-e behozni az egy másodperces hátrányt. Végül a célegyenesen el?ször Rizmayer, másodiknak Németh, harmadiknak, pedig Magda haladt át a célvonalon. Az amat?rök közötti csata sem sz?kölködött izgalmakban, végül ezúttal is Szabó Henrik állhatott a dobogó legfels? fokára, ?t követte Kurta János, és a dobogó harmadik fokát ezúttal Farkas Attila (Amargo) tudhatta magáénak.

A hétvégén tehát a kétszeres futamgy?ztes Rizmayer Gábor diadalmaskodott: ‘Egyik gy?zelem sem volt könny?. Szombaton hárman voltuk egy bolyban az élen, végig meccseltük az egész versenyt, ment az el?zgetés, vasárnap pedig egy-egy másodperc különbséggel a körid?kkel küzdöttünk, és próbáltuk megtartani a kialakult különbséget. Az edzések után úgy gondoltam, hogy az els? futamra mindenképpen van esélyem, a vasárnapival kapcsolatban már nagyobb kétségeim voltak. Szerencsére ezek nem igazolódtak be. Egy szó, mint száz egyel?re nagyon rózsaszín minden!’ – írta le a futamokat a versenyz?.

Eredmények

I. futam Profi: 1. Rizmayer Gábor (#26 Harmati Suzuki) 2. Németh Balázs (#34 King Road Motors) 3. Talmácsi Gerg? (Black Motorsport) Amat?r:1. Szabó Henrik 2. Kurta János (Poxen Motorsarok) 3. Berei András (Power City)

II. futam Profi: 1. Rizmayer Gábor (#26 Harmati Suzuki) 2. Németh Balázs (#34 King Road Motors) 3. Magda Attila (Black Motorsport) Amat?r: 1. Szabó Henrik 2. Kurta János (Poxen Motorsarok) 3. Berei András (Power City)

A díjátadó meglehet?sen vidám hangulatban telt. A helyezetteknek Bajók Gábor, a Suzuki üzletágvezet?je, Szabó Gábor a Chrysler Magyarország képvisel?je, és Szabó II. László adta át a gravírozott kristályüveg díjakat. A versenyek izgalmai mellett számos vonzó oka volt, hogy a nagyérdem? részese legyen az események áradatának. Ilyen például a GSX-R Kupa keretein belül zajló Év Hosztessze szépségverseny, amelyre az ország minden pontjáról érkeztek lányok a f?díj, a Team Suzuki háziasszonyi címének megszerzésének reményében.

A futamok után a versenyz?k, és a VIP vendégek számára kialakított vendéglátó egység adott otthont az értékelésének, ahol a sajtó számos képvisel?jének jelenlétében többek között megtartották az aznap esedékes sorshúzást is. A lányokra leadott szavazatok közül kerültek kisorsolásra azok a szerencsések, akik a GSX-R Kupa stábja által is viselt ruházatot nyerték. Komoly felt?nést keltett továbbá a depó el?tt kiállított, és a versenyek során pacecar funkciót betölt? Chrysler 300 C Touring típusú fekete er?gép, amely versenyautókat megszégyenít? fürgeséggel eredt a motorok nyomába. Az ember már-már úgy érezhette, hogy önmagában a verseny körül zajló m?sor miatt is érdemes részesévé válni az eseményeknek, bár az egységes kék motorok küzdelmének látványa igencsak emlékezetes versenyeket szolgáltatott. A következ? helyszín a rijekai Grobnik versenypálya, ahol május 20-21-én kerülnek megrendezésre a legközelebbi futamok. Mindenképpen érdemes figyelemmel követni az eseményeket, mivel ez a pálya valószín?leg jelent?sen átrajzolja a mostani versenyek során kialakult rangsort. Szóval folytatás következik!

Forrás: Team Suzuki

ugrás fel