Érdekes, de legalábbis váratlan kijelentést tett Shuei Nakamoto, a Honda Racing alelnöke az idei második MotoGP-tesztsorozatot követ? összegzésében. A HRC-s szakember szerint jelenleg a Yamaha rendelkezik a legjobb csomaggal a 2012-es GP-ben.
Noha a küls? szemlél? számára úgy t?nt, mintha a gyári RC213V-k stabilan uralták volna az id?tabellát Sepangban (már amikor pályán voltak), a boss szerint az ezres motornak messze nincs akkora fórja a konkurenciához képest, mint a tavalyi 800 köbcentisnek volt.
‘Az M1 nagyon gyors és óriási akadályt jelent számunkra, nem ugyanazon a szinten vagyunk. A Honda er?sebb, de a Yamaha sokkal jobban man?verezhet?. Ha csomagban gondolkodunk, azt mondanám, hogy jelenleg nekik van a legjobb motorjuk. A mi f? problémánk a futóm?pattogás, ami nem féktávon, hanem a kanyarban jelentkezik, frekvenciája pedig nagyban függ a kanyar típusától és sebességét?l. A motorok minimumsúlyának megemelése hátrányosan érintett bennünket – és nem csak a plusz költségek miatt. De azt hiszem, a f? problémánkat mégis a Bridgestone új gumijai jelentik. Tudjuk, hogy keményen dolgoznak és már több specifikus megoldást ajánlottak. Sajnálatos módon az a keverék, amelyikkel a legkevésbé jelentkezik a futóm?pattogás, az bírja a legkevesebb ideig.’
Tragédia nem történt, de Nakamoto aggodalma azért nem teljesen alaptalan. Malajziában a harmadik tesztnapon Dovizioso már alig több, mint három tizedre hozta a Tech3-as Yamahát a gy?ztes Stonert?l, másfélre Pedrosától mérve, a versenyszimulációt végz? Lorenzo pedig négy tizedes különbségeket regisztrált.
Legutóbbi hozzászólások