Ahogy azt már korábban megírtuk, az NCR m?hely egy igazi gyöngyszemet készít – készített – el a Ducati Hypermotard alapjaira. Persze úgy, hogy egészen más dimenzióba helyezték az alapmodellt, teljesen átlényegítve azt: mostanra megvannak a hivatalos fotók és az adatok is.
Képedünk. 157 kilogrammra sikerült leradikalizálni a járm? tömegét – ez aztán tényleg Leggera. Hogy miként sikerült? Egyszer? kérdés: amit csak lehetett, a lehet? legkönnyebb (és legdrágább) anyagokkal helyettesítették. Az acélt titániummal, m?anyagot karbonnal, aluöntvényt magnéziumöntvénnyel, ésatöbbi.
NCR Leggera: a bolygó legkönnyebb, és valószín?leg legdrágább Hypermotardja.
(Klikk a képekre, még 30 fotó a galériában)
Az 1100 köbös Ducati-blokk 7.750 percenkénti fordulaton mintegy 90 lóer?t ad le gyárilag, de elérhet? lesz a Hyper-Legerrához egy ‘potencianövel?’ kit is, amelynek segítségével a teljesítméy 138 LE-ig emelhet? majd (9.500-on), ha valakinek szüksége volna ilyesmire, ráadásul ezzel az okossággal a súly is további 19 kilóval lesz apasztható. Nem mintha létezne ember, aki amellett, hogy megengedheti magának az ultrakönny? Ducati 58.500 eurós vételárát, még ki is motorozza akár a kilencven lovat.
Ahová csak nyúlunk karbonba, magnéziumötvözetbe, vagy egyéb egzotikus anyagokba ütközünk. A komplett váz, de még a krosszos lábtartók is titániumból készülnek.
A teljesen titániumból készített térhálós cs?váz mindössze 4,8 kg-ot nyom, ami azért említésre érdemes adat. Amúgy 300 mm átmér?j? hullámos féktárcsák, radiálisan szerelt egyblokkos, négy (hátul két-) dugattyús Brembo Racing nyergek adják a fékrendszer alapjait – ami valószín?leg nem lesz sohasem túlterhelve.
A felfordított teleszkópvilla az Öhlinsé, 46 mm-es, Titánium-Nitrid bevonatú szárakkal bír, és persze teljesen állítható. Az NCR saját készítés? villabefogóival – melyek ‘repül?alu’ mivoltukkal szintén nem kicsit járulnak hozzá a súlycsökkenéshez – a villaeltolást és a villaszöget is állíthatjuk.
A szintén egzotikus anyagú csövekb?l hajlított/hegesztett kipufogórendszer ‘2-1-2’-be kialakítású, akárcsak a gyári rendszer, de annak kevesebb mint felét nyomja a mérlegen úgy, hogy közben katalizátora és lambda szondája is megmaradt. A dobok Zard termékei, karbon alapanyagúak, ennélfogva a gyári doboknál 45%-kal könnyebbek. A szénszálas felniket a BST készítette, az idomokat az NCR kente szintén karbonból.
Ez lenne az ultrakönny? Hypermotard az NCR-t?l, potom 16,6 millióért – kéne?
Legutóbbi hozzászólások