EST. 2002

NCR M4 One Shot: Szörnyecske light

Egy csontszéria Ducati Monster 1100 EVO nagyságrendileg 3,5 millió magyar forintot kóstál jelenleg a DiBosco szerint, míg a bolognai illet?ség? NCR garázs M4 One Shot nevet visel? legújabb építészeti remekm?ve 69.900 USA dollárért, uszkve 15 millióért kínálja magát. Lássuk, mire kérnek 12 millió forintos felárat NCR-ék!

Nem most foglalkozunk el?ször az [mi] hasábjain NCR-építéssel, talán emlékeztek még a leveg?s, ?berverseny Millionára, vagy a Desmosedici RR-b?l készült Milliona 16-ra, hogy a brutális Hypermotard-átiratot, a Leggerát már ne is említsük; legújabbjuk, azaz jelen M4 One Shot most a Monster-szériát veszi kezelésbe.


NCR M4 One Shot, a 15 milliós Monster…
(Klikk a képre, galéria nyílik!)

Mint a komolyabb NCR-építéseknél általában, ezúttal is a titániumötvözet és jó barátja, a karbonszövet vállalta el a f?szerepeket. Titáncs?b?l hajlítva készült el a teljesen saját tervezés? cs?váz (4,8 kilós tömeggel…) illetve a segédváz, utóbbira egy igényes, min?ségi, a Schedoni Leather által húzott ül? alkalmatosság kerül, és már pusztán ezek megérnének egy misét.

De észre kell még venni a teljesen szénszálas er?sítés? m?anyagból készül? üzemanyagtankot, a kerekeket (!), a m?szerfal felfogatást, a légsz?r?házat, az olajh?t?házat és sárvéd?ket, illetve a „repül?aluból” kitalált hatalmas alsó és fels? villahidakat, valamint a hátsó, kétoldalas leng?kart. A súlycsökkenéshez nem keveset járulnak hozzá, és szintén az NCR mérnökeinek tudásáról, kézügyességér?l állítanak ki bizonyítványt: minden eddig felsorolt alkatrész házon belül készül az M4-ekhez.


A saját készítés? rozsdamentes kipufogórendszer csak 5,1 kilós, a m?szerfal bármelyik világszériában, bármelyik versenymotoron megállná a helyét

Amit nem ?k készítenek, de min?ségben továbbra high-end-jelleg?ek, azok a full-verseny Öhlins futóm?elemek és a Brembo legjobb (Monoblock) fékei, majd még a telemetria kezelésére alkalmas verseny m?szerfalat kell megemlíteni, hiszen az árcédulához (és persze az M4 tudásához) ezek is hozzáteszik a magukét. Ily módon felszerelve az NCR Monstere 126 kilón mérlegel (!!!), emellé pedig ajánljuk a tuningolt és 1200-asra felfúrt er?forrás teljesítményadatait: 132 LE @ 8700, 143 Nm @ 7000 ford./perc.

Az er?többletet egy NCR F1 f?tengely, kovácsolt, mart titánium hajtókarok, magas s?rítés?, 102 mm-es dugattyúk, egyedi, az NCR által tervezett és átalakított hengerfejek, vezérm?tengelyek és egy NCR-EVR csúszókuplung szolgáltatja – azt ugye említettük már, hogy a garázs a légolajos Duki-blokkok tuningolásával tartja fenn magát? Ergó „valamennyire” értenek hozzá…


Az M4 seggét ízlésünk alapján cserélgethetjük a café raceres titáncs?-, és a fenti képen látható versenyes full karbon idom között

Szóval az 1/1-es teljesítmény/tömeg arányt b?ven tudja az M4 One Shot, s?t túl is szárnyalja azt, mégis, aki megelégszik a gyári Monster 106 lóerejével és egy négy kilóval magasabb tömeggel, az kérheti M4-esét a „oneshotosító”, minden csavart titániumra cserél? plusztuning nélkül is: az alap M4 úgy már 130 kilós lesz, ezt a 20.000 dollárral alacsonyabb árcédula fogja sikerrel kompenzálni – ennyit kérnek NCR-ék egy általuk felkészített full-tuning DS-blokkért.

A k?gazdag megrendel?k egyszer?en személyre szabhatják majd M4-üket: öt (titániumból készült) csavar eltávolítása után már cserélhet? is a (szintén titániumból heggesztett) cs? segédváz, mégpedig egy gp-stílusú, karbonból kent önhordó farokidomra. A lámpa-m?szerfal egység pedig cseréje még könnyebb, csupán két csavarral lehetséges, és felszerelhet? helyette egy fél kisidom, vagy egy teljes pályaidom is. Az NCR szerint így öt perc alatt készíthet? utcaiból verseny Monster. Ami kéne… nagyon kéne.

ugrás fel